autor: Jacek Winkler
Jakość cieni, odbić i wody, SSAO. Jak działa Red Dead Redemption 2 na PC za 3000 zł?
Spis treści
Jakość cieni, odbić i wody, SSAO
Ustawienie jakości cieni zmienia przede wszystkim ich rozdzielczość i ilość w przestrzeni ekranowej. Ultra dodaje cienie, których na niższych ustawieniach, również wysokich, po prostu w tym miejscu nie ma, ale sprowadzają się do najmniejszych detali w grze, jak rączka lampy, śruby na drzwiach, czy ostrogi na butach. Wydajność po włączeniu tego efektu na ultra daje kilkuprocentowy spadek wydajności, a biorąc pod uwagę jak niewiele wnosi, możesz pokusić się o ustawienie średnie/wysokie i cieszyć się nadal dobrze wyglądającymi cieniami w świecie gry. Jakość odległych cieni to opcja należąca do tych, które również niewiele wnoszą. Podczas rozgrywki prawdopodobnie nie zauważysz żadnej różnicy między ustawieniami niskimi a ultra.
Po lewej cienie ultra, po prawej cienie wysokie
Okluzja otoczenia, czyli SSAO, dodaje znaczącego realizmu, przede wszystkim w scenach, gdzie mniejsze obiekty powinny rzucać cienie na siebie nawzajem – przy czym ma średni wpływa na wydajność. W trakcie rozgrywki ciężko zauważyć jest różnice pomiędzy ustawieniami ultra oraz średnimi. Niskie natomiast kompletnie pozbywają się tego efektu, co kończy się zdecydowaną utratą głębi. Zalecam pozostawienie tego efektu przynajmniej na ustawieniu średnim.
Zostało jeszcze 58% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie