Sekwencja 6 - Poszukiwania (The Search) | Opis przejścia poradnik Assassin's Creed Chronicles: China
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016
Poszukiwania - opis sekwencji 6
Sekrety:
- punkty synchronizacji - 1
- fragmenty danych Animusa - 12
- skrzynie ze skarbami - 2
Opcjonalne zadanie: Musisz zapalić pięć świec ku czci poległych asasynów (100 punktów).
Możliwe ulepszenia do zdobycia:
- Helix Boost Upgrade - Gwarantuje ono szybsze ładowanie paska Helixa. Musisz uzbierać co najmniej 400 punktów w misji żeby je dostać.
- Faster Rope Dart Climb - Przyśpieszenie wspinaczki z użyciem strzałki z linką. Musisz uzbierać co najmniej 680 punktów w misji żeby je dostać.
- Increase Helix Bar - Wydłuża ono pasek Helixa. Jest ono dostępne wyłącznie w trybach Gra Plus i Trudna Gra Plus. Musisz dodatkowo uzbierać co najmniej 1160 punktów.
Ogólne informacje: Szósty etap gry nie jest szczególnie długi i nie natrafisz też w trakcie jego rozgrywania na wyjątkowo trudne momenty. Warto natomiast bardzo starannie eksplorować wszystkie kolejne obszary, albowiem oprócz kilkunastu typowych znajdziek do zlokalizowania jest także pięć świec powiązanych z pobocznym celem misji.
Wejście do miasta
Ruszaj w prawo. Po dotarciu do pierwszego strażnika schowaj się w tłumie (identyczna zasada działania do normalnych kryjówek) i zaczekaj aż uda się on w lewo, tak by go bezpiecznie ominąć. Przejdź kawałek dalej w prawo i użyj noża do rzucania na czerwonej linie, doprowadzając w ten sposób do opuszczenia drabinki. Użyj drabiny oraz interaktywnych krawędzi po prawej stronie żeby przedostać się do wnętrza budynku. W miejscu tym odnajdziesz pierwszy fragment danych Animusa.
Pozostań wewnątrz budynku i wykonaj skok w stronę prawej wieży. Rozpocznij tu wspinaczkę na jej szczyt. Po raz kolejny użyj noży do rzucania, tym razem trafiając w linę na ścianie lewego budynku. Po tym jak rozwinie się nowa drabinka odczekaj aż strażnik z wieży popatrzy w górę zanim doskoczysz do drabinki. Szybko przemieść się w lewo i wdrap na dach lewego budynku. Ponownie zaczekaj na właściwy moment i dopiero wtedy wykonaj skok w stronę prawej wieży. Dotrzyj na szczyt gdzie znajduje się punkt synchronizacji. Po użyciu Sokolego Wzroku wykonaj skok wiary.
Idź dalej i zatrzymaj się w miejscu, w którym napotkasz wroga z bronią palną. Najpierw zajmij się zbadaniem dolnej półki, bo jest tam pierwsza z pięciu świec. Opuść się przy krzy krawędzi, przejdź w prawo i zapal świecę (wychylenie gałki w górę lub przytrzymanie górnego klawisza kierunkowego). Powróć teraz na górny poziom, zaczekaj aż pojawi się tu grupa cywilów i wtop się w tłum. Po tym jak cywile wyruszą w prawo zacznij razem z nimi podążać (nie pozwól na to żeby Shao Jun została z tyłu) i omiń w ten sposób wszystkich wrogów rozstawionych przy bramie wejściowej do miasta.
Po znalezieniu się po drugiej stronie bramy poszukaj miejsca, w którym ponownie można opuścić się na niższą półkę. Zaczekaj aż dwóch strażników wyruszy w lewo i zdobądź drugi fragment danych Animusa znajdujący się na najniższej półce. Na lewo od tego miejsca jest także pierwsza skrzynia ze skarbem. Dotarcie do niej jest niestety mocno utrudnione, bo Shao Jun nie miałaby się gdzie po drodze schować. Najlepiej w rezultacie zaatakować strażników z zaskoczenia i po zamordowaniu ich oraz po otwarciu skrzyni załadować ostatni punkt kontrolny.
Dotarcie do kapliczki
Powróć na górę i zbliż się do wartowników po prawej stronie. Musisz tu uważać zarówno na wrogów patrolujących dolną półkę jak i na przeciwnika z górnej półki, który regularnie spogląda w dół. Dotrzyj do pierwszej kryjówki i odczekaj w niej aż będziesz mógł bezpiecznie wyruszyć w prawo. Musisz pośpieszyć się i z wykorzystaniem noża do rzucania rozwinąć drabinkę. Szybko użyj tej drabiny, tak by nie znaleźć się w polu widzenia dolnego wartownika. W okolicy tej są aż trzy nowe sekrety. Trzeci fragment danych Animusa znajduje się na górnej półce. Czwarty fragment danych Animusa jest nieco dalej po prawej stronie i strzeżących go wrogów możesz ominąć dzięki przemieszczaniu się w pozycji wiszącej.
Na koniec przedostań się do wnętrza budynku na prawo od rozwiniętej na samym początku drabinki. Jest tu piąty fragment danych Animusa. Oprócz tego w budynku tym znajduje się druga świeca nadająca się do zapalenia.
Wyjdź przez prawą okiennicę i złap się nowych krawędzi. Raz jeszcze skorzystaj z noża do rzucania, tak by rozwinąć drabinkę na prawej ścianie. Doskocz do niej gdy nie będzie ona obserwowana i przemieść się do okiennicy prawego budynku. Możesz już przejść po górnej drewnianej belce, omijając w ten sposób wrogów z dolnego poziomu i zdobywając przy okazji szósty fragment danych Animusa. Po obejrzeniu scenki ostrzegającej o nowym rodzaju przeciwnika wyrusz dalej w prawo i na sam koniec wykonaj długi skok z zamiarem złapania w locie siódmego fragmentu danych Animusa.
