Najlepsze bronie | Klasy postaci w Battlefield 1 poradnik Battlefield 1
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Każda klasa ma swoje miejsce na polu walki. Bronie, które otrzymała są dostosowane do ich zadań. Stąd karabiny szturmowe są zabójcze na małych odległościach, ale na większych zupełnie nie dają sobie rady. Odwrotnie jest w przypadku snajperek. W tym rozdziale dowiesz się, jakie bronie są najlepsze dla wszystkich klas. Przeczytasz też kilka porad dotyczących używania każdej z nich efektywnie.
Szturmowiec
Karabiny szturmowe charakteryzują się dużą szybkostrzelnością. Są one bardzo skuteczne na walce w zwarciu, ale bezużyteczne na dużych odległościach. Należą do bardzo trudnych w kontroli. Klasa szturmowca może też wybierać spośród trzech strzelb, jeszcze mocniejszych na bliskim dystansie.
Automatico M1918 (okopowa)
M1918 to najszybszy karabin w grze, wystrzeliwujący do 900 pocisków na minutę. Jest to zdecydowanie największa zaleta tej broni. Do zabicia na krótkim dystansie trzeba trafić przeciwnika 5 razy, jednak zadawane obrażenia bardzo maleją i już na dystansie 24 metrów potrzebne jest 7 celnych strzałów. Mowa oczywiście o trafieniach w ciało.
Podczas gry M1918 dużo strzelaj z biodra, bo odrzut Automatico jest bardzo trudny do kontrolowania. Wyposaż się w pistolet skuteczny na dużym dystansie i od 24 metrów to nim strzelaj.
Hellriegel 1915
Hellriegel to karabin odblokowywany dopiero na 10 poziomie szturmowca. Jest jednak warty czasu i obligacji. Szybkostrzelność wynosi 650 pocisków na minutę, pojemność magazynka 60, a maksymalne zadawane obrażenia 23. Co ważne, aż do odległości 22 metrów wystarczy 5 trafień w przeciwnika. Jest to bardzo dobry wynik, jak na karabin szturmowy.
Grając Hellreigelem, nie strzelaj cały czas ogniem ciągłym. Już będąc 20 metrów od celu strzelaj seriami po 6-7 kul. Karabin ten dysponuje bardzo dużym magazynkiem, jak na klasę szturmowca, ale za to przeładowanie trwa aż 4,5 sekundy. Dlatego oszczędzaj kule i nie przeładowuj zbyt często.
M97 Trench Gun Sweeper
M97 to jedna z trzech strzelb dostępnych dla szturmowca. Jest ona najskuteczniejsza do odległości 10 metrów, gdzie celny strzał powinien oznaczać natychmiastową śmierć. Grając strzelbą zwykle dostajesz tylko jedną szansę - albo zabijesz, albo sam zostaniesz zabity. Dlatego staraj się nie przykładać wagi do szybkiego strzelenia, ale skup się na tym, żeby trafić pierwszym strzałem.
Grając z takim rodzajem broni, wyposaż się w broń krótką skuteczną na średnim dystansie. Używaj jej w walce na takich odległościach, a na jeszcze większych dystansach uciekaj. Do ucieczki możesz użyć szarży z bagnetem, bo strzelby są w nie wyposażone.
Medyk
Klasa medyka została wyposażona w karabiny półautomatyczne. Zadają one dwa razy więcej obrażeń, niż karabiny szturmowe. Strzelają jednak o wiele wolniej od nich. Charakteryzują się dobrą celnością i uniwersalnością. Mogą być skuteczne zarówno w walce na bardzo małych odległościach, ale równie dobrze radzą sobie na średnim lub nawet długim dystansie.
M1907 (okopowa)
Do zalet M1907 należy z pewnością szybkostrzelność, wynosząca 300 pocisków na minutę. Nie jest to imponująca liczba, na tle karabinów szturmowych, ale trzeba pamiętać, że M1907 jednym strzałem w ciało może zadać 42 obrażenia. Kolejnymi plusami jest aż 21 pocisków w magazynku i automatyczny tryb strzelania. Dzięki temu, na bliskich odległościach możesz wykorzystać pełną szybkostrzelność tej broni.
Na odległościach do 20 metrów strzelaj M1907, trzymając spust. Na większych dystansach staraj się przymierzyć przed każdym strzałem. Na dystansie 27 metrów wystarczą 3 kule do zabicia, a od 37 metrów 5 pocisków.
Selbstlader M1916 (wyborowy)
Selbstlader to karabin najskuteczniejszy na średnich i długich dystansach. Od M1907 jest wolniejszy, ale zadaje większe obrażenia na dużych odległościach. Jest też celniejszy, ma 26 kul w magazynku, a wystrzelona kula leci znacznie szybciej.
M1916 powinno być twoim wyborem na większych mapach, gdy nie chcesz brać zwiadowcy, a wolisz mieć możliwość leczenia i reanimowania. Na bliskim dystansie broń ta też może być dobra, ale unikaj strzelania z biodra.
