9. Call of Duty 2: Big Red One. Najlepsze kampanie fabularne z serii Call of Duty
Spis treści
9. Call of Duty 2: Big Red One
- Producent: Treyarch wraz z Gray Matter Interactive
- Rok premiery: 2005
- Platformy: PlayStation 2, Xbox, Gamecube
Na pozycji numer dziewięć wylądowała kolejna przeznaczona jedynie na konsole odsłona cyklu. W 2005 roku na PC i Xboksa 360 trafiła druga część serii opracowana przez studio Infinity Ward, która stanowiła olbrzymi skok jakościowy dla całej marki. Starsze konsole, takie jak GameCube, PlayStation 2 czy pierwszy Xbox, nie były jednak w stanie udźwignąć silnika tej produkcji. Postanowiono zatem stworzyć na te platformy grę poboczną, którą nazwano Call of Duty 2: Big Red One. Opracowaniem projektu zajęło się studio Treyarch, które dodatkowo wspomagali deweloperzy z Gray Matter Interactive, czyli autorzy dodatku United Offensive.
Gracz wcielał się w dowódcę niewielkiej drużyny należącej do tytułowej amerykańskiej dywizji. Kampania zaczynała się w Północnej Afryce, a następnie przenosiła na Sycylię, by w dalszych sekcjach pozwolić na wzięcie udziału m.in. w lądowaniu na plaży Omaha i przekraczaniu Linii Zygfryda. Gra nie mogła równać się z Call of Duty 2, ale rozpatrywana samodzielnie okazała się dobrym FPS-em, z wciągającym trybem solo, dzięki czemu skutecznie zmyła złe wrażenie pozostawione przez fatalną pierwszą konsolową odsłonę cyklu, czyli Call of Duty: Finest Hour.