Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlefield 1 - poradnik do gry

Battlefield 1 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klasy postaci w Battlefield 1 | Porady poradnik Battlefield 1

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Klasy postaci w Battlefieldzie 1 uległy pewnym zmianom. Standardowe 4 klasy znane z poprzednich odsłon (Szturmowiec, Technik, Żolnierz wsparcia oraz Zwiadowca) serii zostały zmienione, dzięki czemu do wyboru mamy teraz Szturmowca, Medyka, Żołnierza wsparcia oraz Zwiadowca. Dodatkowo istnieje jeszcze jedna klasa (no w zasadzie dwie), która zostaje przydzielona operatorom pojazdów, ale o tym więcej w dalszej części poradnika.

Szturmowiec

Szturmowiec stracił najważniejszą ze swoich poprzednich umiejętności - leczenie - ale uzyskał jednocześnie możliwości, które w poprzednich odsłonach zarezerwowane były dla Technika. Oznacza to, że Szturmowiec w Battlefieldzie 1 jest bardzo dobrą postacią w walce przeciwko piechocie na krótki dystans, a do tego może podjąć walkę przeciwko pojazdom.

Na tę chwilę na wyposażeniu Szturmowca znajduje się broń idealna na krótki dystans (pistolet maszynowy lub shotgun), granaty przeciwczołgowe oraz rakiety przeciwpancerne, które wymagają rozstawienia się z dwójnogiem przed oddaniem strzału. Zgodnie z niepotwierdzonymi jeszcze informacjami, Szturmowiec ma mieć również dostęp do dynamitu i detonatora, co stałoby się odpowiednikiem C4.

Rola Szturmowca na polu walki jest jedna - ofensywa. Klasa ta idealnie nadaje się do walki w zwarciu, a także świetnie sprawdza się przeciw pojazdom naziemnym. Dzięki granatom przeciwczołgowym oraz rakietom przeciwpancernym, Szturmowiec jest w stanie samodzielnie poradzić sobie z czołgiem przeciwnika (choć nie jest to wskazane - jeśli tylko wróg nas namierzy, może być trudno znaleźć miejsce na oddanie strzału z rakiety przeciwpancernej, której użyć możemy tylko po ustawieniu broni na dwójnogu). Z pojazdami najlepiej walczyć jest przynajmniej we dwójkę, zachodząc wrogi pojazd z dwóch stron. Szturmowiec może dodatkowo wzmocnić się przeciw czołgom, biorąc ze sobą dodatkowe granaty przeciw pojazdom, zamiast chociażby granatów odłamkowych.

Każda z broni dotychczas dostępnych dla Szturmowca miała przymocowany bagnet. Oznacza to, że Szturmowiec może korzystać z wprowadzonej w Battlefieldzie 1 mechaniki szarży.

Medyk

Medyk przejął najważniejszą z umiejętności Szturmowca - leczenie. Teraz to właśnie ta klasa posiada na swoim wyposażeniu apteczkę oraz strzykawkę, która zastępuje znany z poprzednich odsłon defibrylator. Rolą tej klasy jest oczywiście medyczne wsparcie atakujących kolegów z zespołu.

Na tę chwilę na wyposażeniu Medyka znajdują się karabiny samopowtarzalne, które nadają się do walki na bliski dystans, ale najbardziej skuteczne są na średnim dystansie. Bronie dostępne dla tej klasy postaci można porównać chociażby do kategorii DMR znanej z Battlefielda 4. Medyk posiada również apteczkę polową oraz strzykawkę do podnoszenia zabitych kolegów. Zgodnie z niepotwierdzonymi jeszcze informacjami, Medyk może również dostać dynamit oraz detonator, co da tej klasie jakiekolwiek szanse przeciwko pojazdom.

Rolę Medyka na polu walki jest pomaganie kolegom z zespołu - rzucanie apteczek by uleczyć rannych, oraz podnoszenie zabitych graczy przy pomocy strzykawki. Klasa ta nadaje się do walki na bliski oraz średni dystans, przy czym średni dystans jest tu raczej preferowany - starcia z wrogami Szturmowcami mogą być trudne. Choć wydawać by się mogło, że klasa ta ma najmniejsze możliwości ofensywne na polu walki, jest ona niezwykle ważna w rozgrywce. Sprawnie grający Medyk może działać za plecami kolegów, nie wystawiając się przez to na ostrzał i dając jednocześnie znaczną przewagę w wymianie ognia, dzięki zachowaniu innych żołnierzy przy życiu. Niektóre karabiny, z których korzysta Medyk, mają możliwość przełączenia trybu ognia na automatyczny. Podnoszenie towarzyszy broni przy użyciu defibrylatora w poprzednich odsłonach serii wymagało naładowania defibrylatora by żołnierz został reanimowany z pełnym zdrowiem - w Battlefieldzie 1 nie ma takiej potrzeby, żołnierz wstaje od razu z kompletem punktów zdrowia.

Żołnierz wsparcia

Żołnierz wsparcia pozostał klasą postaci, jaką gracze dotychczas znali z poprzednich odsłon serii. Zadaniem tej klasy postaci jest wsparcie ofensywne oraz dostarczanie amunicji innym żołnierzom na polu walki.

