Sekwencja 2 - Powrót (The Return) | Opis przejścia poradnik Assassin's Creed Chronicles: China
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016
Powrót - opis sekwencji 2
Sekrety:
- punkty synchronizacji - 1
- fragmenty danych Animusa - 9
- skrzynie ze skarbami - 2
Opcjonalne zadanie: Musisz odzyskać trzy zwoje asasynów (100 punktów).
Możliwe ulepszenia do zdobycia:
- Expand Eagle Vision - Zwiększa ono zasięg Sokolego Wzroku. Musisz uzbierać co najmniej 650 punktów w misji żeby je dostać.
- Increase Throwing Knife Ammo - Gwarantuje ono więcej noży do rzucania. Jest ono dostępne wyłącznie w trybach Gra Plus i Trudna Gra Plus. Musisz dodatkowo uzbierać co najmniej 2240 punktów.
Ogólne informacje: Drugi etap gry jest bardziej wymagający, szczególnie w końcówce kiedy to wymagana jest duża precyzja w unikaniu większych grup strażników (także tych wyposażonych w kusze). Podobnie jak w przypadku pierwszej misji pilnuj się podczas przemierzania jaskini ze zwojami związanymi z pobocznym celem misji, tak by żadnego z nich nie pominąć.
Dotarcie do głównej jaskini
Udaj się w prawo i zacznij wspinać się po pierwszej ścianie. Nieco dalej będziesz musiał dla odmiany zejść na niższą półkę. Przejdź w prawo, dzięki czemu dotrzesz do punktu synchronizacji. Wykonaj tu dwie czynności - uaktywnij Sokoli Wzrok i następnie wykonaj skok wiary żeby wylądować w stogu siana.
Udaj się do nowej drabinki, przy czym nie schodź całkiem na dół, bo pod główną bohaterką stoją wartownicy. Musisz wylądować na prawo od nich, tak więc wychyl gałkę analogową w prawo (lub wciśnij prawy klawisz kierunkowy) i dopiero wtedy wciśnij klawisz/przycisk odpowiedzialny za puszczenie się drabinki. Przejdź w prawo i rozpocznij nową wspinaczkę. Po drodze użyj po raz pierwszy klawisza/przycisku skoku do ominięcia brakującego elementu drabinki.
Zbliż się ostrożnie do nowego przeciwnika i schowaj się w nowej dolnej odmianie kryjówki. Przejdź maksymalnie w prawo, zaczekaj aż strażnik wyruszy w lewo i wyjdź z ukrycia. Nieco dalej wpadniesz na dwóch rozmawiających ze sobą strażników. Opuść się przy krawędzi, przemieść w prawo i dotrzyj do nowej kryjówki. Na wyjście z ukrycia zdecyduj się gdy przeciwnicy pójdą w lewo. Musisz dotrzeć do nowej drabinki.
Na wyższej półce dla odmiany wyrusz w lewo. Schowaj się w kryjówce i z jej pomocą omiń dużą kratę. Po raz pierwszy musisz teraz użyć umiejętności szybkiego przeskoczenia do sąsiedniej kryjówki. Wychyl gałkę analogową w jej stronę i wciśnij klawisz/przycisk skoku. Po znalezieniu się w drugiej kryjówce zaczekaj aż wartownik zwróci się w stronę kraty zanim wyruszysz dalej. Użyj drabinki żeby przedostać się na górę. W tym miejscu najpierw chwyć się prawej ściany i następnie dotrzyj do tej na dalszym planie.
Musisz pilnować się w tej lokacji, bo w przypadku wykrycia wezwane zostaną posiłki. Zaczekaj aż pierwszy strażnik pójdzie w prawo i wyrusz jego śladem. Schowaj się w najbliższej dolnej kryjówce. Przemieść się w niej w prawo, odczekaj aż będzie bezpiecznie i przebiegnij do sąsiedniej (górnej) kryjówki. Powtórz ten manewr z ostatnią (ponownie dolną) kryjówką. Na sam koniec odczekaj na dobry moment żeby wyskoczyć z kryjówki i dobiec do prawej drabinki. Opuść szybko to miejsce żeby nie zostać zauważonym przez drugiego wartownika.