Wsparcie
Największą zaletą karabinów wsparcia jest ich celność. Można z łatwością strzelać długimi seriami, nie tracąc przy tym na dokładności. Wiele z nich ma duże magazynki, przez co wystarczy przeładowywać raz na jakiś czas. Idealne warunki dla karabinów maszynowych to średni dystans.
BAR 1918 (stabilny)
BAR 1918 to najszybszy karabin maszynowy, dostępny dla klasy wsparcia. Szybkostrzelność, wynosząca 600 pocisków na minutę, w połączeniu z bardzo dobrą celnością, owocuje dobrymi rezultatami na polu walki. Minusem BARa jest jedyne 20 pocisków w magazynku.
Gdy grasz tym karabinem, musisz szanować pociski. Strzelaj szybkimi seriami po 5 kul. Grając nim, staraj się ustawiać tak, aby nie spotykać przeciwników na krótkim dystansie, bo wtedy nie możesz wykorzystać potencjału tej broni. Jego najmocniejszą stroną jest walka na średnich odległościach.
Madsen MG (stabilny)
Jeżeli doskwiera ci brak wystarczająco dużego magazynka w wyżej opisanym karabinie, wybierz Madsena MG. Jest on nieco wolniejszy, ale za to ma magazynek o pojemności 31 pocisków. Zadaje też nieco wyższe obrażenia na bliskim dystansie, ale mniejsze na dużym.
Grając Madsenem, możesz strzelać nieco dłuższymi seriami - po 6-7 pocisków. Zawsze przeładowuj, mając jeszcze przynajmniej jeden pocisk w komorze. Wtedy czas zmiany magazynka wynosi 2,45 sekundy, natomiast jeżeli wystrzelisz wszystkie kule, wzrasta on do 4,2 sekundy. Jest to bardzo duża różnica, bo zwykle mieści się ona w 0,5 sekundy. Pamiętaj o tym na polu walki.
Zwiadowca
Środowiskiem karabinów snajperskich są duże dystanse. Zadają one duże obrażenia, nawet na sporych odległościach.
W większości broni obrażenia maleją, wraz ze wzrostem odległości. Jednak taka tendencja nie występuje w niektórych karabinach snajperskich. Mają one swoją idealną odległość, na której zabijają jednym strzałem. Na przykład M1903 na odległości 0-80 metrów zadaje 80 obrażeń, przy strzale w ciało, na dystansie 100-150 metrów zabiera aż 100 punktów życia, a powyżej tego progu znów 80. Dlatego musisz znaleźć idealną odległość dla każdego karabinu, którym grasz.
SMLE MKIII (wyborowy)
SMLE MKIII to podstawowy karabin, który jest jednocześnie najlepszym dostępnym dla klasy zwiadowcy, jeżeli chodzi o walkę na średnim i długim dystansie. Idealny dystans dla tego karabinu to 40-75 metrów, czyli odpowiedni zakres do aktywnej, ale niezbyt agresywnej gry zwiadowcą. Prędkość wylotowa kuli wynosi 740 m/s, co oznacza, że nie musisz brać dużej poprawki na opad kuli, jeżeli strzelasz na większych odległościach.
Wykres obrażeń od odległości:
Rosyjski 1895 (okopowy)
Rosyjski 1895, w wersji okopowej strzela z szybkością 124 pocisków na minutę. Jest to bardzo dobry wynik, zważając na 79 zadawanych obrażeń. Karabin ten sprawdza się dla nieco agresywniejszych zwiadowców, którzy lubią postawić na swój refleks i grać obok szturmowców oraz medyków. 79 punktów życia zabiera do odległości 30 metrów. Nie ma on idealnej odległości, obrażenia maleją, wraz ze wzrostem odległości.
Pilot i czołgista
Jeżeli odradzasz się jako kierowca czołgu lub pilot samolotu, to nie możesz zrobić tego zwykłą klasą postaci, a musi to być pilot lub czołgista. Obie z nich mają do dyspozycji takie same uzbrojenie. Są to bronie skuteczne tylko i wyłącznie na odległości do 20 metrów. Dlatego po przymusowym opuszczeniu pojazdu znaleźć na polu walki dowolne inne wyposażenie zmarłego żołnierza i podnieść je.
Frommer Stop (automatyczny)
Frommer stop to pistolet automatyczny, wystrzeliwujący do 900 pocisków na minutę. Posiada ich jedynie 15, więc wszystkie mogą zniknąć z magazynka w sekundę. Jest skuteczny, ale tylko na bardzo bliskim dystansie, gdy wysiądziesz z czołgu.
Obrzyn
Obrzyn to krótka strzelba, która skuteczna jest tylko na małej odległości. Może sprawdzić się w szczególnych sytuacjach, ale lepiej jednak po opuszczeniu pojazdu znaleźć inne wyposażenie.