autor: Wojciech Gatys
Star Heritage: Wywiad z twórcami
Star Heritage to prawdziwie kosmiczna przygodówka, która w dodatku posiada elementy wyróżniające ją spośród innych produkcji (elementy RPG, system walki, zmiany cyklu dnia i nocy). Przede wszystkim jednak zawiera dużo zagadek w starym, dobrym stylu.
Wojciech Gatys (Gry-OnLine): To już dziesięć lat w tym biznesie. Jak się czujecie jako prawdziwi weterani branży? I na czym polega sekret Waszego sukcesu?
Olga Komarova (Step Creative Group): Witamy wszystkich czytelników GRY-OnLine! Przede wszystkim chcielibyśmy zaznaczyć, że nie przebywamy w branży od pełnych 10 lat – mieliśmy małą przerwę pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Potrzebowaliśmy nieco czasu na przejście z technologii ZX Spectrum na PC. Ostatecznie jednak dotarliśmy tu, gdzie jesteśmy teraz – a jesteśmy niezależnymi producentami gier komputerowych. Wydaliśmy w Federacji Rosyjskiej dwa produkty – przygodówkę dla dzieci – Alice’s Journey i Star Heritage: The Black Cobra, która jest tematem tego wywiadu. Kolejne gry pozostają w produkcji, a więc mamy poważne plany na przyszłość.
A co do sekretu sukcesu... hm... Może odpowiem cytując jednego z graczy, który miał już przyjemność zaznajomić się z naszą najnowszą produkcją – Star Heritage: The Black Cobra. Jak stwierdził na forum IXBT.com: „Granie w tę grę naprawdę mnie poruszyło. W dzisiejszych czasach nikt już nie tworzy gier w taki sposób. Grałem do siódmej rano i wydawało mi się, że wróciłem do czasów młodości. Zacząłem wierzyć w Step Creative Group od czasu, kiedy moja córka ukończyła grę Alice’s Journey”. I to chyba jest najlepsza odpowiedź – nasze gry po prostu mają duszę. To bardzo nietypowe i odmienne od produkcji „taśmowych”, które opanowały nie tylko rynek rosyjski, ale i europejski.
WG: Powiedzcie w skrócie, dlaczego powinniśmy kupić Star Heritage, kiedy gra zostanie wydana w Polsce? Czy grupą docelową gry są tylko fani przygodówek, czy powinni się nią zainteresować również gracze ceniący inne gatunki?
OK: Star Heritage to prawdziwie kosmiczna przygodówka, która w dodatku posiada elementy wyróżniające ją spośród innych produkcji (chodzi tu przede wszystkim o elementy RPG, specjalny system walki czy zmiany cyklu dnia i nocy). Gra zawiera dużo zagadek w starym, dobrym stylu, które jednak powinny przypaść do gustu nie tylko fanom gatunku. Staramy się, aby zagadki opierały się o logiczne rozumowanie i pasowały do fabuły gry. W związku z nieliniowym rozwojem wydarzeń (można grać jako „dobra” lub „zła” postać) praktycznie nie da się przewidzieć rozwoju akcji.
WG: Black Cobra to współczesna wersja waszej tekstowej gry przygodowej – Star Heritage. A więc zadam podchwytliwe pytanie – czym się różnią te gry? Czy przypadkiem nie zamierzacie ponownie wydać tego samego produktu, żeby wyciągnąć trochę kasy od graczy?
OK: Ależ oczywiście, że tak! Chętnie zgarnęlibyśmy trochę forsy od naszych fanów, którzy już raz kupili Star Heritage... ;-)
A mówiąc serio – po wydaniu gry na ZX Spectrum, pomyśleliśmy, że wykorzystamy całą moc komputerów PC. Na przykład widok pierwszoosobowy daje graczom możliwość przekonania się o tym, jak naprawdę wyglądają lokacje (jest ich ponad 80). Interaktywna muzyka pozwala nam zachwycić graczy i przekazać dodatkowe informacje. Ścieżka dźwiękowa do Star Heritage zawiera około dwudziestu unikatowych kompozycji i pięć utworów z oryginalnej wersji na Spectrum.