futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 19 października 2021, 14:45

iPod Hi-Fi – głośnik z ambicjami. 10 największych porażek Apple

Spis treści

iPod Hi-Fi – głośnik z ambicjami

Ogromny sukces iPoda jako przenośnego odtwarzacza muzyki wzbudził w Apple apetyt na kolejne produkty z tej serii. Chciano stworzyć z iPoda nie tylko mobilny sprzęt, ale i domowy zestaw Hi-Fi. Najpierw były specjalne certyfikaty dla głośników różnych producentów, a w 2006 roku Apple wprowadziło na rynek Apple Hi-Fi, czyli stację dokującą do iPoda z zestawem głośników. Klienci przyjęli jednak nowy gadżet bardzo chłodno. Hi-Fi od Apple było jak zwykle zbyt drogie (350$), działało wyłącznie z iPodem, nie miało radia AM/FM, a pilot posiadał bardzo ograniczone funkcje. Po nieco ponad roku na rynku i rozczarowujących wynikach głośnik wycofano ze sprzedaży.

iPod HiFi był wielokrotnie droższy od podobnych produktów innych firm. - 10 największych wpadek i porażek firmy Apple - zgniłe jabłka w sadzie - dokument - 2021-10-19
iPod HiFi był wielokrotnie droższy od podobnych produktów innych firm.

PRZODKOWIE APPLE TV

Oprócz świata muzyki, Apple od dawna chciało również podbić świat telewizji. Jednym z takich produktów był Macintosh TV z 1993 roku - domowe centrum multimedialne łączące komputer z telewizorem. Apple generalnie wzięło oferowany już model Macintosha LC 500 ze zintegrowanym monitorem Sony, przemalowało go na czarno i dodało tuner TV oraz pilota, jednocześnie zmniejszając ilość maksymalnej pamięci RAM. Mac TV okazał się więc słabszym komputerem, nie miał wyjścia wideo i nie potrafił wyświetlać obrazu z TV w okienku. Drogi sprzęt „do niczego” istniał na rynku zaledwie 4 miesiące, po czym wycofano go z produkcji.

Jeszcze gorszy okazał się Apple Interactive Televison Box – coś w rodzaju dekodera TV. Powstała zaledwie testowa partia, używana w niektórych hotelach. Sam koncept wybierania rzeczy do oglądania i przewijania tych niechcianych był przyszłościowy, ale jakość wykonania tych funkcji w 1994 roku nikogo wtedy nie przekonała.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Korzystasz z produktów Apple?

Tak, z jednego.
20,3%
Tak, komputer i telefon, wyznaję Apple!
14,4%
Nie i nie zamierzam.
55,5%
Nie, ale może kiedyś się skuszę.
9,8%
Zobacz inne ankiety
Ściereczka Apple za 99 zł: nowy wymiar czystości czy absurdu? Testujemy
Ściereczka Apple za 99 zł: nowy wymiar czystości czy absurdu? Testujemy

Testujemy najnowszy produkt Apple: ściereczkę do czyszczenia ekranów. To nie żart, ona naprawdę istnieje i kosztuje 99 zł. Sprawdzamy jakie ma funkcje i czy warto za nią tyle zapłacić.