Sekwencja 3 - Port (The Port) | Opis przejścia poradnik Assassin's Creed Chronicles: China
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016
Port - opis sekwencji 3
Sekrety:
- punkty synchronizacji - 1
- fragmenty danych Animusa - 14
- skrzynie ze skarbami - 2
Opcjonalne zadanie: Musisz zamordować trzech donosicieli pracujących dla Templariuszy (300 punktów).
Możliwe ulepszenia do zdobycia:
- Increase Health - Wydłuża ono pasek zdrowia. Musisz uzbierać co najmniej 750 punktów w misji żeby je dostać.
- Increase Firecracker Ammo - Gwarantuje ono więcej petard. Musisz uzbierać co najmniej 1120 punktów w misji żeby je dostać.
- Increase Helix Bar - Wydłuża ono pasek Helixa. Jest ono dostępne wyłącznie w trybach Gra Plus i Trudna Gra Plus. Musisz dodatkowo uzbierać co najmniej 1800 punktów.
Ogólne informacje: Misja w porcie jest dłuższa od dwóch poprzednich. Staraj się dokładnie badać kolejne obszary, bo docieranie do wielu sekretów i opcjonalnych celów wymaga podróżowania między pierwszym i drugim planem. Z uwagi na specyfikę podłoża częściej będziesz się też musiał skradać, bo niechciany hałas będzie mógł zaalarmować wrogów.
Przedostanie się na główny pokład chińskiego okrętu wojennego
Przejdź w prawo i skorzystaj z dużej drabinki żeby dotrzeć na pokład okrętu. Począwszy od tego miejsca musisz ostrożniej stąpać po ziemi i korzystać z opcji skradania (przytrzymywanie odpowiedniego klawisza/przycisku), bo drewniane elementy podłoża roznoszą dźwięki i w rezultacie będziesz mógł zostać usłyszany przez wrogów. To samo tyczy się zeskakiwania na niższe półki. Staraj się zawsze opuszczać przy krawędzi i/lub szukać drabinek, unikając z kolei wykonywania standardowych zeskoków.
Zejdź pod pokład i wyrusz w prawo. Zaczekaj aż najbliższy strażnik rozpocznie przemarsz w lewo, zejdź na sam dół i udaj się w prawo. Musisz dotrzeć do pokrętła i odblokować sobie dzięki niemu przejście na główny pokład. Użyj prawej drabinki i następnie chwyć się fragmentów sufitu (nowa umiejętność). Przemieść się w taki sposób w lewo i opuść ładownię okrętu.
Wdrap się na niewielki słup i wykonaj skok w prawo. Zaczekaj aż prawy wartownik zacznie spoglądać w górę i wykonaj bieg żeby znaleźć się pod nim. Możesz w łatwy sposób ominąć tego przeciwnika, a mianowicie skorzystać z rybackich sieci. Wespnij się na nową półkę i przebiegnij po drewnianej belce na dalszy plan. W kolejnej lokacji schowaj się w kryjówce z bambusowymi zasłonami. Przesuń się w prawo i odczekaj w bezruchu aż nowy wartownik przejdzie w lewo. Możesz ruszać dalej.
Wykonaj skok w stronę prawej ściany. Zejdź po drabince, ale nie puszczaj się, bo będziesz tu mógł skorzystać z nowych interaktywnych elementów przy suficie. Przemieszczaj się w taki sposób w prawo i zatrzymaj się gdy znajdziesz się dokładnie nad dwoma rozmawiającymi strażnikami. Zaczekaj aż wrogowie rozejdą się, puść się i po wylądowaniu na najniższym poziomie szybko schowaj się za bambusowymi zasłonami. Przesuń się maksymalnie w lewo, odczekaj aż strażnicy ponownie zaczną rozmawiać i wyjdź z kryjówki. Udaj się w lewo i wdrap się na wyższą półkę, na której odnajdziesz pierwszą skrzynię ze skarbem.
Po splądrowaniu skrzyni wyrusz w prawo, przechodząc pod omijanymi wcześniej strażnikami. Zabierz strzałki dźwiękowe ze skrzyni z amunicją i wespnij się na wyższą półkę. Skieruj się w stronę nowego przeciwnika i wykorzystaj to, że możesz się do niego zbliżyć jeśli będziesz pozostawał w pozycji kucającej. Skorzystaj z pierwszej kryjówki. Musisz odciągnąć strażnika w lewo, tak więc uaktywnij strzałkę dźwiękową. Możesz już użyć prawej drabinki i następnie złapać się sufitu. Przemieść się kawałek w lewo żeby zdobyć pierwszy fragment danych Animusa.
