autor: Jacek Winkler
60 FPS - Jak działa RDR2 na PC za 3000 zł?. Jak działa Red Dead Redemption 2 na PC za 3000 zł?
Spis treści
60 FPS - Jak działa RDR2 na PC za 3000 zł?
Nawet na średniej klasy komputerze da się uzyskać magiczne 60 klatek na sekundę w RDR2. Nie dzieje się to też kosztem dużego pogorszenia jakości wyświetlanego obrazu, bowiem różnic pomiędzy ultra, a ustawieniami wymienionymi poniżej jest naprawdę bardzo mało. Na pewno stonować musimy nieco jakość oświetlenia, ponieważ ustawienie jej na ultra znacząco poprawia jakość grafiki, ale kosztem kolosalnego wpływu na wydajność. Drugim takim ustawieniem jest jakość wody. Pozbywanie się efektów zachowania wody, by zyskać dodatkowe klatki na sekundę jest zabiegiem koniecznym przy tej klasie PC. W porównaniu z wersją konsolową, nie licząc samej rozdzielczości przy PS4 Pro oraz Xbox One X, powyższe ustawienia oferują poprawioną grafikę, a co najważniejsze – niemal idealną płynność.
Wszystkie opcje wyglądają następująco:
- Tekstury – Ultra
- Filtrowanie Anizotropowe – 16x
- Jakość oświetlenia – Średnie
- Jakość globalnego oświetlenia – Wysokie
- Jakość cieni – Wysokie
- Jakość odległych cieni – Średnie
- Okluzja otoczenia przestrzeni ekranowej – Średnie, Wysokie lub Ultra
- Jakość odbić (przestrzeni ekranu) – Średnie lub Niskie
- Jakość odbić (lustra) – Wysokie lub Ultra
- Jakość wody (refrakcje, odbicia i fizyka) – Średnie
- Jakość efektów wolumetrycznych (bliskie, dalekie, oświetlenie) – Średnie
- Jakość cząsteczek – Wysokie
- Jakość teselacji – Wysokie
- TAA – Wysokie
- FXAA – Wyłączone
- MSAA – Wyłączone
- Wolumetryczne przenikanie światła - Wyłączone
- Jakość miękkich cieni – Średnie
- Jakość cieni trawy – Średnie
- Długie cienie – Włączone
- Okluzja otoczenia przestrzeni ekranu (pełna rozdzielczość) – Wyłączone
- Jakość zachowania wody – Średnie
- Skala rozdzielczości – Wyłączone
- Wyostrzanie TAA – Włączone (maksimum) jeżeli nie korzystasz z wyostrzania Nvidii lub AMD
- Rozmycie w ruchu – Włączone
- MSAA odbić – Wyłączone
- Szczegóły obiektów geometrycznych – Maksimum
- Poziom szczegółów trawy – 2 lub 3 na 10
- Jakość drzew – Ultra
- Jakość okluzyjnego mapowania paralaksy – Ultra
- Jakość tekstur naklejanych – Wysokie
- Jakość futra – Wysokie
Powyższe ustawienia graficzne zagwarantowały mi praktycznie stałe 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1920x1080. W porównaniu do ustawień ultra, gra zaoferowała ogromny wręcz, 115% przyrost FPS przy niezbyt dużej różnicy w grafice.
Wymaksowanie ustawień Red Dead Redemption 2 na PC wymaga ogromnej mocy obliczeniowej karty graficznej, czyli dokładnie tak jak w przypadku pecetowego wydania GTA V kilka lat temu. I tu i tu możesz spokojnie uzyskać magiczne 60 FPS po odpowiednim ustawieniu suwaków graficznych. Zapewne z czasem wielu z nas będzie chciało powrócić do tego świata i sprawdzić jak wypada nowsza karta graficzna na ustawieniach najwyższych. Robiłem tak choćby z Crysisem, Wiedźminem 3 i wieloma innymi.