A Plague Tale Innocence: Trofea/Osiągnięcia - lista A Plague Tale poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 lipca 2021
Na tej stronie znajduje się poradnik trofeowy do gry A Plague Tale Innocence. Opisaliśmy szczegółowo wszystkich 36 trofeów dostępnych w grze. Wyjaśniamy jakie założenia mają poszczególne trofea i jak im sprostać, a także ile czasu orientacyjnie zajmie zdobycie platynowego trofeum w Plague Tale Innocence.
- Najważniejsze informacje o trofeach
- Dziedzictwo rodu de Rune
- Nieznajomi
- Odwet
- Uczeń
- Czas kruków
- Wybrakowany towar
- Droga przed nami
- Nasz dom
- W cieniu zamkowych murów
- Ścieżka wśród róż
- Żyjemy
- Okruchy przeszłości
- Pokuta
- Więzy krwi
- Ku pamięci
- Koronacja
- Rycerze!
- Alchemik
- Więcej praktyki
- A głodnych nakarmić
- Mam cię!
- Hołd
- Wybawiciel
- Zielarz
- Kowal
- Miłosierdzie
- Poszukiwacz osobliwości
- Już nie zabawka
- Dużo kieszeni
- Trudna droga
- Rozdział dóbr
- Pomocnik kapitana
- Starsza siostra
- Botanik
- Kolekcjoner osobliwości
Najważniejsze informacje o trofeach
- Plague Tale Innocence nie posiada bardzo wymagającego platynowego trofeum. Większość trofeów jest do zdobycia w trakcie normalnego przechodzenia gry. Nieco bardziej problematyczne mogą być osiągnięcia dotyczące odnajdywania sekretów, ulepszania ekwipunku oraz wykonywania specyficznych czynności w konkretnych scenach gry.
- Możliwe jest zdobycie wszystkich trofeów w ramach pojedynczego przejścia gry. Plague Tale posiada opcję wyboru rozdziału (Chapter Select) i możliwe jest dzięki temu łatwe powrócenie np. do lokacji powiązanej z osiągnięciem czy przegapionej znajdźki.
- Od samego początku zabawy warto pamiętać o wymaganiach trofeów Już nie zabawka, Alchemik i Dużo kieszeni. Jeśli nie zostaną one zdobyte w trakcie przejścia gry, to dobrym pomysłem jest powtórzenie kilku ostatnich rozdziałów po to żeby móc zająć się ich wymaganiami.
- Platyna w Plague Tale Innocence wymusza odnalezienie 100% znajdziek. W grze nie ma na szczęście zbyt wielu sekretów i dzięki powtarzaniu fragmentów rozdziałów można bardzo łatwo dotrzeć do przegapionych. Gra automatycznie zapisuje każdą nową odnalezioną znajdźkę.
- Zdobycie platynowego trofeum powinno zająć około 20 godzin. Ostateczny wynik uzależniony jest od tego ile czasu poświęcało się na opcjonalną eksplorację i na spełnienie wymagań przegapionych trofeów.
Dodatkowa uwaga - Kilka wyjątkowo skomplikowanych trofeów opisaliśmy na osobnych stronach poradnika. Chodzi tu o konkretnie o osiągnięcia A głodnych nakarmić, Rozdział dóbr i Pomocnik kapitana.
Dziedzictwo rodu de Rune
Cel: Ukończ pierwszy rozdział
Komentarz: Osiągnięcie to odblokujesz mimowolnie w czasie przechodzenia gry. Dokładny opis jak ukończyć ten etap, znajdziesz w dedykowanym rozdziale.
Nieznajomi
Cel: Ukończ drugi rozdział
Komentarz: Osiągnięcie to otrzymasz za ukończenie drugiego etapu przygody, zdobędziesz je więc bez najmniejszego problemu.
Odwet
Cel: Zalicz trzeci rozdział
Komentarz: Osiągnięcie to otrzymasz mimowolnie w toku przechodzenia wątku fabularnego. W przypadku problemów, opis przejścia tego rozdziały znajdziesz w dedykowanym mu rozdziale.
Uczeń
Cel: Zalicz czwarty rozdział
Komentarz: Trofeum otrzymasz w momencie ukończenia czwartego rozdziału historii.
