autor: Tomasz Chmielik
18. Divinity: Grzech pierworodny. 20 najbardziej obiecujących gier 2014 roku - najlepsze typy na kolejne 12 miesięcy
Spis treści
18. Divinity: Grzech pierworodny
W jaki sposób ożywić liczącą sobie ponad dekadę serię? To proste, należy stworzyć prequel i powrócić w nim do korzeni. W przypadku Divinity: Grzechu pierworodnego studio Larian postanowiło postawić na wybitnie klasyczne rozwiązania i odejść od zręcznościowej jatki z Divine Divinity. Rzut izometryczny oraz walka w systemie turowym to dwie niezwykle odważne decyzje, a przy okazji ukłon w stronę starszego pokolenia graczy.
Grzech pierworodny przeniesie nas do wydarzeń sprzed Divine Divinity i pozwoli w ten sposób na dokładniejsze zgłębienie mitologii cyklu. W tym celu wcielimy się w dwójkę młodych Łowców Źródła, którzy będą zmuszeni poznać arkana zakazanej magii, aby przeciwdziałać jej skutkom. Postacie te połączy dodatkowo tajemnicza więź… Belgijscy deweloperzy chwalą się interesującymi dialogami w grze jednoosobowej – na miarę tych znanych z Baldur’s Gate II. Wzajemne relacje herosów o wiele ciekawiej mają jednak wypaść w trybie kooperacji, ponieważ gracze kontrolujący protagonistów będą w takim samym stopniu decydować o dalszym przebiegu przygody. Szykuje się więc naprawdę zajmujący tytuł, który nie dość, że wyjaśni wątki z dwóch poprzednich odsłon serii, to również przygotuje grunt pod kolejne części.