A Plague Tale Innocence: Wątki nadprzyrodzone - czy są w grze? A Plague Tale poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 lipca 2021
Ta strona poradnika odpowiada na pytanie czy w grze A Plague Tale Innocence pojawiają się wątki nadprzyrodzone pomimo osadzenia jej fabuły w XIV-wiecznej Francji. Może to być przydatna informacja dla osób szukających gier z gameplayem, który kładzie duży nacisk na realizm.
W poniższym opisie są duże spojlery związane z fabułą i przebiegiem rozgrywki z późniejszych etapów kampanii. Jest to wymuszone koniecznością udzielenia konkretnej odpowiedzi na pytanie zadane w tytule strony.
- Plague Tale Innocence jest grą, której kształt ulega pewnym zmianom w miarę jej przechodzenia. Początkowe rozdziały kampanii nie zapowiadają żadnych wątków nadnaturalnych. Bohaterowie są całkowicie bezbronni w bezpośrednich konfrontacjach i ich głównymi przeciwnikami są inkwizytorzy, których przez zdecydowaną większość czasu całkowicie unika się dzięki poleganiu na skradaniu.
- W miarę awansowania do kolejnych rozdziałów gry pojawia się coraz więcej szczurów i coraz bardziej oczywiste staje się, że ich zachowania nie są w pełni naturalne. Jednym z bardziej ekstremalnych przykładów mogą być żywe wieże ze szczurów, które stanowią śmiertelne zagrożenie dla bohaterów i również dla napotykanych przeciwników. Trzeba podejmować starania o rozbijanie ich.
- W końcowych etapach kampanii na jaw wychodzi fakt, że Hugo (brat głównej bohaterki) dysponuje zdolnościami nadprzyrodzonymi. Jego rola w kontekście przechodzenia gry zyskuje dzięki temu na znaczeniu, gdyż Hugo może wydawać szczurom polecenia i np. nasyłać gryzonie na przeciwników. Wątek unikalnych zdolności chłopczyka odgrywa też kluczową rolę podczas konfrontacji z finałowym bossem kampanii, czyli Wielkim Inkwizytorem.