autor: Remigiusz Maciaszek
Wszystko o darmowym LOTRO
Już niedługo gra MMO o nazwie The Lord of the Rings Online zostanie udostępniona wszystkim zainteresowanym zupełnie za darmo. Aby przygotować Was na to wydarzenie, prezentujemy artykuł przybliżający ten zapomiany już nieco tytuł.
Nie ma wątpliwości, że trylogii Władca Pierścieni nikomu nie trzeba specjalnie przedstawiać, inaczej natomiast ma się sprawa z produkcją MMO, która rozgrywa się w świecie stworzonym przez J.R.R. Tolkiena. The Lord of the Rings Online, bo o ten tytuł chodzi, to wyjątkowo ciekawa gra, która mimo świetnych recenzji i doskonałych dodatków (Siege of Mirkwood został uznany przez kilka ważnych serwisów branżowych za najlepsze rozszerzenie 2009 roku) cieszy się umiarkowaną popularnością. Sytuacja nie jest zła, ponieważ sporo osób opłaca subskrypcję. Nie jest to może tak oszałamiająca ilość graczy jak w przypadku World of Warcraft, ale mimo to LOTRO jest jednym z lepiej sytuowanych tytułów na rynku MMO. Mimo braku oficjalnych danych, mówi się o około 250 tysięcy płacących graczy, co stanowi całkiem przyzwoitą liczbę.
Sporo powinno się zmienić w najbliższym czasie, kiedy The Lord of the Rings Online zacznie korzystać z bezpłatnego modelu, działającego w oparciu o mikrotransakcje. Jak udowodnił przykład Dungeons & Dragons Online: Stormreach, taka metamorfoza może przynieść bardzo pozytywne skutki. Spekuluje się, że zmiana sposobu płatności wynika z przejęcia Turbine Entertainment, dewelopera odpowiedzialnego za grę, przez Warner Bros. Interactive Entertainment, chociaż brak w tej sprawie oficjalnych komunikatów.
Tak czy inaczej w wirtualnym świecie Śródziemia szykuje się sporo interesujących zmian, co jest jednym z głównych powodów, dla których po trzech latach od premiery, warto ten tytuł ponownie odrobinę przybliżyć. Przyjrzymy się więc dzisiaj trochę historii gry, sposobowi prowadzenia rozgrywki, a także rzucimy okiem na dostępne klasy postaci. Odwiedzimy również sklep LOTRO szykowany specjalnie na nowy start i przekonamy się, co oferuje.
Dzisiejszy artykuł nie jest oczywiście recenzją, ale opisując produkcje MMO, posługuję się z reguły kilkoma istotnymi, moim zdaniem, kryteriami. Nie inaczej będzie i tym razem. Po pierwsze więc – świat gry, to, jak jest zbudowany, czy zapewnia jakąś ciągłość fabularną i czy wizyta w nim należy do przyjemnych. Po drugie – zróżnicowanie między postaciami tworzonymi przez graczy, w tym przypadku mowa o klasach postaci i dostępnych profesjach rzemieślniczych. Na koniec – najważniejsze, czyli – jak działa cała społecznościowa warstwa gry, a więc gildie, wspólne wyprawy itd. Zacznę jednak od historii The Lord of the Rings Online i tego, jak tytuł rozwijał się z czasem oraz jak będzie wyglądał w niedalekiej przyszłości.
Historia The Lord of the Rings Online
Podstawowa wersja gry pojawiła się w sklepach w kwietniu 2007 roku i nosiła tytuł The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar, rok później gracze mogli zaopatrzyć się w pierwszy dodatek The Lord of the Rings Online: Mines of Moria, a w 2009 roku do sprzedaży trafił The Lord of the Rings Online: Siege of Mirkwood. Jak widać, gra rozwijała się regularnie, a każdy kolejny dodatek był coraz lepiej oceniany przez recenzentów. Obecna wersja, którą otrzymamy bezpłatnie, w teorii będzie zaopatrzona w oba rozszerzenia, jednak z pewnymi ograniczeniami. Dwie klasy, które pojawiły się w ciągu ostatnich trzech lat, czyli Rune-keeper i Warden, będzie można odblokować, korzystając ze sklepiku LOTRO, podobnie wygląda sprawa z zestawami przygód oferowanymi w dodatkach. By uzyskać do nich dostęp, trzeba będzie zapłacić.