Sekwencja 8 - Myśliwy i ofiara (Hunted) | Opis przejścia poradnik Assassin's Creed Chronicles: China
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016
Myśliwy i ofiara - opis sekwencji 8
Sekrety:
- punkty synchronizacji - 1
- fragmenty danych Animusa - 11
- skrzynie ze skarbami - 2
Opcjonalne zadanie: Musisz zniszczyć wieżę (100 punktów).
Możliwe ulepszenia do zdobycia:
- Increase Helix Bar - Wydłuża ono pasek Helixa. Musisz uzbierać co najmniej 450 punktów w misji żeby je dostać.
- Faster Lock Pick - Szybsze otwieranie zamkniętych drzwi (kryjówek). Musisz uzbierać co najmniej 680 punktów w misji żeby je dostać.
- Escape Enemy Grabs Faster - Szybsze oswobadzanie po tym jak bohaterka zostanie złapana przez przeciwnika. Jest ono dostępne wyłącznie w trybach Gra Plus i Trudna Gra Plus. Musisz dodatkowo uzbierać co najmniej 1280 punktów.
Ogólne informacje: Podstawowym utrudnieniem tego etapu jest to, że w jego określonych momentach na główną bohaterkę będą aktywnie polowali przeciwnicy. Wymusza to częstsze dbanie o to żeby pozostać niewykrytym. Oprócz tego po raz pierwszy będziesz odnajdywał zamknięte drzwi kryjówek - pamiętaj, że ich otwarcie zajmuje Shao Jun kilka dobrych sekund.
Ucieczka z pałacu
Udaj się w prawo. Musisz pośpieszyć się ze znalezieniem schronienia, bo w stronę głównej bohaterki zmierzają przeciwnicy. Podejdź szybko do zamkniętych drzwi prowadzących do kryjówki i wychyl gałkę analogową w górę (lub przytrzymaj górny klawisz kierunkowy) żeby je otworzyć. Po tym jak przeciwnicy przebiegną obok Shao Jun wznów przemarsz. Musisz po drodze regularnie chować się za nowymi słupami lub w standardowych kryjówkach, bo spotkasz jeszcze kilka innych grup biegnących w lewo. Staraj się nie pokonywać zbyt dużego dystansu za jednym podejściem, bo możesz nie zdążyć z dotarciem do najbliższego schronienia.
Po dotarciu do końcowej części startowego korytarza możesz użyć krawędzi żeby dotrzeć na dolną półkę z dopałką Helixa. Taki sam obiekt mogłeś też zabrać nieco wcześniej dzięki przyciągnięciu się do sufitu, ale wtedy było to obarczone sporym ryzykiem. Udaj się dalej w prawo i po znalezieniu się w nowym budynku użyj strzałki z linką na drabince na suficie. Dotrzyj na górną półkę, otwórz skrzynię z amunicją i skorzystaj z prawego punktu synchronizacji.
Dotarcie do mostu na rzece
Nie wychodź ze stogu siana od razu po wykonaniu skoku wiary. Zaczekaj aż strażnicy rozejdą się i na początek zacznij podążać za lewym wrogiem. Dobrze byłoby pozbyć się tego przeciwnika, bo blokuje on dostęp do pierwszej skrzyni ze skarbem. Po zbadaniu zawartości skrzyni możesz załadować ostatni punkt kontrolny i tym razem przejść kawałek w prawo. Uwaga - Jeśli nie chcesz zabijać strażnika (pomimo możliwości bezproblemowego załadowania ostatniego stanu gry) to możesz użyć strzałek dźwiękowych żeby odciągnąć go w prawo. Miałbyś jednak wtedy niewiele czasu na zabranie zwoju ze skrzyni.
Opuść się przy krawędzi i dotrzyj do platformy znajdującej się pryz wodzie. Skorzystaj ze skrzynki z amunicją i ustaw się w miejscu, w którym Shao Jun może użyć strzałki z linką żeby przemieścić się na dalszy plan. Kontynuuj podróż w stronę widocznego w oddali mostu. Po drodze przebiegniesz po belce, skorzystasz z interaktywnych krawędzi i ponownie rozbujasz się na linie. Na sam koniec wykonaj skok w stronę sąsiedniej platformy i ostrożnie wdrap się na lewą część mostu.