Puść się sufitu i schowaj za najbliższą armatą. Zaczekaj aż lewy strażnik odwróci się i szybko przemieść się do kolejnej armaty. Musisz jeszcze wykonać dwie kolejne czynności i dobrze zgrać je w czasie - najpierw przekradnij się do kryjówki i następnie użyj lewej drabiny żeby opuścić dolny pokład. Uwaga - Po użyciu drabiny szybko przejdź w lewo by nie zostać zauważonym przez ominiętą przed chwilą postać.
Opuszczenie pokładu chińskiego okrętu wojennego
Zacznij wdrapywać się na lewy maszt. Musisz w miarę postępów obracać się wokół tego masztu i jednocześnie unikać wzroku wartowników rozstawionych po lewej i prawej stronie. Zaczekaj aż lewy strażnik odwróci się i szybko przystąp do wspinaczki - warto ją sobie przyśpieszyć wciskaniem klawisza/przycisku skoku. Po dotarciu na szczyt masztu zabierz drugi fragment danych Animusa.
Powróć na dół i doskocz do lewej drabinki na głównym pokładzie. Zaczekaj aż lewy strażnik oddali się i wskocz do najbliższego stogu siana. Do dalszych działań przystąp dopiero wtedy gdy wartownik ponownie ustawi się przy prawej krawędzi. Omiń chwilowo drugi maszt i zbadaj obszar na lewo od niego. Znajdują się tam skrzynka z amunicją oraz trzeci fragment danych Animusa. Dopiero teraz zdecyduj się na wspięcie na szczyt drugiego masztu. W miejscu tym znajduje się punkt synchronizacji. Użyj Sokolego Wzroku i następnie wykonaj skok wiary, który zakończy się wylądowaniem w stogu siana. Możesz już powrócić do miejsca startu, czyli w okolice pierwszego masztu.
Wespnij się ponownie na pierwszy maszt. Skup swoją uwagę na prawym wartowniku - najbezpieczniej będzie przekradnąć się nad nim (interaktywna drabinka). Odczekaj aż strażnik obróci się w lewo i dopiero wtedy wyląduj na niższej części masztu. Kolejny przeciwnik patroluje obszar po prawej stronie, ale możesz go bezproblemowo wyminąć dzięki złapaniu się rozwieszonych sieci. Po dotarciu do końcowej części prawego masztu zeskocz na sam dół, a wylądujesz dokładnie w miejscu, w którym znajduje się czwarty fragment danych Animusa.
Opuść się i wykorzystaj sieci rybackie przymocowane do boku statku żeby ominąć ostatnich dwóch wartowników. Zaczekaj aż ten stojący na górze odwróci się w lewo i wyrusz w przeciwną stronę. Możesz już ustawić się przy krawędzi i wykonać skok wiary.
Dotarcie do mostu w porcie
Wyjdź ze stogu siana i przebiegnij po drewnianej belce na pierwszy plan. W pobliżu przebywa pierwszy z trzech donosicieli nadających się do eliminacji. W celu dotarcia do niego przejdź kawałek w lewo i ponownie wybierz drewnianą belkę prowadzącą na pierwszy plan. Udaj się dalej w lewo, doskakując do pionowego słupa i następnie do lewej górnej półki. Po obejrzeniu krótkiej cut-scenki dotrzyj na dach chatki i uzupełnij zapasy strzałek dźwiękowych.
Zejdź na dół i złap się czerwonej drabiny, tak by znaleźć się dokładnie nad donosicielem rozmawiającym z jednym ze strażników. Użyj teraz strzałki dźwiękowej w pokazany na powyższym obrazku sposób - jej zasięg działania musi dosięgnąć tylko lewego strażnika i zachęcić go do oddalenia się w lewo. Musisz teraz SZYBKO działać jeśli nie chcesz zostać wykryty. Gdy tylko strażnik oddali się wykonaj egzekucję z góry na informatorze (zeskocz na niego). Błyskawicznie podnieś jego ciało i schowaj je w tutejszej skrzyni. Na koniec powróć jak najszybciej na górną półkę zanim lewy strażnik powróci w to miejsce.
Uwaga - Jeśli masz problemy ze zmieszczeniem się w limicie czasu to możesz na przykład [p schowaniu ciała opuścić się po prawej stronie (tuż przy wodzie) i ponownie użyć strzałki dźwiękowej. Nie jest to jednak wymagane żeby opuścić ten obszar pozostając niezauważonym.
