Medyk | Klasy postaci w Battlefield 1 poradnik Battlefield 1
W tym rozdziale znajdziesz szczegółowy opis klasy medyka. Zawiera on m.in. porady dotyczące rozgrywki oraz informacje na temat wyposażenia omawianej postaci.
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Medyk to klasa stworzona do walki przeciwko piechocie. Wyposażona jest w karabiny półautomatyczne, które charakteryzują się celnością, a niską szybkostrzelność nadrabiają wysokimi obrażeniami. Ponadto, medyk posiada takie gadżety jak apteczka, czy strzykawka, które mają ogromny wpływ na przebieg walki. Zamiast takich dodatków, ma też możliwość wyposażenia się w podwieszane granatniki.
Gadżety
Apteczka rzucona na ziemię leczy wszystkich graczy stojących przy niej. Dzięki apteczkom możesz zyskać wiele punktów, które dostajesz za leczenie sojuszników. Rzucaj je w takich miejscach, gdzie jest najwięcej walki. Zawsze jednak tam, gdzie sojusznicy będą bezpieczni. Podczas rozgrywki, stale rozglądaj się za sojusznikami, którzy mogą potrzebować medyka.
Bandaże różnią się od apteczki tym, że są mniejsze, może się nimi leczyć mniej graczy naraz, a punkty życia nie odnawiają się cały czas, ale 10 punktów co kilka sekund. Dlatego gracz musi cały czas pozostawać blisko bandaży. Apteczka jest znacznie użyteczniejsza i gracz powinien używać jej zamiast bandaży, zaraz po odblokowaniu.
Strzykawka jest odpowiednikiem defibrylatorów z poprzednich części serii Battlefield. Służy do reanimowania poległych żołnierzy. Aby tego dokonać, musisz podejść do ciała zabitego sojusznika i użyć strzykawki. Gracze Battlefield 4 mogą mieć odruch ładowania strzykawki przed użyciem, jednak jest to zły nawyk, bo w Battlefield 1 nie trzeba tego robić. Wskrzeszanie partnerów z zespołu to świetny sposób na zdobywanie kolejnych poziomów. Ponadto, może to być kluczowe dla wydarzeń na polu bitwy. Co więcej, strzykawką można zabić przeciwnika. Przed użyciem jej w tym celu, musisz około 2-3 sekundy przytrzymać przycisk strzału, aby się naładowała.
Granatnik jest montowany pod lufą twojego karabinu. Jest to po prostu wyrzutnia granatów. Do wyboru są trzy warianty: odłamkowy - skuteczny przeciwko piechocie, dymny - do bardziej taktycznego zastosowania i HE - skuteczny przeciwko czołgom, ale zadający mniejsze obrażenia piechocie.
Porady
Klasa medyka jest najmocniejsza w starciach piechoty. Karabiny półautomatyczne są najbardziej uniwersalnymi broniami i sprawdzają się najlepiej na średnich dystansach. Ponadto, medyczne gadżety są w stanie zrobić ogromną różnicę na polu walki i mogą decydować o zwycięstwie. Dlatego gra medykiem powinna być twoją mocną stroną.
Często rzucaj apteczki. Powinno stać się to twoim nawykiem, że gdy razem z zespołem przesuwacie się na polu walki, od razu rozstawiasz medykamenty w bezpiecznym miejscu. Jest to bardzo ważne dla zespołu, a tobie może zapewnić łatwe punkty. Gdy jesteś sam i wychylasz się zza rogu, rzuć sobie apteczkę obok, aby leczyć się od razu.
Zawsze rozglądaj się za sojusznikami, których mógłbyś wskrzesić. Po pierwsze, pomagasz w ten sposób zespołowi, po drugie nabijasz sobie punkty, a po trzecie nie ma nic bardziej denerwującego niż zobaczenie po śmierci, że medyk biega zaraz obok, ale nie chce pomóc. Jeżeli zreanimujesz sojusznika, ale zginie on ponownie, nie zostaje mu zaliczana druga śmierć. Dlatego w sytuacji, gdy kolega jest w niebezpiecznym miejscu np. w przejściu lub na schodach, spróbuj użyć strzykawki, nawet tylko po to, aby przeciwnik musiał wykorzystać następne kilka pocisków. Zawsze jednak upewnij się, że sam jesteś w bezpiecznej pozycji.