Opuść się i wejdź do prawego budynku, w którym jest trzecia świeca. Zanim zapalisz świecę zalicz nowy samouczek z wykonywania kontrataków - musisz ponownie wciskać klawisz/przycisk bloku tuż po tym jak uda się pomyślnie zablokować cios przeciwnika.
Dotarcie do rzeki
Zignoruj górną ścieżkę, bo nie musisz jej wcale wybierać żeby dotrzeć do aktualnego celu misji. Zamiast tego odczekaj aż wartownik na dole wyruszy w prawo i zejdź na najniższą platformę (są tu skrzynki z amunicją). Użyj kryjówki żeby ominąć wartownika i następnie wykonaj bieg połączony ze wślizgiem żeby ominąć dzwonek wietrzny. Zabierz ósmy fragment danych Animusa i skorzystaj szybko z nowej drabiny. Także i na górze kucnij żeby przejść pod dzwonkiem.
W kolejnej lokacji po raz pierwszy spotkasz przeciwnika o wyostrzonych zmysłach (Seeker). W celu unikania wykrycia musisz trzymać się z dala od żółtego okręgu lub w ostateczności podążać za tego typu strażnikami w pozycji kucającej. Wejdź do najbliższej kryjówki i zaczekaj aż wrogowie udadzą się w prawo. Nie śpiesz się z wyruszeniem za przeciwnikami, bo wróg o wyczulonych zmysłach odwróci się za siebie niedługo po rozpoczęciu przemarszu. Na wyjście z kryjówki zdecyduj się więc dopiero gdy będzie on już wyraźnie oddalony. Dotrzyj do kolejnej kryjówki i odczekaj w niej aż przeciwnicy udadzą się z powrotem w lewo.
Złap się nowych interaktywnych krawędzi i zacznij po nich wdrapywać. Musisz doskoczyć do prawej górnej półki, tak więc wychyl gałkę w prawo i wciśnij klawisz/przycisk zeskoku. Udaj się w prawo i wdrap się do wąskiego przejścia po pobliskiej ścianie. Przejdź maksymalnie w prawo i zeskocz na niższe piętro dopiero gdy jeden ze strażników wybierze się w lewo.
Przycupnij w kryjówce, odczekaj aż wróg uda się ponownie w prawo i dotrzyj na niższy poziom. Gra załączy w tym miejscu samouczek z używania umiejętności Helix. Po uzbieraniu wymaganej liczby "dopałek" będziesz mógł pomagać sobie i przemykać pomiędzy sąsiednimi kryjówkami bez konieczności odczekiwania aż przeciwnicy odwrócą się w inne strony. Przetestuj kilka razy ten ruch - najpierw uaktywnij zdolność i następnie doskocz do pobliskiej kryjówki. Na dobre z tej umiejętności zaczniesz korzystać dopiero w kolejnej misji. Po ukończonym tutorialu podnieś dziewiąty fragment danych Animusa i skieruj się do lewej drabiny.
Zejdź po drabinie i schowaj się w dolnej kryjówce. Zaczekaj aż będziesz mógł wyruszyć w prawo za jednym ze strażników i zadbaj o przejście pod dzwonkiem wietrznym. Dotrzyj do nowej dolnej kryjówki i przeskocz do sąsiedniej podczas gdy wartownicy będą zajęci rozmową. Kolejne czynności musisz wykonać z dużą precyzją - dotrzyj do oznaczonego na powyższym obrazku słupa tuż po tym jak prawy wartownik wyruszy na patrol. Po dotarciu do słupa DODATKOWO przemieść się do jego prawej części. Nie zostaniesz dzięki temu zauważony przez lewego wroga, który wkrótce rozpocznie swój własny obchód.
Zaczekaj na dobry moment na przebiegnięcie do drugiego słupa i następnie na wyruszenie w prawo (pozostawaj tuż za plecami prawego strażnika). Schowaj się po drodze przy dolnej kryjówce i gdy przeciwnik zacznie przemarsz w lewo pobiegnij w przeciwną stronę do miejsca, w którym ukryto dziesiąty fragment danych Animusa.
Powróć do dolnej kryjówki i zaczekaj aż będziesz mógł bezpiecznie skorzystać ze zignorowanej wcześniej drabiny. Pozwoli ci ona dotrzeć na wyższy poziom. Tu udaj się w prawo i wskocz do najbliższej dziury, w której pozostawiono jedenasty fragment danych Animusa. W dalszym ciągu przemieszczaj się teraz w prawo, a po kilku chwilach dotrzesz do niepilnowanego obszaru z czwartą świecą.
Po zapalaniu świecy powróć do mijanej niedawno drabinki i skorzystaj z niej. Na początek udaj się w lewo, a wkrótce znajdziesz się w miejscu pozostawienia dwunastego fragmentu danych Animusa. Po zdobyciu sekretu nie opuszczaj tego miejsca tylko użyj noża do rzucania na górnej linie i następnie skorzystaj z drabinki. Na wyższej półce odnajdziesz ostatnią piątą świecę. Oprócz tego w miejscu tym znajduje się druga skrzynia ze skarbem.
Dopiero teraz możesz rozpocząć przemarsz w prawo. Jest on bardzo prosty. W końcówce misji musisz jedynie rozpocząć bieg żeby uniknąć kontaktu z beczkami. W trakcie wykonywania sprintu przeskakuj nad przeszkodami lub prześlizguj się pod nimi. Zakończ etap wykonaniem skoku wiary.