Przeprawa przez most
Przeprawa przez most celem dotarcia do miasta nie jest chwilowo możliwa z uwagi na dwie zamknięte bramy. Z problemem tym najlepiej będzie się uporać doprowadzając do zniszczenia zlokalizowanej po lewej stronie wieży, albowiem jest ona powiązana z pobocznym celem tego etapu. Wyrusz właśnie w stronę wieży i odblokuj sobie wejście do niej dzięki użyciu kołowrotka. W celu zniszczenia wieży musisz podpalić lont przy beczkach rozstawionych na jej najniższym poziomie. Wiedz jednak, że doprowadzi to do załączenia się licznika upływu czasu - będziesz miał 50 sekund na ucieczkę z wieży i stanie się to możliwe tylko dzięki dotarciu na jej szczyt (prawe drzwi zamkną się za bohaterką).
Uwaga - W wieży są dwie znajdźki. Jeśli chcesz możesz sobie je na spokojnie zebrać i przy okazji zapoznać się z kolejnymi krokami wspinaczki. Do wieży możesz następnie wejść po raz drugi i wtedy skupić się już tylko na zaliczeniu pobocznego celu misji.
Użyj strzałki z linką żeby złapać się sufitu i przemieść się w stronę lewej górnej okiennicy. Wdrap się tu po prawej drabince, złap się nowych krawędzi i dotrzyj na górną półkę. Przebiegnij po drewnianej belce i opuść się przy najbliższej okazji żeby pozyskać pierwszy fragment danych Animusa. Użyj nowej drabinki i po dotarciu do jej końcowej części wykonaj dwa skoki w stronę kolejnych krawędzi. Użyj nowej drabinki u podstawy balkoniku, co pozwoli ci przedostać się na wspomnianą platformę.
Skorzystaj z nowej drewnianej belki i następnie wybierz lewe wejście. Odnajdziesz tu drugi fragment danych Animusa. Zabierz sekret i w dobrze poznany sposób przyczep się do sufitu. Wdrap się na najwyższą półkę, zabierz dopałkę Helixa i dotrzyj do prawego punktu widokowego. Wykonaj tu skok wiary zanim upłynie przydzielony limit czasu.
Nie wychodź od razu ze stogu siana, tylko pozwól na to żeby zaalarmowani strażnicy dotarli do zniszczonej wieży. Możesz już udać się w prawo, bo otworzyły się obie bramy. Ostrożnie zbliż się do miejsca patrolowanego przez pierwszego wroga z wyczulonymi zmysłami. Zanim wkroczysz do pilnowanego przez niego obszaru opuść się przy krawędzi i skorzystaj z drabiny prowadzącej do górnej części mostu. Przebywa tu pojedynczy przeciwnik. Odczekaj aż zwróci się on w prawą stronę i przekradnij się za jego plecami w lewo. Dotrzesz w ten sposób do trzeciego fragmentu danych Animusa.
Powróć na dół i skup się na wrogu z otaczającym go żółtym okręgiem. Postać tę możesz ominąć dzięki opuszczaniu się przy krawędziach lub polegając na górnych drabinkach. Zatrzymaj się na dłużej po znalezieniu się w pobliżu kolejnej drabinki prowadzącej do górnej części mostu. Wyjdź po niej na górę i ostrożnie zbliż się do nowego przeciwnika. Po prawej stronie jest druga skrzynia ze skarbem. Możesz dotrzeć do niej chowając się za słupami i w dolnej kryjówce. Jeśli masz z tym jednak problemy to pozbądź się lewego wartownika i po wszystkim załaduj poprzedni punkt kontrolny.
Niezależnie jak się zachowałeś przy drugiej skrzyni ze skarbem powróć teraz do dolnej (głównej) części mostu i wznów przemarsz w prawo. W kolejnej lokacji znajdują się klatki z psami i najlepiej będzie je ominąć z pomocą dolnych krawędzi. Pod mostem powinieneś zauważyć półkę przy wodzie z czwartym fragmentem danych Animusa. Opuść się i wyląduj na pilnującym ją wartowniku, a następnie tradycyjnie już powróć do ostatniego punktu kontrolnego.
