Counter-Strike: Global Offensive. Darmowe gry na Steamie – niezłe free-to-play'e
Spis treści
Counter-Strike: Global Offensive
COUNTER-STRIKE: GLOBAL OFFENSIVE W SKRÓCIE
- Producent: Valve
- Gatunek: FPS
- Platforma: PC
- Data premiery: 21 sierpnia 2011
Pod koniec 2018 roku na model darmowy z mikropłatnościami przeszła gra Counter-Strike: Global Offensive, czyli przebojowa sieciowa strzelanka studia Valve. Przed ową zmianą był to jeden z najlepszych multiplayerowych FPS-ów na rynku i przesiadka na F2P tego nie zmieniła. Wręcz przeciwnie. Obecnie CSGO przeżywa prawdziwy renesans – w kwietniu ustanowiono nowy rekord aktywności.
Counter-Strike: Global Offensive to prawdziwa klasyka. Gra jest świetnie wykonana, oferuje duży wybór map, uzbrojenia i trybów. Dla osób szukających poważnej rywalizacji w FPS-ach trudno o lepszą propozycję. Powoduje to oczywiście, że żółtodzioby mają tutaj ciężkie życie i muszą włożyć sporo wysiłku w szlifowanie własnych umiejętności. Warto jednak to zrobić, gdyż CSGO wynagradza taką inwestycję doskonałą zabawą.
Do tego gra posiada zalety typowe dla produkcji Valve. Wiele zespołów określa mikropłatności w swoich produkcjach jako „opcjonalne”, ale rzeczywistość okazuje się inna. Counter-Strike: Global Offensive nie ma tego problemu. Tutaj naprawdę można doskonale się bawić bez wydania choćby jednej złotówki, a wirtualny sklepik nie oferuje niczego, co zapewniałoby przewagę. Kupić możemy natomiast status Prime. Osoby go posiadające dobierane są do rozgrywek z innymi graczami tego typu, jak również otrzymują specjalne zestawy pamiątkowe, losowe przedmioty i skrzynie z bronią. Od niedawna Prime potrzebny jest także, żeby grać rankingowo, zdobywać XP i mieć dostęp do paru innych funkcji. Niepłacący gracze wciąż mogą jednak korzystać ze wszystkich trybów gry.
Do tego projekt może pochwalić się aktywną społecznością moderską, a przy okazji przejścia na model free-to-play w grze wprowadzono także tryb battle royale nazwany Danger Zone.
CSGO to dobra propozycja dla osób, które:
- lubią trudne FPS-y;
- mają uczulenie na pay-to-win;
- nie potrzebują najnowocześniejszej grafiki do dobrej zabawy.