autor: Krzysztof Gonciarz
Wywiad z twórcą Half-Life'a
Half-life 2: Episode 2 to bez wątpienia jeden z najlepiej zaprezentowanych na Games Convention tytułów. EA wiele zrobiło, by zrobić wrażenie – aż po sprowadzenie na miejsce twórcy tego, co nazwać możemy uniwersum Half-life, Gabe’a Newella.
Half-life 2: Episode 2 to bez wątpienia jeden z najlepiej zaprezentowanych na Games Convention tytułów. EA wiele zrobiło, by zrobić wrażenie – w pobliżu swego biznesowego stanowiska skonstruowało specjalne pomieszczenie-pudło, w którym odbywały się pokazy, a także sprowadziło na miejsce twórcę tego, co nazwać możemy uniwersum Half-life, Gabe’a Newella. Wrażenia z prezentacji opisaliśmy kilka dni temu tutaj, natomiast dziś chcieliśmy podzielić się z Wami przeprowadzonym przez nas z producentem gry wywiadem.
Z tego co widzieliśmy na prezentacji, design poziomów zdaje się być bardziej otwarty, przypominają one początkowe poziomy z HL2 – czy tak to będzie ostatecznie wyglądać?
Poziomy będą miały o wiele bardziej otwartą strukturę. Chcemy dać graczom większą swobodę w doborze rozwiązań taktycznych, umożliwić rozegranie każdej większej potyczki na kilka sposobów. Nie chcemy, żeby dany cel dało osiągnąć się tylko jedną drogą.
Czyli w grze będziemy mieli możliwość bardziej swobodnego doboru trasy, czy wciąż przemieszczać się będziemy z umownego punktu A do B?
Gra będzie oferować większą swobodę wyboru, ale wciąż opowiadać będzie pewną historię, a tego nie da się pogodzić ze zbyt dużą wolnością.