Powróć teraz na środkową platformę na wodzie, czyli na tę ze skrzynką z zapasami noży do rzucania. Użyj jednego z noży na linie, do której przywiązana jest prawa łódka. Zauważ, że łódź podpłynęła na pierwszy plan. Dotrzyj tam dzięki wykorzystaniu drewnianego pomostu. Przeskocz na łódkę i następnie na niedostępną wcześniej prawą platformę. Odnajdziesz tu piąty fragment danych Animusa.
Raz jeszcze udaj się do środkowej platformy (mógłbyś też przeciąć nową linę, ale lepiej zachować sobie zapas noży). Tym razem możesz już udać się całkiem w prawo. Wkrótce wpadniesz na pierwszego przeciwnika z tarczą i odpali się samouczek z walk z tego typu przeciwnikami. Z tutoriala dowiesz się przede wszystkim, że do niszczenia tarcz wrogów używany jest silny atak.
Zatrzymaj się po dotarciu do stojących obok siebie dwóch wartowników. Zaczekaj aż odejdą z tego miejsca, zeskocz na niższą półkę i następnie opuść się żeby chwycić się rozwieszonych w tym miejscu sieci rybackich. Przesuwaj się dzięki tym sieciom w lewo, a dotrzesz do pozornie niedostępnego obszaru z przeciwnikiem z tarczą oraz szóstym fragmentem danych Animusa. Pozyskaj sekret i ostrożnie przemieść się ponownie w prawo. Nie wspinaj się na górę tylko zaczekaj aż będziesz mógł bezpiecznie zacząć przeskakiwać na kolejne słupy wystające z wody. Dobrze wymierzaj sobie kolejne akcje, bo strażnicy co pewien czas spoglądają w dół. Przy ostatnim słupie odnajdziesz siódmy fragment danych Animusa.
Do kolejnej lokacji możesz dotrzeć na dwa różne sposoby. Jeżeli nie zostałeś wykryty to możesz pozostać na pierwszym planie i dalej podążać w prawo. Jeśli z kolei zaalarmowałeś wartowników i musiałeś załadowywać ostatni stan gry to zainteresuj się górną ścieżką (tą ze strażnikami). Przemknij tu do drabiny znajdującej się przy klatce z ptakiem, docierając do najwyższej półki na bardziej odległym planie. Użyj pokrętła i rozpocznij bieg połączony z wślizgiem żeby przemknąć pod dużym ładunkiem.
W następnym obszarze przejdź na niższy poziom i zacznij wykorzystywać nowe sieci rybackie rozwieszone przy wodzie. Ominiesz dzięki temu przeciwnika z latarnią (może on rozświetlać kryjówki). Dotrzyj do kolejnego pokrętła odpowiedzialnego za sterowanie mostem zwodzonym. Wejdź w interakcję z pokrętłem i KONIECZNIE przemieść się wyraźnie w lewo, bo miejsce to przyjdzie wkrótce sprawdzić wartownik z latarnią i porozgląda się on też na boki. Po tym jak sytuacja uspokoi się powróć do pokrętła, wdrap się na górną półkę i wyrusz w prawo.
Dotarcie do pontonów
Opuść się przy najbliższej możliwej okazji i przemieść z pomocą sieci rybackich w prawo. W okolicy tej przebywa dwóch wartowników, ale jeśli dobrze zgrasz sobie w czasie wszystkie czynności to będziesz mógł przeskakiwać pomiędzy tutejszymi kryjówkami pozostając niewykrytym. Po dotarciu do trzeciej kryjówki zaczekaj aż wróg z kuszą uda się w lewo. Na początek przeciśnij się przez prawy tunel, a dotrzesz do skrytki ze skrzynią ze strzałkami i ósmym fragmentem danych Animusa. Ostrożnie powróć do ostatniej kryjówki i ponownie zaczekaj na właściwy moment. Szybko wdrap się po prawej ścianie i wykonaj skok za siebie wycelowany w lewą górną półkę.