Na górnym poziomie zaczekaj aż wartownicy ustawią się blisko siebie i przebiegnij do nowej kryjówki. Podobnie jak wcześniej musisz odczekiwać aż przeciwnicy będą odwróceni w inną stronę i przeskakiwać do sąsiednich kryjówek (najpierw do dolnej i następnie do górnej). Dobiegnij na koniec do drabinki. Po wspięciu się na wyższą platformę zacznij od odwrócenia się i doskoczenia do prawej półki. Pozostawiono na niej pierwszy fragment danych Animusa.
Powróć na lewą półkę i dopiero teraz rozpocznij wspinaczkę - najpierw kieruj się po ścianie ku górze, następnie w prawo i na koniec w dół. Udaj się w prawo. Gra odblokuje ci tu dostęp do noży do rzucania (Throwing Knives). Wybierz je z inwentarza i rozpocznij przygotowania do użycia gadżetu. Musisz wycelować w pokazaną na powyższym obrazku linę. Po przecięciu liny i opuszczeniu mostu uzupełnij zapasy amunicji i udaj się w prawo.
W kolejnej lokacji również musisz użyć noży do rzucania. Wyceluj w nową linę, spuszczając w ten sposób na dół czerwone skrzynie. Wykorzystaj to, że zniszczonymi skrzyniami zainteresowali się wrogowie i szybko zejdź na niższy poziom. Zacznij tu od zbadania lewego zaułka, albowiem leży tam drugi fragment danych Animusa. Szybko dobiegnij następnie do najbliższej kryjówki. Przeskocz do sąsiedniej (dolnej) kryjówki i po tym jak będzie to bezpieczne powtórz ten manewr z trzecią kryjówką. Na koniec pobiegnij w prawo i rozpocznij długą wspinaczkę połączoną z odbijaniem się od ścian.
Wykonaj kilka kroków w prawo i skorzystaj z najbliższej drabinki żeby dotrzeć do trzeciego fragmentu danych Animusa. Powróć na dół i przejdź w prawo. Złap się nowej drabinki, ale nie wychodź po niej na samą górę, bo miejsce to jest obserwowane przez dwóch wartowników. Zamiast tego zacznij przesuwać się w prawo pozostając w pozycji wiszącej przy krawędzi. Wybierz noże do rzucania i z pokazanej na powyższym obrazku pozycji rzuć jednym z nich w prawą linę. Duży ładunek rozbije się przy drabinie. Wykorzystaj to, że zainteresowali się nim wartownicy i wdrap się gdy będzie bezpiecznie. Opuść od razu to miejsce.
W kolejnej lokacji znajduje się czwarty fragment danych Animusa i dobrze byłoby rozpocząć od zdobycia go. Zejdź po drabinie i następnie przemieszczaj się ku krawędzi dolnej półki. Zaczekaj aż strażnik pójdzie w prawo, szybko wdrap się i udaj się w lewo z zamiarem zabrania sekretu.
Po zdobyciu nowego fragmentu danych SZYBKO powróć w prawo i wskocz do najbliższej kryjówki. Przeskocz gdy będzie bezpiecznie do środkowej dolnej kryjówki. Użyj teraz opcji gwizdania i zadbaj o to żeby w zasięgu znalazły się wszystkie trzy postacie (zerknij na powyższy obrazek). Po wykonaniu tej akcji błyskawicznie chwyć się dolnych krawędzi i przemieść w prawo. Zaczekaj aż wartownicy dotrą do używanej do niedawna przez Ciebie kryjówki, wespnij się i przemknij za ich plecami w prawo.
W kolejnym obszarze dotrzyj do wąskiego górnego przejścia. Załączy się tu samouczek z walk z przeciwnikami wyposażonymi w bronie dystansowe. Przećwicz kilka razy wciskanie klawisza/przycisku bloku w momencie gdy linia symbolizująca trasę lotu pocisku zmieni swój kolor na czerwony. Po zakończeniu samouczka przejdź w prawo. Pod Tobą znajduje się komnata z pierwszą skrzynią ze skarbem i jest ona pilnowana przez pojedynczego wartownika z kuszą. Najlepiej jest zajść tę postać od tyłu, wykonać egzekucję, splądrować skrzynię i na koniec załadować poprzedni punkt kontrolny żeby zachować "czyste konto". Odwrócenie uwagi strażnika byłoby dość trudne, zwłaszcza że przeszukanie skrzyni zajmuje Shao Jun kilka sekund.
