Alan Wake 2: Zagadka układu sterującego w Espresso Express w Coffee World Alan Wake 2 poradnik, solucja
Espresso Express to karuzela, przy której w Alan Wake 2 musicie znaleźć układ sterujący. Nasz poradnik pokazuje rozwiązanie zagadki – uruchomienie Espresso Express, dotarcie do skrzynki i dostarczenie układu sterującego do platformy w Watery.
Ostatnia aktualizacja: 9 listopada 2023
Na tej stronie poradnika do gry Alan Wake 2 jest rozwiązanie zagadki z układem sterującym i karuzelą Espresso Express znajdującą się w Coffee World na mapie Watery. Pokazujemy jak przywrócić zasilanie do karuzeli, jak dotrzeć do dolnej skrzynki z układem sterującym i jak dostarczyć przedmiot questowy do platformy.
- Odblokowanie celu misji związanego z układem sterującym
- Miejsce ukrycia układu sterującego w Espresso Express
- Jak dotrzeć do skrzynki z układem sterującym?
- Użycie układu sterującego na platformie
- Problemy i bugi związane z układem sterującym
Odblokowanie celu misji związanego z układem sterującym
- W trakcie zaliczania Return 3 grając postacią Sagi otrzymacie docelowo zadanie odprawienia rytuału Kolizji w Coffee World w Watery. Wiąże się to z koniecznością aktywowania platformy.
- Jeden z obowiązkowych kroków to dostarczenie układu sterującego do platformy. Z pozyskanych śladów możecie dowiedzieć się, że układ sterujący jest w Espresso Express.
Miejsce ukrycia układu sterującego w Espresso Express
- Espresso Express znajduje się na terenie Coffee World, na południe od platformy. Możecie tam dotrzeć od północnej strony.
- Karuzela jest domyślnie wyłączona i po zbliżeniu się do niej możecie zauważyć dolną skrzynkę z układem sterującym - zaznaczyliśmy ją na obrazku.
Jak dotrzeć do skrzynki z układem sterującym?
Do zaliczenia zagadki potrzebny jest bezpiecznik.
- Poszukiwany bezpiecznik jest w Warsztacie rycerzy Kalevali. Przedmiot ten leży na stole w pokoju wytchnienia - pokazuje go obrazek.
- Udajcie się do Espresso Express i znajdźcie boczną skrzynkę z bezpiecznikami z obrazka. Umieśćcie w niej bezpiecznik, a przywrócicie dostawy prądu do karuzeli.
- Skierujcie się na górę i wciśnijcie przycisk żeby wprawić karuzelę w ruch.
- Musicie zatrzymać karuzelę w poprawnym momencie. Zaczekajcie aż przed Alanem pojawi się dziura (brakujący wagonik karuzeli) i szybko wciśnijcie przycisk. Po zatrzymaniu się karuzeli powinniście mieć przed sobą otwór (powyższy obrazek). Jeśli przycisk został wciśnięty w złym momencie, to ponownie uruchomcie karuzelę i raz jeszcze ją zatrzymajcie.
- Zeskoczcie na dół i przejdźcie przez mały tunel. Doprowadzi on Sagę do miejsca z obrazka, w którym można wyjąć układ steruący.
Użycie układu sterującego na platformie
- Karuzela ponownie uruchomi się, tak więc nie możecie powrócić tą samą drogą. W miejscu, w którym przebywacie jest drugi tunel i prowadzi on na zewnątrz.
- Powróćcie do platformy. Układ sterujący możecie umieścić w bocznym panelu pokazanym na obrazku. To jedna z kilku czynności wymaganych do dokończenia głównej zagadki z platformą.
Problemy i bugi związane z układem sterującym
Opisywana zagadka ma pewne problemy, z którymi możecie zmierzyć się podczas próby jej zaliczenia.
Jeśli Saga nie chce umieścić w slocie platformy zdobytego układu sterującego, to upewnijcie się, że znaleźliście wszystkie ślady. W szczególności chodzi o:
- obejrzenie wszystkich elementów platformy (przykładowy na obrazku 1);
- sprawdzenie stołu obok platformy - jest tam dokument z listą potrzebnych przedmiotów i lokacjami, w których się znajdują (obrazek 2).
Dodatkowo przenieście wszystkie ślady na tablicę dochodzeniową w miejscu umysłu Sagi.
- Jeśli Saga nie chce zeskoczyć do dolnego obszaru Espresso Express, to upewnijcie się, że bezbłędnie zatrzymaliście karuzelę po wciśnięciu przycisku.
- Espresso Express musi zatrzymać się w miejscu przerwy pomiędzy wagonikami. Tylko wtedy po podejściu do krawędzi pojawi się ikona interakcji zaznaczona na obrazku, która symbolizuje możliwość zeskoku.
Uniwersalnym rozwiązaniem może być też wczytanie jednego ze starszych sejwów. Nie wybierajcie ostatniego checkpointu, tylko np. manualny zapis sprzed rozpoczęcia zaliczania zagadki z platformą.