Teraz musisz uważać na wroga z kuszą z wyższego poziomu, który zajęty jest wyłącznie sprawdzaniem aktualnie zajmowanego przez Ciebie piętra. Dotrzyj do ostatniej kryjówki w momencie gdy będzie on spoglądał maksymalnie w lewo. Skorzystaj ze skrzynki z amunicją i rozpocznij wspinaczkę. Zauważ przy okazji, że w okolicy tej przebywa drugi donosiciel. Wdrapuj się po kolejnych sieciach - najpierw w górę i następnie w prawo. Docelowo powinieneś dotrzeć do pokazanej na powyższym obrazku okiennicy zlokalizowanej na lewo od informatora. Gdy tylko donosiciel zwróci się w prawo wskocz przez okiennicę i wyrusz w jego stronę. Nie możesz tu biec (klatka z ptakiem), ale powinieneś zdążyć z cichą egzekucją zanim przeciwnik ponownie się odwróci. Uwaga - Jeśli masz problemy z dotarciem na czas do donosiciela to użyj np. noży do rzucania.
Po udanej egzekucji zainteresuj się dziewiątym fragmentem danych Animusa, który znajduje się na niższym poziomie. Wystarczy na szczęście odczekać aż wartownik pójdzie w lewo i wylądować w pobliżu sekretu. Opuść się w tym miejscu i rozpocznij dalszy przemarsz w prawo.
Po dotarciu do kolejnej lokacji NIE POZOSTAWAJ na pierwszym planie, bo w drodze do głównego celu misji ominęłaby Cię okazja do wykonania szerego opcjonalnych czynności. Zamiast tego użyj drewnianej belki żeby przemieścić się na dalszy plan. Doskocz do zacumowanego w porcie okrętu, wdrap się na górę i szybko dotrzyj do pierwszej kryjówki zlokalizowanej za plecami lewego wartownika (musisz się tu skradać z uwagi na specyfikę podłoża!). Użyj strzałki dźwiękowej żeby odciągnąć strażnika w lewo i wyrusz śladem jego kolegi z latarnią. Schowaj się w drugiej kryjówce. Odczekaj aż przeciwnik z latarnią wyruszy w lewo, wyskocz z kryjówki i przedostań się na wyższy pokład.
Tuż po tym jak dotrzesz na wyższy pokład Shao Jun dotknie bambusowej zasłony i w rezultacie zwróci na siebie uwagę nowego wroga z latarnią. SZYBKO schowaj się w pokazanej na powyższym obrazku prawej kryjówce. Musisz odczekać aż przeciwnik z latarnią dotrze w to miejsce, sprawdzi je i rozpocznij przemarsz w lewo. Wyrusz za nim, przy czym zachowuj bezpieczny dystans i uważaj na klatkę z ptakiem. Schowaj się w drugiej kryjówce i odczekaj aż wróg z latarnią ponownie wyruszy w prawo. Możesz już użyć drabiny przy rozmawiających przeciwnikach.
Po znalezieniu się na kolejnym pokładzie doskocz do lewej półki. Zaczekaj aż wróg z kuszą popatrzy do góry, wdrap się na tę platformę i przejdź kawałek w lewo. Opuść się i zacznij przemieszczać w lewo. Omiń wartownika z kuszą od tyłu i kontynuuj wspinaczkę. Na najwyższym pokładzie przebywa ostatni trzeci donosiciel. Zabicie go jest bardzo proste, albowiem możesz przez cały czas zwisać przy krawędzi. Wystarczy w rezultacie odczekać aż znajdzie się obok asasynki.
Po dokonaniu egzekucji na informatorze pozostań w pozycji wiszącej i przemieść się w dół. Pozwól na to żeby Shao Jun chwyciła się drabinek przy suficie i wykorzystaj okazję do zdobycia dziesiątego fragmenty danych Animusa, który zapewne już wcześniej zauważyłeś. Wyrusz teraz w prawo. Dotrzyj do punktu widokowego i wykonaj skok wiary żeby opuścić okręt.
Po udanym lądowaniu zainteresuj się na początek obszarem na lewo od stogu siana. Nabierz tu rozpędu i wykonaj skok w stronę słabo widocznej drabinki. Wdrap się na górę i dotrzyj do drugiej skrzyni ze skarbem, którą mogłeś zaobserwować jeszcze w trakcie eksploracji wnętrza okrętu. Powróć w prawo i dla odmiany doskocz do interaktywnych krawędzi przy pokrętle. Kieruj się w prawo i następnie do góry, docierając do zabudowań z nowym wartownikiem oraz dwunastym fragmentem danych Animusa. Na sam koniec użyj pokrętła i przejdź po wąskim pomoście, który wynurzył się z wody.
