Podbój | Tryby gry w Battlefield 1 poradnik Battlefield 1
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Tryb podboju to wizytówka serii Battlefield. Bitwy odbywają się tu na największych mapach, a w walce udział biorą wszystkie pojazdy, od samochodów, przez czołgi, aż po sterowce i pociągi. Jest to flagowy i najpopularniejszy od lat tryb serii.
Celem zespołu jest przejmowanie flag. Aby przejąć daną flagę, należy znaleźć się w promieniu danego punktu. Nie jest on jednoznacznie określony, bo każdy punkt różni się od siebie. Na największych mapach może to być nawet 100 metrów od samej flagi. Obszary przejmowania są zaznaczone na minimapie jaśniejszym polem.
Aby zająć dany punkt wystarczy znaleźć się w jego obszarze. Im więcej sojuszników będzie razem z tobą, tym szybciej przejmiecie daną flagę. Jeśli na punkcie znajdą się przeciwnicy, to liczy się różnicę. Jeżeli w obszarze znajdzie się dwóch żołnierzy jednego zespołu, to prędkość będzie taka sama, jak wtedy, gdy byłby na niej jeden żołnierz. W wypadku takiej samej ilości graczy obu stron konfliktu, flaga nie przejmuje się.
Jeżeli jesteś na obszarze flagi, nad nazwą punktu znajduje się niebiesko-czerwony pasek. Oznacza on stosunek graczy na danym punkcie. Jest to bardzo przydatna informacja na polu walki, bo widząc stosunek i liczbę sojuszników na fladze, możesz oszacować ilość wrogów do zabicia.
Gracze mogą odradzać się na przejętych punktach, co ułatwia znacznie ich obronę.
Zespół otrzymuje punkty za wszystkie posiadane flagi. Wygrywa ten, który jako pierwszy zdobędzie 1000 lub będzie miał więcej punktów po 45 minutach. Wartości mogą być modyfikowane przez administratorów serwerów.
Jeżeli w trakcie rozgrywki jeden z zespołów jest zdominowany, otrzymuje wsparcie w postaci sterowca, pociągu lub statku.
Porady
Często gracze w trybie podboju całą rozgrywkę tylko biegają po mapie, próbując zajmować kolejne flagi, nie patrząc na to, że te dopiero zajęte są już odbijane. Jest to zła taktyka, przez którą zespół otrzymuje niewielką korzyść, ponieważ flagi przejmowane są tylko na chwilę, a gracz bardzo dużo czasu traci na bieganie. O wiele lepiej wybrać sobie jedną lub dwie flagi i zajmować się nimi przez cały czas. Spójrzmy na mapę Sinai Desert.
Możemy tu pogrupować sobie flagi parami. Flaga A razem z B, C z D oraz F z G. Jedynie punkt E jest osobny, położony z dala od innych. W trakcie rozgrywki wybierz sobie któreś punkty i przez cały mecz walcz o nie, niezależnie od tego, czy będzie to polegało na atakowaniu, czy na obronie. Dzięki temu pomożesz swojemu zespołowi znacznie bardziej, niż gdybyś biegał z punktu na punkt. Oczywiście, nie musi to być jeden wybór na cały mecz. Musisz dostosowywać się do warunków na polu walki. Pamiętaj też, aby zabrać ze sobą wyposażenie przystosowane do walki w danym miejscu. Pary punktów AB i FG to raczej otwarte tereny, na których przydatna okaże się snajperka. Z kolei teren wokół C i D to strefa zabudowań i walki w zwarciu, na których idealnie sprawdzą się karabiny szturmowca, medyka, czy wsparcia.
W trybie podboju dostępna jest zwykle duża ilość pojazdów. Są one w stanie zrobić ogromną różnicę na polu walki. Jeżeli chcesz zająć flagę, na której nie ma dobrej osłony, poszukaj czołgu lub przynajmniej samochodu, a w ostateczności konia. Dzięki temu będziesz miał przynajmniej trochę osłony. Jako piechota, na takim punkcie lub pustyni jesteś bardzo łatwym celem dla snajperów, czołgistów, czy pilotów.
Zarówno podczas ataku flagi, jak i obrony kluczowa jest kontrola nad obszarem dookoła flagi, a nie obecność w samym jej obrębie. Dlatego, jeżeli atakujesz flagę, nie wbiegaj od razu przejmować jej, a najpierw skup się na miejscach dookoła, w których mogą chować się przeciwnicy. Najważniejsza jest cierpliwość i dokładne sprawdzenie najważniejszych kryjówek. Podobnie w trakcie obrony punktu, nie stój za blisko flagi. Znajdź sobie w miarę bezpieczne miejsce, z którego będziesz miał dobry widok. Jeżeli wrogów jest za dużo, wycofaj się, poczekaj na odrodzenie kolegów z drużyny i zaatakujcie razem.
Jeżeli zginiesz, zawsze staraj się wykorzystać odrodzenie na przejętym punkcie, koledze z zespołu lub na pojeździe. Dzięki temu najszybciej wrócisz do miejsca, w którym zostałeś zabity.