Czas kruków
Cel: Ukończ piąty rozdział
Komentarz: Osiągnięcie to jest powiązane z ukończeniem piątego rozdziału opowieści.
Wybrakowany towar
Cel: Zalicz szósty rozdział
Komentarz: Osiągnięcie to odblokujesz mimowolnie po ukończeniu szóstego etapu fabularnego.
Droga przed nami
Cel: Ukończ siódmy rozdział
Komentarz: Trofeum otrzymasz w momencie zaliczenia siódmego rozdziału historii.
Nasz dom
Cel: Przejdź ósmy rozdział
Komentarz: Osiągnięcie to otrzymasz za ukończenie ósmego etapu przygody.
W cieniu zamkowych murów
Cel: Zalicz dziewiąty rozdział
Komentarz: Osiągnięcie zostanie ci przyznane po zaliczeniu dziewiątego rozdziału opowieści.
Ścieżka wśród róż
Cel: Ukończ dziewiąty rozdział
Komentarz: Trofeum to jest powiązane z ukończeniem dziesiątego rozdziału opowieści.
Żyjemy
Cel: Zalicz jedenasty rozdział
Komentarz: Osiągnięcie to zdobędziesz mimowolnie po ukończeniu jedenastego etapu fabularnego.
Okruchy przeszłości
Cel: Przejdź dwunasty rozdział
Komentarz: Osiągnięcie to otrzymasz za ukończenie dwunastego rozdziały historii.
Pokuta
Cel: Zalicz trzynasty rozdział
Komentarz: Trofeum zostanie ci przyznane po ukończeniu trzynastego rozdziału opowieści.
Więzy krwi
Cel: Ukończ czternasty rozdział
Komentarz: Osiągnięcie to odblokujesz po ukończeniu czternastego etapu fabularnego.
Ku pamięci
Cel: Ukończ piętnasty rozdział
Komentarz: Do otrzymania trofeum musisz ukończyć piętnasty etap opowieści
Koronacja
Cel: Zalicz szesnasty rozdział
Komentarz: Trofeum otrzymasz po ukończeniu szesnastego etapu przygody.
Rycerze!
Cel: Ukończ wszystkie rozdziały
Komentarz: Otrzymanie tego trofeum wymagać będzie od ciebie ukończenia szesnastu głównych rozdziałów oraz siedemnastego stanowiącego epilog całej historii.
Alchemik
Cel: Stwórz 100 szt. amunicji
Komentarz: W czasie rozgrywki uczysz się jak tworzyć nowe "naboje" do swojej procy. Zaliczenie osiągnięcia wymaga od ciebie stworzenia 100 sztuk amunicji dowolnego rodzaju. Amicia tworzy po dwie sztuki amunicji. Oznacza to, że musisz ją wyprodukować minimum 50 razy.
Więcej praktyki
Cel: Ukończ szkolenie z celowania
Komentarz: Osiągnięcie to zdobędziesz na pierwszym etapie przygody. Po powrocie do domu, skieruj się w kierunku bramy. Zamiast skręcić w lewo w kierunku kaplicy, udaj się w prawo. Trafisz w ten sposób na niewielkie podwórko. Tam znajdziesz sześć doniczek. Musisz je zestrzelić, aby zaliczyć osiągnięcie.
A głodnych nakarmić
Cel: Znajdź posiłek dla Hugo
Komentarz: Osiągnięte to zostało opisane w osobnym rozdziale.
Mam cię!
Cel: Pobaw się w chowanego
Komentarz: W czasie przechodzenia poziomu Uczeń (Rozdział 4) dotrzesz na niewielką plantację. Hugo odbiegnie i schowa się w krzakach. Aby zaliczyć osiągnięcie zacznij bawić się z nim i także schowaj się w okolicznej roślinności.
Hołd
Cel: Znajdź grobowiec
Komentarz: Grobowiec znajdziesz w rozdziale 8 - Nasz Dom. Gdy Hugo będzie chciał iść do Lucasa, zamiast iść z nim po schodach na górę, udaj się nimi w dół. W ten sposób dotrzesz do celu.
Wybawiciel
Cel: Uratuj żołnierza
Komentarz: W etapie Czas kruków (Rozdział 5) trafisz to wnętrza maszyny oblężniczej. Po jej drugiej stronie znajdziesz żołnierza. Jest on otoczony przez szczury i nie ma źródła światła. Jeśli chcesz go ocalić, to w połowie korytarza odwieś pochodnię i za pomocą Ignifera podpal latarnię na końcu drogi.
