autor: Remigiusz Maciaszek
Nowe rasy i kombinacje klas. Wszystko, co wiemy o World of Warcraft: Cataclysm
Spis treści
Nowe rasy i kombinacje klas
Wraz z dodatkiem gracze otrzymają dostęp do dwu nowych ras. Worgenów i znanych już od dłuższego czasu goblinów. Pochodzenie worgenów zostało ujawnione podczas BlizzCon 2009. Rasa ta to ludzie skażeni klątwą, czyniącą ich dzikimi bestiami przypominającymi wilki. Krótko mówiąc, część mieszkańców krainy Gilneas zamieni się w wilkołaki. Odkrycie korzeni klątwy i tego, jak nad nią zapanować, jest częścią historii, jaką gracze będą mogli poznać, rozpoczynając przygodę na startowych terenach worgenów. Rasa goblinów natomiast pochodzi z bezpiecznej do tej pory wyspy Kazan. W wyniku kataklizmu gobliny będą zmuszone opuścić swoje domy. Rozbitkowie trafią na Zaginione Wyspy, które staną się terenem startowym dla tej rasy.
Charakterystyczne dla WoW: Cataclysm będzie to, że historie nowych ras mają być dokładnie opowiedziane w lokacjach startowych. Cała fabuła, jaka ich dotyczy, zostanie przedstawiona nie tylko przy pomocy zadań, ale również przerywników filmowych. Zarówno gobliny, jak i worgeni otrzymają oczywiście typowe dla siebie zdolności rasowe.
W przypadku goblinów będą to:
- Największe zniżki – koszty napraw czy zakup przedmiotów będą niezależne od posiadanej reputacji. Goblin będzie zawsze otrzymywał maksymalne zniżki na te usługi.
- Podręczny Hobgoblin – raz na 30 minut przez krótki okres każdy goblin będzie mógł uzyskać dostęp do swojego banku;
- Ulepszona Alchemia – 15 punktów więcej do profesji Alchemia;
- Ogień zaporowy – każdy goblin, raz na dwie minuty, może wystrzelić w przeciwnika serię rakiet;
- Rakietowy skok – również raz na dwie minuty goblin będzie mógł wykonać skok naprzód przy użyciu swojego rakietowego pasa;
- Czas to pieniądz – szybkość ataków oraz czarów zostaje zwiększona o 1%.
Worgenów natomiast wyróżni:
- Okrucieństwo – zwiększenie o 1% wszelkich zadawanych obrażeń;
- Mroczny Lot – raz na 3 minuty worgeni będą mogli użyć sprintu zwiększającego prędkość o 70%;
- Szybsze Oprawianie – umiejętność oprawiania skóry zwiększona o 15 punktów, ponadto worgen nie potrzebuje do tego noża, a sama czynność jest znacznie szybsza niż w przypadku pozostałych ras;
- Dwie Postacie – Worgen może przyjąć postać człowieka lub wilkołaka, jest to zmiana czysto kosmetyczna, jednak podczas walki wilkołak będzie jedyną możliwą formą.
Ponadto wraz z dodatkiem zostaną wprowadzone nowe krzyżówki ras i klas. Wszelkie możliwe kombinacje możecie zobaczyć na poniższym obrazku.