PlayStation Move - zaczynamy imprezę!
PlayStation Move dopiero co trafiło na sklepowe półki. Przyglądamy się temu, co oferuje nowy kontroler Sony, oraz w jakie tytuły startowe możemy zagrać.
Wraz z premierą konsoli Nintendo Wii świat ogarnęło szaleństwo pod nazwą Wiimote. Nowatorski kontroler ruchu, przenoszący gesty gracza wprost do wirtualnego świata, idealnie nadawał się przede wszystkim dla osób, które do tej pory styczność z grami miały minimalną lub żadną. Nagle okazało się, że sterowanie tym, co dzieje się na ekranie, może być proste i intuicyjne. Do tego stopnia, że Wii pokazywana była jako idealna zabawka nawet w domu starców. Babcie i dziadkowie dobrze po siedemdziesiątce, przygryzając w skupieniu wargi, rywalizowali między sobą, grając w tenisa czy ścigając się samochodami. Pierwsza prawdziwie rodzinna, scalająca pokolenia konsola. Sukces i powód do zadowolenia włodarzy japońskiej firmy, którym poprzez umiejętną politykę marketingową udało się stworzyć u klientów syndrom „muszę to mieć”.
Budowa
Nintendo dzięki zacofanej już w chwili premiery technologicznie konsoli i wyprzedzającemu epokę kontrolerowi stworzyło nowy rodzaj gracza: casuala. Nic więc dziwnego, że również najwięksi konkurenci postanowili pójść tą ścieżką i przygotować własne odpowiedniki urządzeń przyciągających przed telewizory kolejne setki tysięcy, a może i miliony osób.
Najbliższy rozwiązaniom Nintendo jest koncern Sony, którego PlayStation Move dopiero co trafiło na sklepowe półki. Wyprofilowany, plastikowy cylinder z gumową kulą na końcu już w pierwszej chwili po wypakowaniu z pudełka zdaje się idealnie pasować do dłoni. Nie jest przy tym zbyt ciężki, ale również nie ma się wrażenia, że trzyma się plastikową zabawkę. To solidnie wykonany kontroler, do stworzenia którego użyto podobnego tworzywa jak to do produkcji zwykłych Dualshocków.
Na spodzie znajduje się trigger obsługiwany przy pomocy palca wskazującego. W zależności od gry ma on różne zastosowania. Move z powodzeniem radzi sobie także podczas nawigacji po menu konsoli i w tym przypadku przytrzymanie triggera zwyczajnie aktywuje kontroler.
Po bokach urządzenia znajdują się dwa podłużne płaskie przyciski: Start i Select. Mają one identyczne zastosowanie jak w zwykłym padzie, przy czym w niektórych udostępnionych nam grach dłuższe przytrzymanie drugiego z nich pozwala na ponowną kalibrację kontrolera.
W górnej części Motion Controllera największy i zarazem najważniejszy jest przycisk Move, którym operujemy przy pomocy kciuka. To właśnie nim zatwierdzamy większość akcji. Aby nie szukać zbyt dalekich analogii, można przycisk Move potraktować jako swego rodzaju Enter na klawiaturze.