Sekwencja 9 - Dawna przyjaciółka (An Old Friend) | Opis przejścia poradnik Assassin's Creed Chronicles: China
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016
Dawna przyjaciółka - opis sekwencji 9
Sekrety:
- punkty synchronizacji - 2
- fragmenty danych Animusa - 16
- skrzynie ze skarbami - 2
Opcjonalne zadanie: Musisz uratować trzy kurtyzany (500 punktów).
Możliwe ulepszenia do zdobycia:
- Increase Helix Bar - Wydłuża ono pasek Helixa. Musisz uzbierać co najmniej 800 punktów w misji żeby je dostać.
- Increase Health - Wydłuża ono pasek zdrowia. Musisz uzbierać co najmniej 1200 punktów w misji żeby je dostać.
- Faster Health Recharge - Poprawia ono tempo regeneracji punktów zdrowia. Jest ono dostępne wyłącznie w trybach Gra Plus i Trudna Gra Plus. Musisz dodatkowo uzbierać co najmniej 2400 punktów.
Ogólne informacje: Dziewiąta misja gry jest jedną z dłuższych i cechuje się ona ponadto dużą liczbą wymagających "skradankowych" scen. W tego typu sytuacjach używanie umiejętności Helix może ci uratować skórę czy znacząco ułatwić omijanie wrogów. Niełatwe jest też zadanie uratowania kurtyzan, bo są one dość dobrze pilnowane, tak więc dobrze zaplanuj wszystkie kroki.
Dotarcie do głównego wejścia
Po wykonaniu skoku wiary wyjdź ze stogu siana i schowaj się za najbliższym słupem. Wykorzystuj tutejsze słupy w formie zasłony i przemieszczaj się między nimi gdy wrogowie będą zajęci obserwowaniem wody. Pamiętaj jednak, że słupy nie oferują pełnej zasłony, tak więc nie możesz znaleźć się w polu widzenia wroga w "odsłoniętej" pozycji. Po tym jak dotrzesz do drugiego słupa zaczekaj aż prawy przeciwnik (ten z tarczą) przejdzie kawałek w prawo. Przemknij za jego plecami i opuść się przy krawędzi. Przemieść się szybko w prawo.
W kolejnym obszarze zacznij od złapania się sufitu i dotarcia do dopałki Helixa. Użyj następnie okolicznych krawędzi żeby dotrzeć na wyżej położoną półkę. Udaj się tu w prawo i zabierz leżący na ziemi pierwszy fragment danych Animusa. Jeśli chcesz możesz skorzystać z prawego rusztowania i przedostać się do kolejnej dopałki Helixa. W przeciwnym wypadku wyrusz w stronę najwyższej półki. Zbliż się do wroga z kuszą i wyrusz za nim gdy uda się w prawo. Wdrap się szybko na najwyższą półkę i dotrzyj do pierwszego punktu synchronizacji.
Kontynuuj przemarsz w prawo. Obszar po prawej stronie jest pilnowany przez dwóch przeciwników i bardzo wskazane jest skorzystanie w tym miejscu z umiejętności Helix, dzięki czemu będziesz mógł przeskakiwać między zasłonami pozostając niezauważonym. Jeśli nie chcesz aktywować tej zdolności to użyj zasłon bambusowych żeby zbliżyć się do lewego wartownika i następnie odciągnij go z pomocą strzałek dźwiękowych. Przedostań się następnie do prawych krzaków i odczekaj aż drugi strażnik wyruszy w lewo.
Zbliżasz się powoli do komnaty, w której przebywa pierwsza z trzech kurtyzan nadających się do uratowania. Najpierw musisz jednak przejść przez najwyższe piętro budynku. Zaczekaj aż strażnicy zaczną rozmawiać i przeskocz przez lewą okiennicę. Dotrzyj szybko do prawej okiennicy i wdrap się przez nią. Po ominięciu przeciwników jak najszybciej wyrusz dalej w prawo i opuść się przy krawędzi po dotarciu do końcowej części półki.
Opuść się przy krawędzi, tak by Shao Jun chwyciła się drabinki przy suficie. Przemieść się maksymalnie w lewo i odczekaj aż zjawi się tu wróg o wyostrzonych zmysłach. Opuść się tuż po tym jak minie on bohaterkę i wyrusz szybko w lewo. Zbliż się do pojedynczego wartownika, który pilnuje kurtyzanę i zabij go (możesz schować jego zwłoki, ale nie jest to wymagane). Podejdź następnie do kobiety żeby ją uratować (górny klawisz kierunkowy lub wychylenie gałki w górę).
