autor: Nils Raettig (gamestar.de)
Red Dead Redemption 2 na PC – wymagania sprzętowe i co będzie wyglądać lepiej?
Red Dead Redemption 2 ustanawia nowe standardy technologiczne na konsolach. Wyjaśniamy, dlaczego tak się dzieje – i w jakich obszarach ewentualna wersja na PC może być jeszcze lepsza.
Spis treści
Red Dead Redemption 2 na PC – jakie wymagania i co będzie wyglądać lepiej?
Rockstar Games oficjalnie zapowiedział wydanie pecetowej wersji Red Dead Redemption 2 już 5 listopada tego roku. Czy gra pójdzie również na starszych komputerach? Sprawdzamy wymagania sprzętowe i próbujemy odpowiedzieć na to pytanie.
Nie ma wątpliwości, że Red Dead Redemption II to jedna z najpiękniejszych gier na konsolach obecnej generacji. Oszałamia zarówno niesamowita dbałość o szczegóły, jak i pomysłowe wykorzystanie zaawansowanego silnika graficznego RAGE (Rockstar Advanced Game Engine). Nie oznacza to jednak, że w oprawie graficznej produkcji Rockstar Games w ogóle nie da się nic poprawić – szczególnie mając w zanadrzu moc drzemiącą we współczesnych komputerach. Co będzie wyglądało (jeszcze) lepiej w pecetowej wersji Red Dead Redemption II?
Konsole wyciśnięte do cna
Istnieją dwa główne czynniki, które sprawiają, że konsolowa wersja Red Dead Redemption II jest tak niezwykła pod względem technicznym. Z jednej strony mamy do czynienia z bardzo imponującym poziomem detali w wielu obszarach, takich jak widoczność, oświetlenie, efekty pogodowe (czy ktoś wspominał o śniegu?) lub szczegółowość świata. Równocześnie, na Xboksie One X ta jakość grafiki jest oferowana w natywnym 4K (3840x2160), z bardzo stabilną wydajnością (30 fps).
Cięcia dokonane w wersjach na słabsze konsole, takie jak Xbox One S czy PlayStation 4 Slim, są relatywnie niewielkie – najmocniej widać je na przykładzie rozdzielczości. Bazowe PlayStation 4 wyświetla obraz w FullHD, a w przypadku PS4 Pro możemy liczyć na „rozdziałkę” 1920x2160 pikseli, skalowaną następnie do 4K. W przypadku najsłabszego Xboksa One S mamy do czynienia z 1536x864.
Nieźle jest też z wydajnością. Choć analiza Digital Foundry pokazuje, że w przypadku wymagających scen w większych obszarach miejskich, takich jak Saint Denis, słabsze maszyny często nie są w stanie utrzymać 30 klatek na sekundę, to jednak zazwyczaj im się to udaje.