W tej chwili Żołnierz wsparcia na swoim wyposażeniu posiada karabiny maszynowe, które w ruchu sprawdzają się na bardzo bliski dystans, ale najbardziej efektywne są w sytuacji, gdy żołnierz jest stacjonarny, a także korzysta z dwójnogu. Karabiny maszynowe żołnierza wsparcia korzystają z ciekawej mechaniki - pierwsze strzały są najmniej celne, a im dłużej prowadzimy ostrzał, tym mniejszy rozrzut kul (nie dotyczy to strzelania z broni rozstawionej na dwójnogu). Poza tym, żołnierz wsparcia posiada skrzynkę z amunicją oraz pułapki, które zastępują znane z Battlefielda 4 claymory. Według niepotwierdzonych jeszcze informacji, żołnierz wsparcia ma otrzymać dostęp do moździerza.

Rolą Żołnierza wsparcia na polu walki jest pomaganiem kolegom z zespołu przy wymianach ognia oraz dostarczanie amunicji innym żołnierzom. Ta klasa postaci dobrze sprawdza się w defensywnie, kiedy gracz rozstawi karabin maszynowy na dwójnogu w dobrym miejscu, które daje szerokie pole widzenia na potencjalne zagrożenie. Żołnierz wsparcia nie powinien raczej walczyć na bliskim dystansie, ponieważ inne klasy postaci mają przewagę, chociażby w szybkostrzelności; zamiast tego, ta klasa powinna walczyć na średnim dystansie, a nawet na dalekim (choć w granicach rozsądku). Żołnierz wsparcia może utrudnić życie przeciwnikom w budynkach poprzez rozstawianie pułapek, które w tej chwili zabierają 99 punktów życia. Oznacza to, że jeśli przeciwnik był nawet lekko ranny, taka pułapka wystarczy do zabicia przeciwnika. Pułapki najlepiej rozstawiać w przejściach oraz ciemnych miejscach, gdzie nie będzie się ich dało łatwo zauważyć.

Zwiadowca

Zwiadowca, podobnie jak żołnierz wsparcia, pozostał klasą najbardziej zbliżoną do tego, co znamy z poprzednich odsłon serii. Zadaniem zwiadowcy jest eliminowanie wrogów z daleka oraz rozpoznanie na polu walki, by inni żołnierze z drużyny byli świadomi pozycji wroga.

W tej chwili Zwiadowca ma na swoim wyposażeniu karabiny powtarzalne z zamkiem czterotaktowym, co oznacza, że po każdym strzale konieczne jest przeładowanie. Nie wszystkie karabiny posiadają optykę z powiększeniem, więc ograniczony został dystans, na którym prowadzone są walk snajperów. Dodatkowo, im większy dystans, na który chcemy strzelać, tym bardziej odczuwalny będzie spowolnienie lotu pocisku, dzięki czemu granie Zwiadowcą stało się dużo bardziej wymagające, o ile ktoś preferował walki na naprawdę daleki dystans. Oprócz tego, Zwiadowca otrzymał również pistolet z flarami, dzięki któremu możliwe jest oznaczenie wrogów na mapie, oraz kilka sztuk amunicji przeciwpancernej.

Zwiadowca na polu walki walczy przede wszystkim na daleki dystans, choć niektóre karabiny powtarzalne sprawdzą się świetne w bliskich starciach, o ile gracz dokładnie wie jak grać agresywnie tą klasą. Zwiadowca musi zająć się oznaczaniem wrogów na mapie, by dostarczać informacji kolegom z drużyny. Może to robić standardowo, czyli oznaczać pojedynczych wrogów poprzez wciśnięcie odpowiedniego klawisza, ale może skorzystać również z pistoletu na flary, który oznacza wrogów na pewnym obszarze.

Pilot oraz czołgista

Te klasy postaci przewidziane są tylko dla graczy, którzy będą się odradzać bezpośrednio w pojazdach jako kierowcy lub piloci. Przykładowo, jeśli gracz odrodzi się w czołgu jako pierwsza, staje się czołgistom, co daje mu dostęp do pewnych specjalnych gadżetów. Jednakże kolejni gracze, którzy odrodzą się w czołgu, będą posiadać już klasę, którą wybrali wcześniej. Choć czołg może prowadzić każdy, na tę chwilę tylko czołgista posiada możliwość naprawy swojego pojazdu. Osoba, która odrodziła się już na polu walki jako inna klasa postaci, nie stanie się czołgistą po wejściu do pojazdu.

Zmieniła się również mechanika naprawy. Można skorzystać ze starego sposobu, czyli opuszczenia pojazdu i naprawy z zewnątrz, ale można również skorzystać z naprawy podczas gdy gracz znajduje się w pojeździe, Przytrzymanie odpowiedniego przycisku uniemożliwia sterowanie przez pewien czas (unieruchamia czołg lub powoduje, że nie mamy kontroli nad samolotem), ale po zapełnieniu się całego kółka, pojazd odzyskuje część swojej wytrzymałości. Korzystanie z naprawy na zewnątrz pojazdu jest szybsze, ale przez to gracz jest bardziej narażony na wrogi ostrzał.