Nie wychodź zbyt szybko z tego pomieszczenia i wykorzystaj to, że zasłony uchronią Cię przed wykryciem. Zacznij ponownie podążać za wrogiem z otaczającym go żółtym okrętem i tak jak wcześniej przyciągnij się do sufitu żeby go bezproblemowo ominąć. Po tym jak oddali się on od Shao Jun zejdź na najniższą półkę i zabierz z niej drugi fragment danych Animusa. Możesz już powrócić na górę i przeskoczyć przez prawą balustradę.
W następnej lokacji przebywa mistrz (najbardziej elitarna odmiana wrogów), ale nie musisz się go tak bardzo obawiać. To kolejny obszar, w którym dysponowanie umiejętnością Helix BARDZO pomoże ci w uniknięciu wykrycia, bo po jej uaktywnieniu musisz jedynie przeskakiwać do kolejnych słupów. Jeżeli wyczerpałeś pasek Helixa to sprawy się z kolei skomplikują. W takiej sytuacji początkowo przywiązuj dużą uwagę do ustawiania się po odpowiednich stronach poszczególnych słupów. Możesz też skorzystać z górnych drabinek, choć wiedz, że nie zapewniają one pełnej ochrony. W przypadku ostatniego wroga (tego z kuszą) na wyjście z ukrycia zdecyduj się gdy zacznie on sprawdzać rzekę.
Niezależnie od wybranej taktyki działania dotrzyj do prawej czerwonej drabinki. Pod rusztowaniem, na którym znalazłeś się, jest pierwsza skrzynia ze skarbem. Przejdź maksymalnie w prawo (musisz kucnąć), opuść się przy krawędzi i następnie przemieść w lewo. Otwórz skrzynię i przy okazji zgarnij też dopałkę Helixa.
Skorzystanie z głównego wejścia
Powróć na wyższą półkę i rozpocznij w tym miejscu wspinaczkę. Uzupełnij zapas noży do rzucania i użyj jednego z nich na widocznej po prawej stronie linie. Zaczekaj aż drewniana belka utworzy nowe przejście i skorzystaj z niego. Złap się sufitu i rozpocznij wspinaczkę zakończoną przebiegnięciem na bardziej odległy plan. Tu udaj się w lewo i ostrożnie zbliż się do obszaru z trzema przeciwnikami obserwującymi okolicę. Na początek zejdź na niższą prawą półkę, na której znajduje się trzeci fragment danych Animusa.
Dopiero teraz dotrzyj na platformę zlokalizowaną nad dwoma przeciwnikami uzbrojonymi w broń dystansową. Doskocz do lewej krawędzi i pozostań chwilowo w wiszącej pozycji. Zaczekaj aż jeden z wrogów odwróci się na chwilę za siebie i szybko zacznij się opuszczać. Pozwoli ci to dotrzeć na sam dół. Teraz musisz skupić się na unikaniu wartownika rozstawionego nieco dalej po prawej stronie. Możesz umiejętnie przeskakiwać między słupami, pomóc sobie umiejętnością Helix lub zdezorientować wspomnianego wroga np. strzałką dźwiękową.
Przejdź pod rusztowaniem z opisanym wyżej przeciwnikiem i schowaj się za nowym słupem. Tu musisz unikać wzroku wartownika wyglądającego przez okno prawego budynku. Po tym jak zacznie on patrzeć w prawo doskocz do najbliższej kryjówki. Wyjdź ze schronienia gdy jego wzrok powędruje z powrotem w lewo. Dotrzyj do prawej drabiny i rozpocznij wspinaczkę. Jeśli chcesz możesz wejść do budynku z omijanym do niedawna wrogiem celem skorzystania ze skrzynki z amunicją, ale jest to oczywiście opcjonalne.
Po dotarciu do kolejnego dużego i dobrze pilnowanego obszaru zacznij od wdrapania się na najwyższą półkę znajdującą się na lewo od przeciwników. Pozwoli ci to wejść do prawego budynku celem pozyskania czwartego fragmentu danych Animusa oraz dopałki Helixa. Dopiero teraz udaj się na sam dół i schowaj się za bambusowymi zasłonami.
W lokacji tej musisz stosować podobną taktykę działania do wielu poprzednich obszarów, a więc bardzo ostrożnie przemieszczać się pomiędzy sąsiadującymi ze sobą zasłonami. Początkowo musisz uważać na lewego przeciwnika z górnego balkoniku oraz na strażnika z włócznią patrolującego główny dolny poziom. W trakcie przemarszu w prawo powinieneś zauważyć piąty fragment danych Animusa na jednym z górnych balkoników. Najlepiej jest do niego dotrzeć od lewej strony. Zawiśnij dokładnie pod półką z dwoma przeciwnikami z kuszami i użyj strzałki dźwiękowej żeby "zachęcić ich" do odwrócenia się w lewo. Wykonaj następnie szybko skok za siebie i przejdź przez lewą zasłonę bamusową (warto przypomnieć, że zasłony blokują pole widzenia wrogów).
