Cenne porady | Armed & Dangerous poradnik Armed & Dangerous
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
1) Bądź przezorny i zawsze ubezpieczony
Korzystaj z tego, że stan gry możesz zapisać w dowolnym momencie rozgrywki. Niestety, masz tylko jeden dostępny slot także wykonuj go w bezpiecznych miejscach, tak żeby nie musieć potem powtarzać całego etapu.
2) Umiejętnie korzystaj z dostępnych giwer
Trzy najlepsze bronie jakie pojawiają się w grze to wyrzutnia rakiet, Mortar oraz Land Shark Gun. To one sieją największe spustoszenie wśród wrogich żołnierzy. Poniżej opisałem ich podstawowe wady i zalety, zaznaczyłem też kiedy warto z nich korzystać.
>>giwera | >>zalety broni | >>wady broni | >>zastosowanie |
wyrzutnia rakiet | przede wszystkim jest to siła rażenia, niezaprzeczalną zaletą jest też to, iż wystrzeliwane pociski są samonaprowadzalne; pod koniec gry będziesz mógł zdobyć mocniejszą odmianę tej broni, która wystrzeliwuje jednocześnie aż cztery rakiety | stosunkowo niewielkie możliwości przechowywania amunicji (max. 12 strzałów), długi czas przeładowywania | najlepiej jest wykorzystywać ją do eliminowania mocniejszych jednostek (np. komandosów z jetpackacmi, gostków stacjonujących w działach czy zaopatrzonych w identyczne do posiadanej przez Ciebie wyrzutnie) |
Mortar | ogromna siła rażenia, możliwość skutecznego eliminowania budynków czy bardziej oddalonych wrogów, do których podstawowe bomby nie dolatują | bardzo długi czas przeładowywania (około dwóch sekund) oraz niewielka ilość pocisków, które można mieć przy sobie | wykorzystuj tylko i wyłącznie do eliminowania nieruchomych bądź wyjątkowo powolnych obiektów - budynków, CKM-ów, dział naziemnych, robotów itp. |
Land Shark Gun | świetna broń do eliminowania tych wrogów, którzy okupują dobre pozycje obronne (np. stoją przy stanowiskach maszynowych); rekin, jeśli już kogoś dopadnie, nie daje żadnych szans i od razu pożera swą ofiarę | zaledwie dwa "naboje"; stosunkowo niewielka odległość na jaką rekin potrafi się oddalić | tak jak napisałem w zaletach, jest to dobra broń na tych przeciwników, którzy są trudni do wyeliminowania tradycyjnymi metodami, szczególnie przydatny na samym początku gry gdy nie dysponuje się jeszcze najmocniejszymi giwerami |
3) Wykorzystuj niezwykle przydatne bomby
W tym przypadku warto jest wspomnieć o dwóch bombach: tradycyjnych, które przylepiają się do wrogich żołnierzy (Sticky Bombs) oraz tak zwanej Czarnej Dziurze (Black Hole). Ich zalety, wady oraz zastosowanie opisałem poniżej.
>>bomba | >>zalety bomby | >>wady bomby | >>zastosowanie |
Sticky Bomb | wyśmienity środek do eliminowania wrogich zabudowań oraz baraków, z których co jakiś czas wyskakują żółnierze; nieźle sprawdza się też przy eliminowaniu większych grupek wrogów; gostek, do którego przykleja się taka niespodzianka wywołuje spore zamieszanie w grupie | niewielka siła rażenia, do powalenia słabszego przeciwnika jeszcze wystarczy, ale na najmocniejszych wrogów czy roboty jest zdecydowanie za słaba | broń masowego zastosowania - śmiało można tak chyba powiedzieć :-) na te bombki będziesz wpadał na każdym kroku także nie omieszkaj korzystać z nich gdy tylko nadarzy się ku temu stosowna okazja |
Black Hole | czarna dziura wsysa WSZYSTKO co tylko znajdzie się w pobliżu miejsca, w którym została wystrzelona; na szczęście drużynie to nie grozi :-) świetny sposób na eliminowanie dużych grup przeciwników | wrogowie muszą być niedaleko miejsca wystrzelenia, potrafi spowalniać ruchy gracza jeśli ten zbytnio się do niej zbliży | świetny środek na większe lub silniejsze grupki wrogów; szkoda tylko, że jej zasięg nie jest taki rewelacyjny jak mogłoby się początkowo wydawać |
4) Ruch to zdrowie!
Jednym z podstawowych elementów walki jest właśnie ruch. Pozostawanie w miejscu naraża Ciebie i Twoich kompanów na niepotrzebną utratę energii życiowej. Warto też okazjonalnie strafe'ować, czyli biec w bok. Wskazówkę tę szczególnie docenisz w dalszej części gry gdy na Twojej drodze staną żołnierze z wyrzutniami rakiet i roboty bojowe.
5) Zdrówko i amunicja
To dwa niezwykle istotne współczynniki, o których istnieniu nie możesz zapominać. Można je odzyskiwać na dwa sposoby. Zdecydowanie lepiej jest odwiedzić tawernę. Uwaga! Każdy taki obiekt posiada określoną pulę punktów "regeneracji", po której wyczerpaniu nie będzie mógł leczyć członków drużyny ani uzupełniać ich zapasów amunicji. W takiej sytuacji pozostaje Ci zbieranie pozostawianych przez wrogów przedmiotów. Uwaga! Jeśli chcesz w ten sposób wyleczyć członka drużyny to pozwól mu, aby sam podbiegł do znajdującej się obok apteczki i ją podniósł.