Idź w prawo i użyj pokrętła żeby odblokować przejście. W kolejnej lokacji ustaw się przy czerwonym konarze i wychyl gałkę analogową w górę (lub wciśnij górny klawisz kierunkowy) żeby użyć liny i przenieść się na dalszy plan. Przeprawa przez nową pieczarę jest liniowa i mało skomplikowana - przeskakuj nad przepaściami, wdrapuj się po ścianach i odbijaj od nich. Docelowo musisz dotrzeć na prawą górną półkę i przejść przez wąski tunel.
W kolejnej lokacji po raz pierwszy otrzymasz możliwość użycia strzałki dźwiękowej (Noise Dart). Wybierz ją z inwentarza i rozpocznij przygotowywania do jej użycia. Ustaw okrąg w pokazanej na powyższym obrazku pozycji - musi on znajdować się jak najdalej na prawo od bohaterki, ale jednocześnie też obejmować swoim zasięgiem wartownika. Użyj strzałki i po tym jak wartownik pójdzie w prawo wskocz do stogu siana. Zaczekaj teraz aż przeciwnik uda się w lewo i wyskocz z ukrycia. Możesz już wdrapać się na prawą półkę.
Eksploracja jaskini ze zwojami asasynów
Wskocz do krzaków i zacznij przemieszczać się w prawo. Zatrzymuj się gdy w pobliżu Shao Jun znajdzie się wartownik, bo może nabrać podejrzeń. Dotrzyj do prawej drabinki i zejdź po niej na dół. Wejdź do nowych krzaków, przeskocz do sąsiedniej kryjówki i gdy będzie bezpiecznie opuść się przy krawędzi. Omiń pierwszego wartownika oraz jego dwóch kolegów, przejdź kawałek w prawo i złap się nowego czerwonego konara żeby dotrzeć na dalszy plan. Wyceluj nożem do rzucania w nową linę i przejdź po opuszczonym moście.
Dotrzesz teraz do większej pieczary z różnymi obiektami na pierwszym i drugim planie. Radzę badać to miejsce zgodnie z dalszymi wskazówkami, bo są tu m.in. trzy zwoje związane z pobocznym celem misji. Pozostań na pierwszym planie i udaj się w prawo. Zacznij wdrapywać się na dużą wieżę obserwacyjną. Zaczekaj aż wartownik przemieści się w prawo, wespnij się, przemieść w prawo i opuść przy drabinie. Ponownie zaczekaj, tym razem aż strażnik przejdzie w lewo. Raz jeszcze się podciągnij, zwróć się w prawo i doskocz do zlokalizowanej po prawej stronie zawieszonej klatki. Raz jeszcze wykonaj skok, tym razem chwytając się prawych desek.
Zacznij przesuwać się po deskach w prawo. Nie śpiesz się z dotarciem do centralnej części tego obszaru, bo dwóch wrogów patrolujących teren na dole co pewien czas spogląda tu w górę. Do dalszych działań przystąp dopiero gdy się rozejdą. Przesuń się maksymalnie w prawo i następnie wykonaj skok w stronę desek zlokalizowanych po prawej stronie. Tak jak wcześniej przesuwaj się w prawo. Zaczekaj aż wartownik przestanie sprawdzać zawieszoną po prawej stronie nową klatkę i dopiero wtedy do niej doskocz.
Wdrap się na klatkę i wykonaj skok w stronę sąsiedniej. Opuść się w prawej części tej klatki i następnie odbij do tyłu. Shao Jun powinna wylądować na wysuniętej najbardziej na wschód skalnej półce. Zacznij od zabrania z tego miejsca piątego fragmentu danych Animusa. Przejdź następnie przez tunel żeby dotrzeć do miejsca ukrycia pierwszego z trzech zwojów asasynów.