Zielarz
Cel: Znajdź 6 kwiatów
Komentarz: W czasie rozgrywki będziesz gromadzić kwiaty do Herbarium Hugo. Łącznie jest ich 13. Do zaliczenia osiągnięcia musisz zebrać 6 z nich. Ich lokację znajdziesz w dedykowanym im rozdziale.
Kowal
Cel: Znajdź kuźnię Rodrica
Komentarz: Kuźnia Rodrica znajduje się w Rozdziale 16 - Koronacja. Przy wozie, gdzie uratowałeś wieśniaków. Znajduje się furtka. Podejdź do dziury w szczurzej konstrukcji. Doprowadzi cię to do dziury w płocie, która pozwoli ci przestrzelić zamek.
Następnie wróć do bramki przejdź przez nią. Idź tak długo, aż Rodric nie zacznie mówić.
Miłosierdzie
Cel: Uratuj umierających
Komentarz: W etapie Okruchy przeszłości (Rozdział 12) trafisz na dwóch umierających przeciwników. Twoim zadaniem jest pozostawienie ich na pastwę losu - nie możesz pozwolić by zajadłych ich szczury.
Poszukiwacz osobliwości
Cel: Znajdź 13 osobliwości
Komentarz: W czasie rozgrywki będziesz odkrywać różnego rodzaju osobliwości. W całej grze możesz zaleźć 26 tego typu znajdziek. Zaliczenie tego wymaga zebrania połowy z nich. Ich lokację znajdziesz w poświęconym im rozdziale.
Już nie zabawka
Cel: Ulepsz maksymalnie procę
Komentarz: Jak wskazuje cel. Musisz ulepszyć do trzeciego poziomu ulepszeń procy. Łączenie są to dwa rodzaje modyfikacji. Panel ulepszania procy, będzie dostępny już od drugiego rozdziału, co daje ci dużo czasu na dokonanie ulepszeń.
Dużo kieszeni
Cel: Ulepsz maksymalnie wyposażenie
Komentarz: Analogicznie jak w przypadku procy. Musisz ulepszyć do trzeciego poziomu swoje wyposażenie. Łączenie są to trzy typy modyfikacji.
Trudna droga
Cel: Wejdź przez główne drzwi
Komentarz: Na samym końcu etapu W cieniu zamkowych murów (Rozdział 9) będziesz musiał dostać się do wnętrza uniwersytetu. Odblokowanie tego osiągnięcia, będzie wymagać wejścia przez główne drzwi. W tym celu musisz stoczyć walkę ze strażnikami. Wykorzystaj Devorantis, by przepalić ich hełmy. Pamiętaj, że posiadają oni tarczę. Drugi atak, musi być więc przeprowadzony bardzo szybko.
Rozdział dóbr
Cel: Wejdź do 5 wozów alchemika
Komentarz: Opis odblokowania tego osiągnięcia opisany został w osobnym rozdziale.
Pomocnik kapitana
Cel: Zostań z kapitanem
Komentarz: Osiągnięte to zostało opisane w osobnym rozdziale.
Starsza siostra
Cel: Znajdź wszystkie prezenty dla kompanów
Komentarz: W czasie gry znaleźć możesz 11 prezentów, dla towarzyszy podróży. Musisz znaleźć je wszystkie, aby zdobyć osiągnięcie. Lokalizację wszystkich tych znajdziek znajdziesz w dedykowanym rozdziale.
Botanik
Cel: Znajdź wszystkie kwiaty
Komentarz: W czasie przygody trafić można 13 gatunków roślin składających się na Herbarium Hugo. Musisz znaleźć je wszystkie. Informacje o tym, gdzie ich szukać, znajdziesz w dedykowanym im rozdziale.
Kolekcjoner osobliwości
Cel: Znajdź wszystkie osobliwości
Komentarz: W czasie rozgrywki będziesz znajdować osobliwości. W całej grze możesz zaleźć 26 tego typu znajdziek. Aby zdobyć trofeum, musisz znaleźć je wszystkie. O tym gdzie ich szukać możesz dowiedzieć się z osobnego rozdziału.