A Plague Tale Innocence: Skradanie A Plague Tale poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 lipca 2021
Jedną z podstawowych mechanik rozgrywki w Plague Tale Innocence jest unikanie przeciwników. Chociaż nie jesteś w stanie przejść całej gry opierając się tylko na tej mechanice, to ułatwi ci ona przejście niektórych etapów. Poniższy rozdział zawiera wszystkie informacje związane ze skradaniem się.
- Generowanie dźwięków i reakcje przeciwników na hałas
- Chowanie się za osłonami
- Odwracanie uwagi przeciwników
Generowanie dźwięków i reakcje przeciwników na hałas
W czasie poruszania się, będziesz generował hałas. Im szybciej się poruszasz tym głośniejsze są twoje ruchy. Jeśli poruszasz się za głośno, zwrócisz uwagę przeciwników. Jest to odzwierciedlone za pomocą specjalnego wskaźnika. Pojawia się on nad osobą, którą zainteresujesz. Jeśli pojawi się czerwona obwódka, to znaczy, że zacznie on poruszać się w twoją stronę. W momencie, gdy całość zapełni się na czerwono, to zostaniesz wykryty i rozpocznie się walka.
W przypadku bezpośredniego kontaktu z przeciwnikami najbezpieczniej jest postać w pozycji przykucniętej. Nie jest to najszybsza forma poruszania, ale pozwala na bezgłośne ruchy i wykorzystywanie osłon.
W toku rozgrywki możesz dokonać ulepszenia, które sprawi, że będziesz poruszać się ciszej. Wówczas będziesz mógł częściej poruszać się standardowym krokiem.
Chowanie się za osłonami
Unikanie spojrzeń przeciwników odgrywa ogromną rolę. Często patrolują oni okolicę lub ich wzrok jest skierowany w stronę, z której akurat nadchodzisz. Dlatego musisz wykorzystywać elementy otoczenia, by nie rzucać się w oczy. Za osłonę w grze może robić praktycznie wszystko. Od wozów, przez płoty, na wysokiej trawie kończąc. Ważne jest jedynie, aby odgraniczało cię od wroga. Aby skorzystać z osłony wystarczy, że za nią przykucniesz.
Odwracanie uwagi przeciwników
W czasie przygody niejednokrotnie zdarza się, że przeciwnicy stoją w pozycji, która uniemożliwia przejście dalej. W takich momentach, będziesz musiał odwrócić jego uwagę. Do tego celu będziesz musiał wykorzystać okoliczne elementy otoczenia. Możesz rzucić kamieniem w metalowy przedmiot lub podpalić palenisko.
Drugą metodą dywersji jest rzut naczyniem. Daje ono większą kontrolę, nad tym, gdzie uda się przeciwnik. Ta forma odwrócenia uwagi pozwala określić miejsce upadku przedmiotu. O tym, który strażnik się zainteresuje danym rzutem dowiesz się przy planowaniu jego trajektorii. Przy miejscu lądowania pojawi się strzałka, która pokazuje kierunek, z którego przybędzie strażnik.