Po zdobyciu zwoju powróć w lewo i zatrzymaj się w miejscu gdzie wcześniej zdobyłeś fragment danych. Zaczekaj aż strażnik rozstawiony na dole uda się w lewo. Opuść się, również wybierz się w lewo i skorzystaj z pierwszej napotkanej drabinki. Wdrap się na malutką półkę i odczekaj aż wartownik wyruszy w prawo. Dobrze byłoby odwrócić jego uwagę strzałką dźwiękową, dzięki czemu na dłużej pozostanie na prawo od bohaterki. Powróć na dół i szybko udaj się w lewo. Nie śpiesz się z rozpoczęciem w tym miejscu wspinaczki, bo lewy wartownik okazjonalnie spogląda w to miejsce. Upewnij się, że możesz bezpiecznie się wspiąć i dopiero wtedy dotrzyj na górę. Ponownie wdrap się na lewą klatkę, na którą wcześniej już przeskakiwałeś.
Rozpocznij podróż powrotną, przy czym zakończ ją w miejscu, w którym dwóch wartowników co pewien czas spogląda w górę. Zaczekaj aż przeciwnicy po raz kolejny rozejdą się, puść się krawędzi i szybko zlokalizuj dolną drabinkę. Zejdź po tej drabince, a znajdziesz się na niewielkiej półce z drugim zwojem asasynów.
Musisz teraz powrócić do miejsca, w którym rozpocząłeś eksplorację ogromnej jaskini. Wykonaj kilka skoków w lewo, ponownie wdrap się na wieżę obserwacyjną i w poznany już wcześniej sposób omiń tutejszego wartownika. Po zaliczeniu kolejnych skoków dotrzesz na miejsce. Zauważ, że znajdują się tu trzy długie drewniane belki. Użyj ich żeby przemieścić się na dalszy plan.
Zejdź po drabinie i schowaj się w najbliższej kryjówce. Zaczekaj aż wartownicy spotkają się i zaczną rozmawiać. Wyrusz wtedy w ich stronę, ale przy najbliższej możliwej okazji skorzystaj z dolnej kryjówki. Dotrzyj na dolną platformę. Zacznij tu biec w prawo. Musisz wykonać daleki skok w stronę niedostępnej w żaden inny sposób półki z ostatnim trzecim zwojem asasynów.
Po zdobyciu zwoju powróć na lewą platformę. Wespnij się i gdy będzie to bezpieczne dotrzyj do pobliskiej drabiny. Po lewej stronie powinieneś zauważyć klatkę z psem oraz szósty fragment danych Animusa. Nie możesz niestety ominąć klatki. Zadecyduj więc czy chcesz zabić okolicznego wartownika i załadować po wszystkim poprzedni stan gry czy może odwrócić jego uwagę np. strzałką dźwiękową i wysłać go maksymalnie w prawo. Zagwarantuje ci to więcej czasu na schowanie się w kryjówce po zdobyciu sekretu.
Niezależnie od tego jak się zachowałeś kieruj się na prawo od miejsca zabrania szóstego fragmentu, korzystając po drodze z nowych kryjówek. Docelowo musisz dotrzeć do nowej czerwonej drabiny. Nie schodź po niej na dół, bo pod Tobą stoi wartownik. Użyj tu strzałki dźwiękowej żeby zdezorientować dwóch okolicznych strażników. Po tym jak oddalą się oni od bohaterki zejdź szybko na dół i zabierz leżący po lewej stronie siódmy fragment danych Animusa. Po udanej akcji szybko powróć do drabiny (możesz też schować się dla pewności w kryjówce na górnym poziomie).
Zaczekaj aż sytuacja się uspokoi i ponownie zejdź po drabinie mniej więcej do połowy. Zaczekaj aż strażnik pod Tobą zwróci się w lewo i wykonaj skok z drabiny w prawą stronę. Powinieneś wylądować w dolnej kryjówce. Przemieszczaj się tu w prawo, ale uważaj na drugiego strażnika, który okazjonalnie sprawdza kryjówki. Nie daj mu się zauważyć.
Gdy tylko będzie to możliwe wyjdź z ukrycia, udaj się w prawo i dotrzyj do nowego tunelu. W kolejnej lokacji po raz pierwszy będziesz miał styczność z klatkami dla ptaków. Nie przebiegaj obok nich tylko omijaj je podążając normalnym tempem (nie musisz się skradać). W prawej części dolnego poziomu tego obszaru powinieneś zauważyć rozmawiających strażników i za nimi ósmy fragment danych Animusa. Odwrócenie uwagi wrogów byłoby bardzo trudne i ryzykowne, tak więc najlepiej jest z nimi rozprawić się i po zdobyciu sekretu załadować ostatni stan gry. Wykonaj cichą egzekucję na lewym stażniku i szybko pozbądź się jego kolei z wykorzystaniem miecza. W trakcie atakowania wrogów uważaj na łucznika z górnego poziomu, unikając w razie potrzeby wystrzelonego przez niego pocisku.
