autor: Piotr Lewandowski
Wywiad z twórcą FM2006
Football Manager 2005 dowiódł, że nie nazwa jest jego siłą, lecz nastoletnie doświadczenie w tworzeniu tego najlepszego z managerów piłki nożnej. Jego twórcy dalecy są jednak od spoczywania na laurach – FM2006 znajduje się w trakcie prac.
Football Manager 2005 dowiódł, że nie nazwa jest jego siłą, lecz nastoletnie doświadczenie w tworzeniu tego najlepszego z managerów piłki nożnej. Jego twórcy dalecy są jednak od spoczywania na laurach – FM2006 znajduje się w trakcie prac. Przedstawiamy wywiad, jakiego udzielił nam szef zespołu Sports Interactive – Miles Jacobson.
Bandit (Gry-OnLine): Czy jesteście zadowoleni z efektu prac nad Football Managerem 2005?
Miles Jacobson (Sports Interactive): Myślę, że FM2005 był bardzo dobrą grą i jedną z tych, które nawet teraz sprawiają przyjemność grającemu. Jest to najlepsza gra dotycząca tematyki piłki nożnej, nad jaką pracowali ludzie ze Sports Interactive.
Bandit: Nowy interfejs jest bardzo dobry. Zważywszy na fakt, że stary był uznawany jako niemal idealny, to spory sukces. Wiele czasu zajęło jego przygotowanie?
MJ: Trwało to około osiemnaście miesięcy od samego początku do końca prac. Zaczęliśmy jeszcze przed pojawieniem się w sklepach CM 03/04.
Bandit: Zabrakło czasu na wprowadzanie do gry większej liczby zmian. Wielu graczy czuje się oszukanych, większość nowości to tak naprawdę kosmetyka. Zgadzacie się z tym?
MJ: Nie, nie ze wszystkim. Jest nam bardzo trudno w roli lidera na rynku tego typu gier wprowadzać ogromne innowacje każdego roku. Gry pozwalające wcielić się w rolę managera od początku były czymś specjalnym. My wprowadzamy dużo zmian dotyczących gameplay’a we wszystkich możliwych opcjach, efektem małe i duże nowości. Jednak trzeba pamiętać, że kolejne wersje FM-a są wydawane co rok, co nie daje nam tak wiele czasu na wprowadzanie ogromu nowości. Nie mamy, tak jak inni wydawcy, 7 lat czasu na wprowadzanie nowinek.