Alan Wake 2: Pokój pisarza Alan Wake 2 poradnik, solucja
Do czego przydaje się i w jaki sposób wykorzystywać mechanikę Pokoju pisarza? Ta strona poradnika pomoże Wam znaleźć odpowiedzi na te pytania.
Ostatnia aktualizacja: 9 listopada 2023
Pokój pisarza to specjalna mechanika obecna w sekcjach skupionych wokół tytułowego bohatera Alan Wake 2. Pełni ona analogiczną funkcję do Miejsca umysłu w historii Sagi Anderson (więcej na temat tamtej mechaniki znajdziecie na stronie poradnika Miejsce umysłu). Z poziomu Pokoju pisarza wpłyniecie na koszmarną rzeczywistość Mrocznego miejsca, ulepszycie ekwipunek protagonisty, a także przejrzycie zebrane znajdźki. Na stronie tej omówimy wszystkie aktywności dostępne w Pokoju, a także podpowiemy Wam, na jakie elementy warto zwrócić uwagę.
Co jest w Pokoju pisarza?
Podobnie jak Miejsce umysłu Sagi, Pokój pisarza podzielony jest na kilka segmentów, pomiędzy którymi możecie swobodnie się przełączać.
Mapa - wiszące na jednej z tablic mapy Mrocznego miejsca pomogą Wam zorientować się w przestrzeni, a także ułatwią powracanie do wcześniej odwiedzonych lokacji. Dodatkowo, spotkanie Szeryfa Breakera w każdej z kluczowych lokacji naniesie na Waszą mapę dodatkowe informacje ujawniające lokalizację przydatnych znajdziek oraz bonusów. Nim jednak otrzymacie dostęp do każdej z map, konieczne będzie ich odnalezienie w świecie gry. Stosowne informacje na temat lokalizacji każdej z map znajdziecie na stronie poradnika Mapy lokacji - Alan.
Słowa mocy - w zakładce tej wykorzystacie zebrane w czasie gry Słowa mocy, czyli specjalne znajdźki umożliwiające rozwój bohatera. Każdy z zebranych, złocistych okręgów przypisany jest do jednej z 7 kategorii opisujących inne aspekty bohatera takie jak broń, dzierżona latarka czy zdolności defensywne. W ramach każdej kategorii dostępne są 3 alternatywne ulepszenia, przez co dopasowanie bonusu do Waszego stylu rozgrywki nie powinno stanowić problemu. Więcej na temat Słów mocy znajdziecie na stronie Słowa Mocy.
Telewizor oraz Radio - zakładki te pełnią podobną funkcję i pozwalają na przeglądniecie zebranych wcześniej znajdziek oraz elementów ekspozycji fabularnej. Na zawartych tutaj listach ponownie obejrzycie m.in.: fragmenty Pisarskiej podróży, filmy zostawione przez Alice, czy odsłuchacie wszystkie zebrane Echa.
Tablica Fabularna
Nad Tablicą fabularną, czyli ostatnią z zakładek, warto pochylić się nieco dokładniej. Mechanika ta przyjmuje formę tablicy z pozaznaczanymi najważniejszymi elementami powieści Wake'a. Specyfika Mrocznego miejsca pozwala protagoniście na manipulowanie otaczającą go przestrzenią poprzez zmienianie pewnym istotnych, fabularnych detali z jego książki.
Każda z istotnych fabularnych lokacji w historii Alana podzielona jest na mniejsze segmenty. Te z kolei podlegać mogą zmianom w zależności od wybranej przez Alana sceny z jego książki. Umiejętne odkrywanie i przełączanie się pomiędzy scenami stanowi jedną z kluczowych mechanik. Wybrane miejsca mogą drastycznie zmieniać swój kształt i charakter w każdej ze scen, co niejednokrotnie okaże się niezbędne w celu odblokowania niedostępnego wcześniej przejścia, czy pchnięcia fabuły naprzód.
Jak wejść do Pokoju pisarza?
Dostęp do Pokoju pisarza otrzymacie niedługo po rozpoczęciu historii Alana. Wciśniecie odpowiedniego klawisza przeniesie bohatera na mroczne poddasze drewnianej chaty.
Alan może swobodnie przemieszczać się po pomieszczeniu i wchodzić w interakcję z wybranymi obiektami reprezentującymi różnorodne funkcje Pokoju pisarza. Po wybraniu jednej z nich możecie również szybko przełączać się pomiędzy konkretnymi zakładkami. Ponowne wciśnięcie klawisza przeniesie Alana z powrotem do Mrocznego miejsca.