XIV: Kryjówka Abazigala | Baldur's Gate II Tron Bhaala poradnik Baldur's Gate II: Tron Bhaala
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Draconis jest groźnym przeciwnikiem, ponieważ włada 9 kręgiem magii, jest wielkim wojownikiem i przyzywa kilka potworów, a gdy już go zbijesz - zmienia się w smoka i zabawa zaczyna się od początku.
Zostaw sobie na ten moment najlepsze czary i zdolności, bo walka ze smokiem jest trudniejsza.
Zostawia łeb i bransolety.
PRZEDPOKÓJ
Na wstępie zaatakuje cię kilka żywiołaków ziemi i większy wyvernołak. Jak zwykle trzeba uważać na jego jad, a potem przetrząsnąć zwłoki. Zostawi zwój przemiany kamienia w ciało, który za chwilę się przyda i pustą flaszkę, którą wypełnimy miksturą oddychania pod wodą. Można ją znaleźć jeśli zanurkuje się w najdalszej od wejścia sadzawce. Potem należy tu wracać i nurkować w kolejnych sadzawkach (zawsze będzie tylko jedna możliwość + stare).
FONTANNA
Zaraz po wyjściu atakują cztery lodowe salamandry - wbrew pozorom potrafią trochę wypunktować takim od nich zieje chłodem. Za drzwiami dwa kościane biesy. Nabierz wody z fontanny - to właśnie mikstura oddychania pod wodą i weź ze stołu zwój przemiany kamienia w ciało
KUO-TOA i WIĘZIEŃ
1. Kuo-toa , 2 żywioły.
2. 2 żywioły.
3. Kuo toa i więzień . Więźniem jest przysłany tu przez Baltazara w niewiadomym celu mnich, który dostał się w ręce Abazigala i został przez jego sługi storturowany na śmierć. Przez obowiązkowym skonaniem na twoich rękach, prosi, żeby go pomścić i dla ułatwienia oddaje linę, która umożliwia bezbłędną nawigację po podwodnych tunelach Abazigala. Uprzedza że strażnikiem Abazigala jest smoczyca spętana geassem i tylko Zwój Odwrócenia może go zdjąć. A pomieniony pergamin ma Iycanth Szalony. Przy zwłokach znajdujesz także Zagładę Hindo.
4. 2 żywioły, olhydra (unieruchomienie, tarcza, rozproszenie magii). Olhydrę zostaw sobie na koniec, bo nie ma żadnych ataków zasięgowych i póki się do niej nie zbliżysz jest niegroźna.
POZIOM IYCANTHA SZALONEGO
Cały poziom usiany jest strażnikami - latającymi czaszkami, które władają magią i są w stanie postrzelić cię z 1 i 2 kręgowych czarów oraz przyzwać drobne potwory. Walka z nimi polega na unikaniu starcia z większą grupą czaszek i wybijaniu najpierw ich a potem przyzwanych bestyjek.
1. Spotykasz Iycantha Szalonego , maga, twórcę armii obserwatorków dla Abazigala. Potrzebny Ci Zwój Odwrócenia, a on go ma i oczywiście nie odda za darmo. Chce byś dla niego zdobył słupek oka obserwatora gautha, co wymaga spenetrowania lokacji 2. Alternatywnie można zadanie to powierzyć skamieniałym poszukiwaczom przygód , którzy stoją koło Iycantha. Po przywróceniu im ludzkich postaci za pomocą Zwoju Zamiany kamienia w Ciało, zlecasz im misję - nie dość, że realizują ją w 100% to jeszcze obdarowują cię brązowymi pantalonami.
2. Sadzawka , którą można dopłynąć do leża obserwatorów.
3. Po zanurkowaniu w tym jeziorku przenosisz się do laboratorium Iycantha Szalonego. Za oddanie mu słupka 30000XP i oczywiście Zwój Odwrócenia. Bić się nie ma o co, choć postacie dobrych charakterach powinny wziąć pod uwagę, że minister uzbrojenia III Rzeszy Albert Speera skończył w Norymberdze... a skoro w Krainach nie ma Norymbergii... Walka z magiem tradycyjna (Zatrzymanie Czasu) z tym, że do pomocy sumuje on kilka czaszek tym razem o statystykach obserwatorów. Koniecznie przeszukaj pokój szaleńca, bo na prawym stole leży księga o budowie golemów jurgenautów.
4. Laboratorium Iycantha Szalonego - dostać się tu można tylko przez sadzawkę 3.
PRZEDSIONEK ABAZIGALA
Wrót do tronu Abazigala pilnuje smoczyca. Jest związana geassem i musi mu służyć, lecz jeśli użyjesz Zwoju Odwrócenia, z radością odda ci kamień strażniczy i opuści stanowisko. Zabicie jej daje ten same efekt.
ABAZIGAL
Najpierw zlikwiduj lodowe salamandry, a potem nastaw się na podwójną walkę z warlockiem i smokiem.