Okiennica widoczna po prawej stronie (na lewo od nowego wroga z kuszą) prowadzi do sali z drugą kurtyzaną. To właśnie na niej powinieneś skupić swoją uwagę, przy czym przedostanie się do niej nie jest niestety proste. Wspomnianego wyżej wroga z kuszą dobrze byłoby ogłuszyć petardami. Doskocz następnie do jego półki, ale nie wspinaj się na nią tylko zacznij przemieszczać się po krawędzi w prawo. Generalnie chodzi tu o to żeby znaleźć się za plecami tego przeciwnika. Po tym jak uda ci się to osiągnąć złap się z użyciem strzałki z linką drabinki przy suficie i zacznij powoli przemieszczać się w lewo. Do okiennicy możesz bezpiecznie dotrzeć odczekując aż przeciwnik popatrzy w dół lub ponownie odwracając jego uwagę (wskazane użycie fajerwerków).
Pomieszczenie z kurtyzaną jest patrolowane przez pojedynczego przeciwnika i musisz wdrapać się przez okiennicę w takim momencie żeby znaleźć się za nim. Po zabiciu wroga uratuj kurtyzanę i powróć do okiennicy. Po raz ostatni użyj gadżetów żeby zdezorientować wroga z kuszą (jeśli nie masz już fajerwerków to użyj np. strzałki dźwiękowej). Wyrusz w prawo i zeskocz po chwili na sam dół żeby przy okazji zdobyć szósty fragment danych Animusa.
Tuż po opuszczeniu opisanego wyżej obszaru rozejrzyj się za drabinką prowadzącą na niższy poziom. Nie używaj od razu tej drabinki, tylko odczekaj aż jeden z wrogów przebywających na dole zwróci się w przeciwną stronę. Szybko zejdź na sam dół i użyj strzałki z linką po tym jak znajdziesz się na prawo od rozmawiających strażników. Pozwoli ci to podciągnąć się do miejsca, w którym jest siódmy fragment danych Animusa.
Powróć na górę i wyrusz w prawo. Po znalezieniu się w kolejnej lokacji złap się lewej drewnianej konstrukcji z wykorzystaniem strzałki z linką. Po tym jak górny przeciwnik zwróci się w prawo podciągnij się i zabierz ósmy fragment danych Animusa. Powróć na dół zanim zostaniesz zauważony. Przejdź maksymalnie w prawo i zachowaj się tak samo jak wcześniej, a więc przyciągnij się do interaktywnego sufitu. Wdrapanie się na tutejszą półkę pozwoli ci pozyskać dziewiąty fragment danych Animusa.
Przeprawa przez ogrody
Powróć do platformy, z której zabrałeś wcześniej ósmy odłamek Animusa. Musisz się na nią ponownie wdrapać i następnie doskoczyć do lewej drabinki. Omiń ostrożnie wroga z kuszą (polegaj na skradaniu). Kontynuuj liniowy przemarsz, przebiegając po drodze po dachu i docierając na pierwszy plan. Po prawej stronie jest nowy punkt synchronizacji, tak więc użyj Sokolego Wzroku i wykonaj skok wiary. Wyjdź ze stogu siana i udaj się w prawo. Na kolejnej półce przyciągnij się do sufitu żeby zdobyć dopałkę Helixa i dziesiąty fragment danych Animusa. Skorzystaj nieco dalej ze skrzynki z amunicją i przebiegnij na dalszy plan.
Tu udaj się w lewo i na początek zdobądź jedenasty fragment danych Animusa. Kolejny dwunasty fragment danych Animusa jest na górnej półce patrolowanej przez elitarnego wroga (odczekaj aż uda się w prawo). Zacznij teraz używać interaktywnych krawędzi żeby zbliżyć się do ostatniej trzeciej kurtyzany (po drodze zabierz kolejną dopałkę Helixa). Ostrożnie opuść się po tym jak prawy wartownik oddali się od bohaterki. Jak najbardziej przybliż do przeciwnika z włócznią, który pilnuje kurtyzany. Odczekaj aż postać ta odwróci się i szybko do niej podbiegnij żeby wykonać egzekucję. Możesz już uratować kurtyzanę.
Uwaga - Jeśli masz problemy z dotarciem na czas do wroga z włócznią to możesz odwrócić jego uwagę lub ogłuszyć go petardami.
