Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

American Conquest - poradnik do gry

American Conquest - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Budujemy miasto | Porady | American Conquest poradnik American Conquest

Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019

Budujemy miasto

Dobre rozmieszczenie podstawowych budynków w początkowych minutach rozgrywki ma duży wpływ na późniejsze funkcjonowanie naszego miasteczka. Pierwszym budynkiem jaki zbudujemy będzie fort, czyli źródło naszych wojsk. Jest to potężny bastion, który potrafi przyjąć na siebie więcej "ciosów" niż zwykłe cywilne budynki. Najlepiej umieścić go w miejscu, w którym spodziewamy się największych ataków wroga. Niedaleko fortu (np. bezpośrednio nad nim) stawiamy dom mieszkalny który służy do rekrutacji chłopów. Będzie to bardzo eksploatowany budynek, ponieważ wojsko w American Conquest powstaje w dość wiarygodny sposób. Otóż, zwykłego chłopa rekrutowanego w domu mieszkalnym musimy umieścić w forcie, poczym wyszkolić go w wybranej dziedzinie wojskowej. Zapotrzebowanie na wojsko jest ogromne, musimy więc zapewnić sobie jak najwygodniejsze warunki do wydawania rozkazów ziomkom wysyłanym na szkolenia do fortu. Warto więc zautomatyzować proces przechodzenia chłopów do fortu, poprzez ustawienie punktu zbiorczego po prostu w samym forcie i ustawieniu ilości rekrutowanych chłopów na nieskończoność. Już w początkowym stadium rozwoju powinniśmy zaopatrzyć się w dwa domy mieszkalne (dwa na jeden fort).

Kolejnym, chyba najważniejszym budynkiem jest młyn wraz z otaczającymi go polami uprawnymi, czyli źródło pożywienia. To właśnie jedzenie jest najważniejszym surowcem w "American Conquest". Bez odpowiedniej ilości prowiantu nie wyszkolimy ludzi, a przy pustych spichlerzach nasz lud umrze z głodu. Pola uprawne powinniśmy zaludnić sporą ilością rolników, już na początku około 30 do 40 chłopów. Ludzie pracujący w polu są bardzo łatwym celem dla dzikich zwierzą krzątających się po okolicy, a tym bardziej dla uzbrojonych jednostek wroga. Młyn warto więc umieścić np. w samym środku miasta. Musimy jednak zadbać, aby stawiając naszą "wytwórnię pożywienia" zapewnić jej sporo miejsca na pola uprawne. Po niedługim czasie zapotrzebowanie na surowiec ten będzie na tyle duże, że liczbę ludzi pracujących w polu należy powiększyć nawet trzykrotnie i rozważyć budowę kolejnego młyna. Staramy się także na bieżąco wykupywać wszystkie dostępne ulepszenia w młynie, gdyż jedno takie gospodarstwo jest w stanie wykarmić ogromne ilości obywateli. Inna sprawa, że w późniejszych stadiach rozgrywki do pracy na jednym polu będziemy zatrudniać nawet ponad 150 chłopów.

Zbierane przez rolników zboże zostaje znoszone do młyna, inaczej jest jednak z surowcem znanym potocznie jako drewno. Ścięte drwa muszą być znoszone do magazynu, który najlepiej umieścić w środku jakiegoś buszu. Ale wróćmy jeszcze do pożywienia. Już na początku rozgrywki mamy bowiem możliwość innego zdobywania pokarmu niż przez uprawę ziemi - budynek w którym szkolimy myśliwych. Łowca poluje na zwierzynę, której mięso znosi do swojej chatki lub magazynu. Warto więc umieścić oba te budynki w różnych obszarach, bowiem dzika zwierzyna biega bezładnie po całej mapie i trudno ustalić gdzie możemy liczyć na największe łowy. Mając kilka punktów, w których można składować dziczyznę, nie jesteśmy ograniczeni w urządzaniu polowań w tylko jednym rejonie.

Czas na dom kowala, w którym dokonamy pierwszych odkryć dla naszej cywilizacji (zaraz po zbudowaniu kuźni warto od razu zainwestować w dwa dostępne tam ulepszenia). Lokalizacja tego budynku nie gra roli, gdyż jego funkcjonowanie nie jest zależne od innych zabudowań. Budowa kopalni także nie wymaga od nas większego pomyślunku, jej usytuowanie zależy tylko od miejsca, w którym znajdują się interesujące nas złoża. Maksymalna ilość górników w jednej kopalni to 5. Na początek jest to wystarczająca siła robocza, jeżeli jednak zapotrzebowanie na dany surowiec wzrośnie, zamiast szukać nowej lokalizacji na budowę kopalni, wystarczy ulepszyć już dostępną, co pozwoli na wysłanie pod ziemię większej ilości ludzi, czyli zwiększy wydobycie kruszcu.

pic.1 150 chłopów na jednym polu to spore zamieszanie, ale duża wydajność. - Budujemy miasto | Porady | American Conquest - American Conquest - poradnik do gry
pic.1 150 chłopów na jednym polu to spore zamieszanie, ale duża wydajność.
pic.2 Dzięki opcji określania punktu zbiorczego, przechodzenie nowo wyszkolonych chłopów bezpośrednio do fortu odbywa się automatycznie. - Budujemy miasto | Porady | American Conquest - American Conquest - poradnik do gry
pic.2 Dzięki opcji określania punktu zbiorczego, przechodzenie nowo wyszkolonych chłopów bezpośrednio do fortu odbywa się automatycznie.