Przeprawa przez obszar z pontonami
Przejdź kawałek w lewo i ponowne przebiegnij po dolnej belce. Na taki krok zdecyduj się jednak dopiero wtedy gdy lewy wartownik (ten z kuszą stojący na podwyższeniu) nie będzie spoglądał w Twoją stronę. Po dotarciu w nowe miejsce doskocz do pierwszego słupa wystającego z wody i użyj noża do rzucania na linie przytrzymującej łódkę. Wyrusz w lewo, korzystając po drodze ze skrzyni z amunicją do uzupełnienia zapasu noży do rzucania.
Przebiegnij po kolejnej już desce i dla odmiany udaj się teraz w prawo. Ponownie musisz użyć noża do rzucania i przeciąć z jego pomocą czerwoną linę. Zaczekaj aż łódka dotrze do swojego punktu docelowego. Przeskocz na nią i następnie na prawy słup. Musisz wspiąć się po tym słupie na samą górę. Zaczekaj aż stojący obok wartownik odchyli się na chwilę za siebie i wykonaj długi skok w prawo. Szybko oddal się od przeciwnika żeby nie zostać zauważonym. Wkrótce zbliżysz się do mostu, który trzeba będzie podnieść.
Podniesienie mostu prowadzącego do fortecy
Schowaj się przy pierwszej zasłonie i zaczekaj aż będziesz mógł bezpiecznie przemieścić się do najbliższej kryjówki. Nie śpiesz się z przeskoczeniem do drugiej i następnie do trzeciej kryjówki, bo okolicę tę z podwyższenia obserwuje wróg z kuszą. Musisz zaczekać aż zacznie on spoglądać w górę (oprócz tego monitoruj też oczywiście na pola widzenia "zwykłych" strażników).
Zatrzymaj się docelowo w pokazanej na powyższym obrazku pozycji, czyli w trzeciej spośród czterech dostępnych kryjówek. Gdy tylko będzie to możliwe dotrzyj szybko do czerwonej drabinki. Zejdź po niej na dół i rozpocznij przemarsz w lewo. Uważaj jednak, bo strażnicy z górnego poziomu co pewien czas spoglądają w dół. W okolicy są dwa nowe sekrety - dwunasty fragment danych Animusa możesz zdobyć wybierając po drodze dolną belkę prowadzącą do dwóch odrębnych platform, a trzynasty fragmenty danych Animusa zdobędziesz przechodząc po innej belce pod mostem (nie można jej pominąć, bo jest to droga do celu misji).
Wdrap się po słupie, przeskocz w prawo i kontynuuj wspinaczkę. Nie wspinaj się na najwyższą półkę dopóki tutejszy wartownik nie wyruszy w prawo. Rozpocznij podróż jego śladami i schowaj się po drodze za bambusowymi zasłonami. Przesuwaj się w prawo pozostając w ukryciu. Pamiętaj jednak o tym żeby robić to tylko gdy obok Shao Jun nie ma aktualnie żadnej innej osoby. Ustaw się w pokazanej na powyższym obrazku pozycji i użyj strzałki dźwiękowej (niedaleko jest skrzynka z zapasami) do odciągnięcia dwóch tutejszych strażników w lewo. Sam udaj się w prawo.
Przebiegnij po belce, która zaprowadz Cię na pierwszy plan i skieruj się w lewo. Tu musisz zejść na niższą półkę i dopiero teraz skręcić w przeciwną stronę. Ustaw się w pobliżu drewnianej konstrukcji i skorzystaj ze strzałki z linką żeby przedostać się na platformę z pokrętłem. Użyj pokrętła żeby podnieść most. Tuż po wykonaniu tej akcji przycupnij i zaczekaj aż strażnicy na dole zajmą się własnymi sprawami.
Skieruj się w prawo i doskocz do słupa. Musisz teraz odczekać aż prawy wartownik zwróci się w lewo i wykonać długi skok nad nim. Po udanej akcji opuść się i zejdź na niższą platformę przy wodzie. Jest tu czternasty fragment danych Animusa. Ostrożnie powróć na górę i udaj się w prawo. Pozostało ci już tylko wspiąć się po dużym słupie zlokalizowanym przy czerwonej bramie fortecy i oddać ostatni skok w prawo.
Uwaga - Po ukończeniu etapu otrzymasz informację o odblokowaniu nowej umiejętności Rope Dart to Under Hang. Rozszerza ona możliwości chwytania się elementów sufitu - od tej pory będziesz mógł przyciągać się do nich na odległość z pomocą strzałki z linką.