Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Opinie

Opinie 15 października 2019, 14:58

Schody, czyli wpływ na gry. Czy chińska cenzura zniszczy popkulturę?

Spis treści

Schody, czyli wpływ na gry

Coś ponuro na tych ilustracjach. - Drama z Blizzardem, czyli jak chińska cenzura wpływa na popkulturę - dokument - 2019-10-17
Coś ponuro na tych ilustracjach.

W tekście (jeśli nie czytaliście go rok temu, warto zrobić to teraz), który powinien znaleźć się w sylabusie tuż obok odcinka South ParkuCień Tencenta – macki chińskiego giganta sięgają dalej, niż się Wam wydaje – Hubert Sosnowski wymienia firmy, w których Chiny za pośrednictwem tej ogromnej korporacji przemycają własne standardy. Wśród nich są: Riot Games, Epic Games, Ubisoft i – oczywiście – Activision Blizzard. Modus operandi? Wykupywanie akcji dla kontroli sytuacji i generowania zysku. Czasem kosmetyczne 5%, czasem 40. I niby 5% to niewiele, jednak tylko tyle i aż tyle wystarczyło, by Blizzard wpakował się w międzynarodowy incydent dyplomatyczny oraz jeszcze bardziej nadwerężył swoją reputację poza Azją. Od razu widać, na którym kontynencie wydawca może liczyć na największy zysk, prawda?

Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Julia Dragović

Julia Dragović

Studiowała filozofię i kierunki filologiczne. Pisanie trenowała, rzeźbiąc setki prac zaliczeniowych. Dziennikarka GRYOnline od 2019 roku. Zaczynała w newsroomie, pracowała w dziale publicystyki jako felietonistka i recenzentka, a wkrótce również jako etatowa redaktorka działu poradników i anglojęzycznego Gamepressure do roku 2023. Gra od kiedy pamięta, we wszystko oprócz strzelanek i RTS-ów. Kociara, simsiara, betoniara. Kiedy nie czyści map ze znajdziek i nie gra w symulatory wszystkiego, strategie ekonomiczne, RPG-i (papierowe też) oraz romantyczne indyki, lata z aparatem po polskich i zagranicznych miastach w poszukiwaniu brutalistycznej architektury i postkomunistycznych reliktów.

więcej

Czarne lata Blizzarda - największe grzechy twórców Diablo i Warcrafta
Czarne lata Blizzarda - największe grzechy twórców Diablo i Warcrafta

Ostatnie trzy lata to gorący okres dla Blizzarda. Z firmą pożegnali się wieloletni pracownicy, w Hearthstone miał miejsce incydent związany z Hongkongiem, a teraz obserwujemy pozew w sprawie molestowania i mobbingu. Czy gigant trzęsie się w posadach?

Chińska cenzura jest wszędzie. Nie wierzysz, to przeczytaj
Chińska cenzura jest wszędzie. Nie wierzysz, to przeczytaj

Chińska cenzura jest jak podatki. Interesujesz się nią raz w roku, ale dotyka cię na każdym kroku, jest wszędzie i zmienia wszystko.

Dlaczego Blizzard ciągle nie stworzył Warcrafta 4?
Dlaczego Blizzard ciągle nie stworzył Warcrafta 4?

Pamiętacie lipiec 2002 roku? Rzesza fanów Warcrafta rzuciła się do sklepów, żeby wykupić pudełka z sequelem. Graliśmy w to po szkole, graliśmy w kafejkach internetowych, graliśmy, graliśmy… i już nie gramy. Dlaczego?