"American Truck i Euro Truck są jak rodzeństwo" – o serii symulatorów rozmawiamy z prezesem SCS Software
Euro Truck Simulator 2 na konsolach? Co się dzieje z Euro Coach Simulator? Jak długo SCS będzie wspierał ETS 2? Kiedy będzie premiera American Truck Simulator? Na nasze pytania odpowiedział CEO SCS Software.
Podczas PGA 2015 mieliśmy okazję porozmawiać z Pavlem Seborem, CEO firmy SCS Software, znanej doskonale z serii Euro Truck Simulator. Udało nam się wyciągnąć sporo informacji o American Truck Simulator, planach rozwoju Euro Truck Simulator 2, nowych pojazdach oraz planach związanych z portalem World of Trucks i licznymi funkcjami wieloosobowymi, które mają połączyć dwie flagowe produkcje studia.
Dariusz Matusiak (GOL): W Polsce Euro Truck Simulator 2 cieszy się większą popularnością niż wiele gier AAA dysponujących wielomilionowymi budżetami. Co się za tym kryje?
Pavel Sebor (CEO SCS Software): Szczerze mówiąc, wciąż nie jesteśmy pewni! Wiąże się to miedzy innymi z faktem, że pracujemy nad tym samym gatunkiem gier od ponad 10 lat, a liczba fanów powiększa się z czasem. Poza tym, dzięki Euro Truck 2 udało nam się przekroczyć pewien próg jakości i gra została przyjęta do głównego nurtu. Nie jest już postrzegana jako gra niszowa, o niskim budżecie – według dzisiejszych standardów jest to zupełnie przyzwoita produkcja. Kolejna sprawa to nasze relacje ze społecznością. Dostarczamy jej członkom wiele informacji przez różne media społecznościowe, blog, Facebooka, Twittera, a oni wchodzą z nami w interakcje. Myślę, że udaje nam się zatrzymać ich na dłużej, a dzięki temu powstaje efekt kuli śnieżnej – ludzie przychodzą, bo widzą, że grają ich znajomi. Z czasem dołącza coraz więcej osób. Tak więc dzięki naszym zabiegom i oczywiście ze względu na samą jakość gry udało nam się sprawić, że ludzie ciągle grają, a także, że ktoś poświęcił na naszą grę setki godzin. Tacy właśnie zapaleni gracze są widoczni dla innych. Ktoś może zauważyć: "Mam kumpla na Steamie, który gra w to już ponad sto godzin – muszę sprawdzić, co to takiego". To na pewno nie pozostaje bez znaczenia.
Czy po wydaniu American Truck Simulator nadal planujecie wspierać Euro Truck 2, a jeśli tak – na jak długo?
Myślę, że jeszcze przez co najmniej 4 lub 5 lat, bo American Truck i Euro Truck są jak rodzeństwo, opierają się na tych samych założeniach. Jeśli skoncentrujemy się na American Truck, to europejscy gracze znienawidzą nas za to, że ich tak porzuciliśmy i zdradziliśmy. Naszym zamiarem jest, aby każdą nowość, która pojawia się w jednej z tych gier zaimplementować również w drugiej, w rozsądnym przedziale czasowym. Generalnie chodzi o to, żeby obydwa tytuły współdzieliły bazę użytkowników (zapewne wiele osób jeszcze przez długie lata będzie grać w obie produkcje), i żeby zapewniać im więcej treści i dodatkową warstwę rozgrywki, wspólną dla obu gier. Właśnie temu ma służyć nasz portal World of Trucks. To strona internetowa, do której można podłączyć swoją grę i przesyłać screenshoty, dodając grze taką minimalistyczną wersję elementów społecznościowych. Z czasem jednak ma pojawić się również możliwość dzielenia się elementami rozgrywki. W ten sposób będzie można podłączyć obie gry i w pewien sposób połączyć swoje przeżycia ze świata Euro Truck i American Truck.
Poza samym settingiem, co najbardziej wyróżnia American Truck Simulator w porównaniu z Euro Truck Simulator 2?
Euro Truck 2 wydaliśmy trzy lata temu i jeśli porównać tamtą grę do American Truck to tych różnic będzie mnóstwo. Jeśli teraz porównamy te gry, nie różnią się one bardzo między sobą, bo ciągle aktualizujemy Euro Truck 2. Niedawno wprowadziliśmy nowy system nawigacji. Mogliśmy zostawić go w odwodzie i dodać dopiero w American Truck, mówiąc: „Hej, patrzcie! To jest coś zupełnie nowego!” Ale zdecydowaliśmy się wypuścić go w Euro Truck, bo po co mamy kazać czekać tysiącom ludzi, skoro możemy im coś dać teraz. Być może to naiwny błąd z naszej strony, że nie trzymamy w ukryciu naszych nowinek, ale po prostu wolimy uszczęśliwiać naszych graczy przez cały czas.
Kilka drobnych różnic jednak jest. Właśnie ujawniliśmy na blogu, że wprowadzone zostaną alternatywne miejsca parkingowe dla naczep w miejscach docelowych. W ETS2, gdy gracz przyjechał do firmy, którą już znał, było wiadomo, w które miejsce na jej terenie należy dostarczyć ładunek. Było zawsze tak samo. W American Truck dojeżdżasz do bramy i słyszysz: "Ok, potrzebujemy go tam z tyłu, albo stań gdzieś tutaj, ale uważaj, to jest bardzo trudne miejsce do parkowania”. To taka mini gra w grze, gdzie manewrowanie naczepą w danym miejscu zawsze wygląda trochę inaczej.