Alan Wake 2: Lista wszystkich broni Alan Wake 2 poradnik, solucja
W Alan Wake 2 dostępne są m.in. takie bronie jak rewolwer, obrzyn, kusza myśliwska, strzelba powtarzalna, karabin myśliwski, rakietnica czy dubeltówka. Na tej stronie poradnika znajdziecie zestawienie i rekomendacje najlepszych typów broni palnej i przedmiotów miotanych.
Ostatnia aktualizacja: 8 listopada 2023
Saga oraz Alan z gry Alan Wake 2 mogą korzystać z różnych broni i przedmiotów do rzucania. Opracoaliśmy listę wszystkich broni wraz z informacjami gdzie można je pozyskać oraz w jakich rodzajach sytuacji mogą najlepiej się przydać.
Broń palną możecie i powinniście ulepszać. Rekomendowane upgrade'y opisaliśmy na osobnej stronie Najlepsze ulepszenia broni.
- Latarka
- Pistolet
- Obrzyn
- Kusza myśliwska
- Karabin myśliwski
- Strzelba powtarzalna
- Rewolwer
- Rakietnica
- Dubeltówka
- Raca
- Butla z gazem
- Granat błyskowy
Latarka
- Z latarki mogą korzystać Saga oraz Alan, przy czym w przypadku pisarza musicie ją najpierw znaleźć razem z rewolwerem.
- Latarka nie tylko pozwala oświetlać ciemne obszary, ale ma też ofensywne zastosowania. Możecie używać wzmacniania latarki i pozbawiać potwory tarczy mroku. Pozwala to odsłaniać ich źródła oraz wystawiać je na konwencjonalne ataki bronią palną.
- Zwykłe używanie latarki nic nie kosztuje, ale korzystanie ze wzmacniania latarki wyczerpuje baterię. Jedna bateria ma kilka ładunków. Musicie rozglądać się w świecie gry za kolejnymi bateriami.
Pistolet
- Pistolet to element wyposażenia Sagi. Agentka FBI posiada tę broń od samego początku gry.
- Pistolet domyślnie nie jest bardzo silny. Możecie go wzmocnić dzięki ulepszeniom i powinniście też zawsze celować w głowy wrogów.
Obrzyn
Obrzyn możecie zdobyć grając Sagą.
- Broń znajduje się w gablocie w Sklepie wielobranżowym w Cauldron Lake. Można ją najwcześniej zdobyć w trakcie zaliczania Return 2. Dotarcie do tej broni opisaliśmy na stronie Gablota z obrzynem.
- Obrzyn świetnie nadaje się do walk na krótkim dystansie. Warto atakować silniejszych wrogów oraz grupy blisko stojących siebie przeciwników.
Kusza myśliwska
Kusza to broń, którą może pozyskać Saga.
- Kuszę ukryto w skrytce kultu w Watery, obok chatki myśliwskiej. Możecie ją pozyskać podczas pierwszej wizyty w Watery w Return 3. Otwarcie pojemnika z bronią opisaliśmy na stronie Skrytka z kuszą myśliwską.
- Kusza jest dobra do cichych ataków, bo w przeciwieństwie do innych broni nie generuje hałasu. Może też zadawać duże obrażenia po trafieniu, ale ma wolne przeładowania bełtów.
Karabin myśliwski
Z karabinu możecie zacząć korzystać grając Sagą.
- Karabin znajduje się w zamkniętym pomieszcczeniu w budynku Centrum odnowy, które odwiedzicie w Return 5. Musicie znaleźć i dostarczyć brakującą klamkę do drzwi - opisaliśmy to na osobnej stronie Klamka do warsztatu z karabinem.
- Z karabinu powinniście korzystać do trafiania w odległe cele. W miarę możliwości starajcie się nie pudłować, bo dużo czasu minie przed kolejnym strzałem. Warto też przytrzymać na dłużej przycisk celowania, by strzał był dokładniejszy.
Strzelba powtarzalna
Strzelba powtarzalna to ostatnia z broni przeznaczonych dla Sagi.
- Znalezieniem broni możecie zająć się po powrocie na Komisariat policji w Bright Falls w epizodzie Return 6. Trzeba otworzyć biuro szeryfa Tima Breakera i włamać się do pojemnika z bronią. Zagadkę zdobycia strzelby opisaliśmy na stronie Kod do strzelby w Biurze szeryfa.
- Polecamy używać strzelby powtarzalnej zamiast obrzyna. Obie te bronie cechują się dużą siłą rażenia na krótkim dystansie. Ze strzelby powtarzalnej możecie jednak szybciej strzelać i wystrzelić więcej pocisków przed koniecznością przeładowania.
Rewolwer
Rewolwer to pierwsza broń palna, którą może pozyskać Alan.
- Po awansowaniu do Initiation 2 musicie zająć się zbadaniem zachodniej alejki w Nowym Jorku (Leże Mroku). Rewolwer jest w tym samym miejscu, w którym spotkacie po raz drugi Alexa Caseya. Opisaliśmy to na stronie Jak zdobyć broń i latarkę dla Alana?.
- Rewolwer domyślnie nie jest bardzo silny. Możecie go wzmocnić dzięki ulepszeniom i powinniście też zawsze celować w głowy wrogów.
Rakietnica
- Rakietnica to broń strzelająca flarami, którą zdobędziecie Alan.
- Pozyskanie rakietnicy jest częścią postępów w fabule i nie możecie tego przegapić. Odnajdziecie ją w trakcie zaliczania epizodu Initiation 4.
- Najlepszym zastosowaniem rakietnicy jest atakowanie grup przeciwników, którzy stoją blisko siebie. Wszyscy wrogowie mogą wtedy otrzymać obrażenia po eksplozji flary.
Dubeltówka
- Dubeltówka jest ostatnią z broni przeznaczonych dla Alana.
- Opisywaną broń możecie znaleźć po raz pierwszy w etapie Initation 4 i nie można jej przegapić. Gra nie pozwoli Wam jej wtedy zachować.
- Druga okazja jest w etapie Initation 5 i dubeltówkę możecie znaleźć w barze obok hotelu Oceanview Hotel. Trzeba do tego zaliczyć zagadkę i opisaliśmy ją na stronie Dubeltówka obok Oceanview Hotel. Od tego momentu dubeltówka pozostanie już stałym elementem wyposażenia Alana.
- Dubeltówki powinniście używać do atakowania silniejszych przeciwników, bo zadaje duże obrażenia na krótkim dystansie.
Raca
- Race to jedna z odmian przedmiotów miotanych, przy czym można też trzymać racę w dłoni i iść z nią bez wypuszczania jej.
- Race mają 2 główne zastosowanie - uniemożliwianie potworom zbliżenia się do bohatera oraz uwolnienie się po złapaniu przez przeciwnika. Szczególnie ta druga metoda jest wskazana. Raca pozwoli Wam ograniczyć utratę zdrowia z tytułu pochwycenia przez potwora.
Butla z gazem
- Butle to jedna z odmian przedmiotów miotanych.
- Idealnym zastosowaniem butli jest pozbywanie się grup przeciwników oraz osłabianie bossów. Butla z gazem może eksplodować i zadać wrogom poważne obrażenia lub od razu ich zabić.
Granat błyskowy
- Granaty błyskowe to jedna z odmian przedmiotów miotanych.
- Eksplozja rzuconego granatu błyskowego może ogłuszyć lub od razu zabić wrogów. W obu przypadkach granaty świetnie pomagają w sytuacjach, w których okrąży Was grupa potworów.