Obok wspomnianych wyżej klatek z psami możesz przemknąć w dalszym ciągu wybierając dolne krawędzie lub przemieszczając się po drabince przy suficie. W obu przypadkach musisz dotrzeć do nowej, ostatniej już drabinki prowadzącej do górnej części mostu. Zignoruj tutejszy kołowrotek (obie bramy są już podniesione) i w doskonale poznany sposób omiń pojedynczego wartownika. Musisz wybrać się kawałek w prawo gdzie odnajdziesz piąty fragment danych Animusa.
Powróć w okolice obszaru z klatkami z psami i zacznij się w tym miejscu opuszczać, tak by docelowo znaleźć się pod mostem. W pokazanym na powyższym obrazku miejscu użyj noża do rzucania żeby przeciąć linę, do której przywiązana została niewielka łódka. Po tym jak łódź zmieni swoje położenie wyląduj na niej i następnie doskocz do prawych krawędzi znajdujących się u podstawy mostu. Przemieszczaj się tu w prawo, zabierając po drodze dopałkę Helixa. Doskocz do wystającego z wody słupa i następnie do prawej półki.
Zauważ, że w miejscu tym znajduje się wejście do kanałów. Ich eksplorację rozpocznij od zabrania szóstego fragmentu danych Animusa. Kieruj się w prawo i kucaj tam gdzie jest to konieczne. Wkrótce dotrzesz do dwóch wyjść z kanałów i powinieneś wybrać lewe wyjście.
Przeprawa przez miasto
Wyjdź z kanałów i wtop się w tłum. Musisz zastosować poznany już wcześniej trik, który pozwoli ci na ominięcie wrogów rozstawionych przy bramie wejściowej do miasta. Zaczekaj aż w pobliżu Shao Jun pojawi się grupa cywilów, dołącz do nich i wyrusz wraz z nimi w prawo. Odczekaj aż strażnicy odwrócą się w inne strony, wyjdź z ukrycia i przejdź minimalnie w prawo. Jest tu czerwona drabinka prowadząca do malutkiego pomieszczenia w kanałach. Skorzystaj z niej, a dotrzesz do miejsca ukrycia siódmego fragmentu danych Animusa.
Powróć na górę i ruszaj w prawo. Także i tu chowaj się w miejscach, w których stoją cywile. Oprócz wrogów patrolujących dolny poziom uważaj również na wartowników z górnego budynku, zwłaszcza że co pewien czas spoglądają oni w dół. Twój aktualny cel to dotarcie do środkowej drabinki, dzięki której będziesz mógł przedostać się na górny poziom. Przemieść się po krawędzi maksymalnie w lewo i wdrap się przez okiennicę gdy nie będzie się to wiązało z ryzykiem wykrycia. W miejscu tym odnajdziesz ósmy fragment danych Animusa.
Udaj się z powrotem na dół i ostrożnie zacznij przemieszczać się dalej w prawo. Obszar na prawo od drabinki patroluje dwóch wrogów i tak jak wcześniej używaj opcji wtapiania się w tłum żeby nie zostać zauważonym. Wkrótce dotrzesz do nowej, kilkupoziomowej lokacji.
Uwaga - Jeśli chcesz to do następnej lokacji możesz też dotrzeć wybierając przeprawę przez górne piętro budynku (korytarz gdzie odnalazłeś ostatni sekret). Wybór piętra nie odegra dużej roli, bo każde z nich trzeba będzie zbadać celem pozyskania nowych sekretów.
Odnalezienie Wang Yangminga
Eksploracja parteru nowego budynku nie będzie łatwa. Musisz tu uważać na dwóch przeciwników z tego poziomu oraz na wrogów z wyższego piętra (co pewien czas spoglądają oni w dół). Co więcej, nie możesz początkowo korzystać z kryjówek. Postaraj się jak najszybciej odblokować sobie lewą kryjówkę. Na początek dobrze byłoby dotrzeć na sam koniec dolnego poziomu, bo znajduje się tam dziewiąty fragment danych Animusa. Możesz po drodze przycupnąć przy drabince prowadzącej na środkowe piętro lub zabić prawego strażnika i po wszystkim załadować poprzedni stan gry.
