Rewolucje w grafice - jak zmieniała się oprawa wizualna gier?
Współczesna oprawa wizualna gier to efekt kilku dekad nieustającego rozwoju. Wybraliśmy najważniejsze według nas kroki milowe, jakie miały miejsce w kwestii grafiki.
Spis treści
Oprawa wizualna gier zmieniała się na przestrzeni lat diametralnie, ale w każdym momencie rozwoju prezentowała się imponująco. Przyzwyczajeni do tego wysokiego poziomu często nie do końca doceniamy to, jak bardzo skomplikowane potrafi być tworzenie grafiki, jak wiele technik i elementów musi ze sobą współgrać, aby zaoferować nam tak dobry efekt końcowy. Obecnie wyprodukowanie największych tytułów pochłania podobne, a czasem nawet większe, środki co hollywoodzkie superprodukcje, a zespoły deweloperskie liczące kilkaset osób nie należą już do rzadkości. Wszystkie te wydatki i nakłady pracy dają nam jednak wspaniałe wirtualne światy, w których bez trudu możemy zatopić się na długie godziny, oraz postacie tak przekonywujące, że autentycznie zależy nam na ich losie.
Droga ta była jednak długa, a jej kolejne etapy były odmierzane przez kolejne rewolucje. Z perspektywy czasu nie wszystkie okazały się długoterminowymi sukcesami i niektóre zginęły w pomroce dziejów. Mimo to każdy z nich był ważny i na zawsze zmienił branżę elektronicznej rozrywki. Po długich dyskusjach w redakcji sporządziliśmy listę siedmiu najważniejszych, naszym zdaniem, kroków rozwoju oprawy graficznej. Jeśli macie jakieś inne typy, to koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach pod artykułem.