Misja 7 cz.1 | Armed & Dangerous poradnik Armed & Dangerous
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
MISJA 7 - SAVE THE MOUNTAIN VILLAGERS!
Opis misji: Uwolnij przetrzymywanych chłopów i odprowadź ich do swoich chatek
ROZKAZY:
1) RESCUE 5 PEASANTS AND RETURN THEM HOME (Uratuj pięciu chłopów i odeskortuj ich do domów)
2) DESTROY ALL THE KING'S ROCKET TOWERS (Zniszcz wszystkie wieże rakietowe)
Ważne informacje: To jedna z trudniejszych misji z jakimi przyjdzie Ci się zmierzyć w całej grze. Najcięższy jest sam początek gdy musisz przebić się przez liczne a na dodatek silne oddziały wroga. Sporym problemem mogą też być same wieże rakietowe. Eskortowanie chłopów jest natomiast banalnie proste, tym bardziej, że nie musisz odstawiać ich do konkretnych domów a jedynie wybierać z dostępnych (podświetlone).
Opis przejścia:
Misja ta ma wyjątkowo otwarty charakter. Znaczna część poziomu została zbudowana na zasadzie koła. Pełno jest tu też licznych zaułków, które można a w wielu przypadkach trzeba zwiedzić. Zanim rozpoczniesz zabawę zapoznaj się z nową bronią - wyrzutnią rakiet. Będziesz z niej wyjątkowo często korzystał. Podstawowa zaleta tej broni wiąże się z tym, iż wystrzeliwane rakiety są samonaprowadzalne. Wykorzystaj je do pozbycia się kilku pierwszych wrogów a w szczególności komandosów z jetpackami.
Zbliż się trochę do przodu. Zauważ, że na dole jest mnóstwo żołnierzy. Eliminuj ich z rakietnicy. Nie martw się liczbą pocisków, na upartego możesz wykorzystać wszystkie. Najważniejsze jest to, aby pozbyć się najmocniejszych oponentów - komandosów i snajperów. Uwaga! Możesz sobie pomóc celując w ogromny głaz na górze, który spadając na dół zniszczy przy okazji instalacje wroga.
Po skończonych walkach koniecznie poszukaj apteczek, warto też porozglądać się za rakietami. Idź prosto a następnie na górę. Podejdź do dobrze znanego działa. Niestety, nie będziesz w stanie wymierzyć z niego do pierwszej wieży rakietowej (na prawo od miejsca startu). Istnieje jednak sprawdzony sposób na to, aby się ich pozbywać. Zauważ, że poczciwy Hawkings Rifle ma większy zasięg. Wystarczy więc znaleźć odpowiednie miejsce i będzie można bezkarnie strzelać do wieży. Po kilkunastu strzałach powinna wybuchnąć.
Idź na wyższy poziom (ścieżka znajduje się obok). Jeżeli wcześniej strzeliłeś do głazu to wrogie baraki zostały najprawdopodobniej zniszczone. W przeciwnym przypadku będziesz ich musiał pozbyć. Podejdź do pierwszego chłopa. Od tej pory będzie podążał (a raczej przesuwał się :-)) za Tobą.
Uwaga! Aby nie wprowadzić zbytniego zamieszania zdecydowałem o tym, aby centralną część planszy eksplorować przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Nie będę też wspominał o dwóch oczywistych rzeczach: niszczeniu napotykanych wież oraz podchodzeniu z chłopami do świecących budynków. Po kilku chwilach wpadniesz na ukazaną na screenie konstrukcję. KONIECZNIE wystrzel z rakietnicy do działka po lewej i ruszaj prosto.
W oddali zauważysz między innymi baraki. Możesz się już teraz nimi zająć. O wiele ważniejsze jest jednak to, aby wspiąć się na górę korzystając z ukazanej na screenie ścieżki. Musisz znaleźć się przy dziale, którego się przed chwilą pozbyłeś (tzn. obsługi, nie samego działa :-)).
Jeżeli chcesz możesz podejść do wycelowanego na północ działa i w ten sposób pozbyć się widocznej w oddali wieży rakietowej. Podejdź do drugiego chłopa i "przyłącz go" do drużyny.