Dotarcie do wieży imperatorki
Wyrusz w prawo i omiń nowego wartownika dzięki schowaniu się za słupem (uwaga - odwróci się on po pewnym czasie w prawo!). Dotrzyj do prawego słupa wystającego z wody i przedostań się z jego pomocą na wyższy balkonik. Zaczekaj aż kolejny przeciwnik uda się w lewo i szybko skieruj się w prawo. Wykonaj tu długi skok i przebiegnij na dalszy plan. Na lewo od Twojego aktualnego miejsca pobytu jest druga skrzynia ze skarbem i jest ona niestety dobrze ukryta. W celu dotarcia do skrzyni musisz kucnąć i przejść przez pokazany na powyższym obrazku tunel.
Powróć do poprzedniej lokacji i użyj teraz noża do rzucania na górnej linie, co doprowadzi do opuszczenia się drabinki (zablokuje ona dostęp do zbadanej już skrzyni). Wdrap się na górę, wykonaj skok w prawo i przedostań się dzięki interaktywnym krawędziom do okiennicy. Przejdź przez okiennicę i zabierz trzynasty fragment danych Animusa. Możesz już udać się dalej w prawo.
Wkrótce zbliżysz się do nowego obszaru z przeciwnikami i po raz kolejny w unikaniu wykrycia może ci tu bardzo pomagać umiejętność Helix. Z jej wykorzystaniem będziesz mógł przeskakiwać pomiędzy kolejnymi zasłonami bez ryzyka wykrycia. Jeśli masz rozładowany pasek Helix to polegaj na standardowych akcjach i w szczególności pilnuj się w tych miejscach, w których Shao Jun schowa się za słupem i jedynie częściowo się schroni.
Odczekaj aż przeciwnik z wyostrzonymi zmysłami wyruszy w stronę wodospadu i zacznij podążać za nim w pozycji kucającej. Ostrożnie opuść się przy krawędzi po dotarciu do wodospadu. Przesuń się w prawo, przy czym uważaj na wroga z kuszą, który co pewien czas spogląda w stronę wody. Podciągnij się gdy znajdziesz się za jego plecami i szybko udaj się w prawo. Możesz już przedostać się na wyższy poziom.
Teraz musisz dla odmiany podążać w lewo. Odczekaj tu na początek aż wróg z tarczą zacznie sprawdzać dolny poziom i przekradnij się za jego plecami. Analogicznie zachowaj się w przypadku wroga z włócznią. W okolicy tej są krzaki. Wykorzystaj je żeby dotrzeć do znajdującego się nieco dalej czternastego fragmentu danych Animusa (pozostawaj w bezruchu gdy znajdziesz się w pobliżu tutejszego wroga!). Możesz się udać się z powrotem w prawo i zacząć korzystać z widocznych na dalszym planie interaktywnych krawędzi.
Wykonaj skok w stronę prawego budynku i podciągnij się. Schowaj się za bambusowymi zasłonami, zaczekaj aż jeden ze strażników rozpocznie przemarsz w prawo i wyrusz jego śladem. Przeskocz przez pierwszą okiennicę i zbliż się do przeciwnika wyglądającego przez czwarte w kolejności okno. Użyj petard (lub innego gadżetu) żeby go ogłuszyć, a następnie szybko zacznij przemieszczać się po krawędziach w prawo.
Podróżuj w prawo. Po kilku chwilach zbliżysz się do dwóch przeciwników przebywających w pobliżu piętnastego fragmentu danych Animusa. Możesz ich zabić i po zdobyciu sekretu załadować ostatni punkt kontrolny lub po przyciągnięciu się do górnych krawędzi spróbować odciągnąć ich w lewo z użyciem strzałki dźwiękowej.
Dotrzyj na górną półkę i wejdź do lewego budynku. Uzupełnij tu zapasy amunicji i przejdź przez jedną z okiennic. Zaczekaj aż górny przeciwnik przestanie obserwować środkową drabinę. Szybko wyrusz na górę i po dotarciu na miejsce przyciągnij się do sufitu. Przemieść się w lewo pokonując po drodze narożnik.
Nie kieruj się jeszcze w stronę głównego celu misji. Najpierw zbadaj dolny obszar. Jest tam szesnasty fragment danych Animusa i żeby do niego dotrzeć musisz ominąć dwóch nowych przeciwników.
Po tym jak wejdziesz w posiadanie ostatniego sekretu powróć na górną półkę. Przeskocz na dach konstrukcji, pod którą odnalazłeś przed chwilą szesnasty odłamek Animusa. Doskocz następnie do lewych krawędzi i z ich wykorzystaniem przedostań się na wyżej położoną półkę. Tu musisz jedynie przejść po drewnianej belce, która zaprowadzi Cię do wejścia do komnaty imperatorki.