Na środkowym poziomie tak jak już wspomniałem również przebywają przeciwnicy. W tym przypadku masz już większe pole do działania, bo oprócz otwierania sobie nowych kryjówek możesz także chować się przy suficie. Przemieszczanie się przy suficie to jednak ostateczność, bo możesz zostać w taki sposób łatwo zauważony. Używaj więc tej umiejętności tylko wtedy gdy chcesz przejść bezpośrednio nad przeciwnikiem, nie gdy aktualnie zmierza on w stronę Shao Jun.
Na środkowym poziomie udaj się najpierw w lewo. W niewielkim pomieszczeniu łączącym ten budynek z poprzednim jest dziesiąty fragment danych Animusa. Dopiero teraz wyrusz w prawo. Jeśli masz problemy z niektórymi z napotykanych strażników to używaj strzełek dźwiękowych lub ogłuszaj ich petardami. Docelowo musisz dotrzeć do drabinki znajdującej się w prawej części środkowego poziomu. Rozpocznij tu wspinaczkę, dzięki której zbliżysz się do najwyższego piętra.
Na górnym poziomie odczekaj na początek aż pierwszy ze strażników wyruszy w lewo i odblokuj sobie najbliższą kryjówkę. Po tym jak osoba ta ominie Shao Jun wyrusz szybko w lewo. Dotrzyj do drugiej kryjówki i w analogiczny sposób przyznaj sobie do niej dostep. Teraz skup swoją uwagę na wrogu o wyczulonych zmysłach, który patroluje lewą część tego poziomu. Wyrusz jego śladem - warto używać opcji skradania i dodatkowo przyśpieszać chód żeby za bardzo nie oddalił się on od bohaterki.
Dotrzyj do pokazanej na powyższym obrazku drabinki, przycupnij w tym miejscu i zaczekaj aż przeciwnik uda się w prawo. Szybko użyj teraz lewego pokrętła, a odblokujesz sobie wyjście. Po dotarciu na poddasze skorzystaj ze skrzynki z amunicją i udaj się w prawo. Przebiegnij po linie na pierwszy plan i odszukaj jedenasty fragment danych Animusa po lewej stronie. Po zdobyciu ostatniego sekretu udaj się w prawo i wskocz przez okno do sąsiedniego budynku.
Wydostanie się z zasadzki
Tuż po tym jak odzyskasz kontrolę nad Shao Jun przebiegnij po nowej linie na dalszy plan. Gdy tylko tego dokonasz odblokuj najbliższe drzwi i schowaj się w kryjówce. Musisz zabić siedmiu przeciwników, którzy pojawią się w tym budynku i będzie to na szczęście o wiele prostsze niż mogłoby się wydawać.
Zaczekaj aż przeciwnicy z górnego piętra rozejdą się i wyrusz za lewym wrogiem. Jako że ma on wyostrzone zmysły musisz skradać się żeby nie zostać wykrytym po tym jak wkroczysz do żółtego okręgu. Zabij tę osobę i nie marnuj czasu na chowanie jej ciała. Udaj się teraz w prawo. W analogiczny sposób pozbądź się drugiego oponenta o wyostrzonych zmysłach. Na sam koniec zostaw sobie pojedynczego przeciwnika spoglądającego nieustannie w dół, którego nie zaalarmuje śmierć jego dwóch kolegów.
Opuść się w miejscu, w którym na niższe piętro prowadzi czerwona drabinka. Zaczekaj aż pod drabinką pojawi się wartownik z włócznią i odpal klawisz ataku żeby na niego zeskoczyć. Przejdź teraz w prawo i zaatakuj przeciwnika z kuszą (piątego w kolejności), który podobnie jak jego zabity wcześniej kolega spogląda cały czas w dół. Kolejny wartownik patroluje prawą część tego piętra - wystarczy zaczekać aż wyruszy w prawo i szybko się do niego zbliżyć.
Pozostał ci już tylko jeden strażnik z najniższego piętra. Możesz zaczekać na niego na przykład wisząc przy nowej drabince lub zejść po prostu na dół i zajść go od tyłu.