Po zdobyciu sekretu użyj drabiny, ale nie wchodź od razu na wyższą półkę, bo podróżuje tu pojedynczy wartownik. Zaczekaj aż przejdzie on obok drabiny, wespnij się i przejdź (nie biegaj!) w prawo. Schowaj się w kryjówce, odczekaj aż strażnik ponownie skieruje się w lewo i dopiero wtedy skorzystaj z pokrętła żeby odblokować sobie wyjście z dużej jaskini.
Dalsza część przeprawy po skalnych półkach
Przejdź kawałek w prawo i następnie przedostań się na dalszy plan (po drodze regularnie otwieraj wszystkie pojemniki żeby w razie potrzeby uzupełniać zapasy). Na prawą półkę wespnij się gdy wartownik wyruszy właśnie w prawo. Ostrożnie przejdź do pierwszej kryjówki (uwaga na klatkę z ptakiem!). Opuść się i zacznij przemieszczać się w prawo. Po drodze wykonaj dwa skoki i uważaj, bo w miejscach tych wartownicy co pewien czas spoglądają w dół.
Po dotarciu na sam koniec wdrap się żeby znaleźć się w nowej dolnej kryjówce. Odczekaj aż tutejszy strażnik wyruszy w lewo, wyjdź z ukrycia i doskocz do prawej półki. Po znalezieniu się na tej półce szybko odwróć się i wykonaj dla odmiany skok w lewo. Zdecyduj się na jeszcze jeden skok w stronę mniejszej lewej platformy i zatrzymaj się na chwilę w tym miejscu.
Musisz zaczekać aż przeciwnik z kuszą rozstawiony przy lewej krawędzi ekranu przestanie sprawdzać tę okolicę. Dopiero wtedy przystąp do działania - doskocz do lewej półki, odwróć się i wykonaj skok w stronę prawej górnej platformy (tej z kryjówką). Pozostań na tej platformie i przeskocz na dłuższą prawą półkę. Pobiegnij w prawo, zaczekaj aż wartownik z dołu odwróci się i doskocz do skalnej półki z ostatnim dziewiątym fragmentem danych Animusa.
Po zdobyciu sekretu wyrusz z powrotem w lewo. Dotrzyj ponownie do niewielkiej platformy z kryjówką. Odczekaj raz jeszcze aż będzie bezpiecznie i doskocz do wyższej lewej półki. Także i tu warto na chwilę przycupnąć w kryjówce.
Teraz musisz doskoczyć do większej lewej półki, czyli do tej z wartownikiem z kuszą. Po wykonaniu tej akcji szybko schowaj się w kryjówce. Zaczekaj aż strażnik z tej półki wyruszy na patrol i szybko doskocz do lewej pionowej ściany. Wdrap się po tej ścianie i odbij się od niej. Musisz zdążyć z dotarciem do kryjówki na najwyższej półce zanim jeden z patrolujących ją wartowników rozpocznie przemarsz w lewo.
Omiń pierwszego wartownika gdy ten będzie stał przy przepaści i dotrzyj do większej środkowej kryjówki. Tuż obok znajduje się druga skrzynia ze skarbem. Splądruj ją dopiero wtedy gdy obaj wartownicy z tego poziomu wyruszą w przeciwne strony.
Po splądrowaniu zawartości skrzyni ponownie się schowaj. Wykorzystaj tutejsze kryjówki żeby ominąć drugiego (prawego) wartownika. Przemieszczaj się w prawo i na sam koniec wykonaj dłuższy skok w stronę sąsiedniej półki, która nie jest już na szczęście przez nikogo pilnowana. Podejdź do krawędzi przepaści i wykonaj skok wiary żeby zaliczyć ten etap.
Uwaga - Po ukończeniu etapu otrzymasz informację o odblokowaniu nowej umiejętności Under Hang, która umożliwia chwytanie się wybranych elementów sufitu. Ze zdolności tej zaczniesz korzystać już w kolejnej misji.