Znakomita pierwsza połowa 2010 dla Xbox Live Arcade
Firma analityczna Forecasting & Analyzing Digital Entertainment (FADE), specjalizująca się w badaniu rynku dystrybucji cyfrowej, opublikowała szczegóły swojego najświeższego raportu poświęconego usłudze Xbox Live Arcade. Wynika z niego, że w pierwszym półroczu 2010 roku ze sprzedaży gier oferowanych w XBLA uzyskany został przychód na poziomie 46 milionów dolarów.
Firma analityczna Forecasting & Analyzing Digital Entertainment (FADE), specjalizująca się w badaniu rynku dystrybucji cyfrowej, opublikowała szczegóły swojego najświeższego raportu poświęconego usłudze Xbox Live Arcade. Wynika z niego, że w pierwszym półroczu 2010 roku ze sprzedaży gier oferowanych w XBLA uzyskany został przychód na poziomie 46 milionów dolarów.
Podsumowanie pierwszej połowy 2010 roku
Okazuje się, że rezultat osiągnięty w pierwszych sześciu miesiącach 2010 roku jest o 13% lepszy, aniżeli w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sukces został osiągnięty nawet pomimo kiepskich wyników, jakie Xbox Live Arcade wypracowało w styczniu i lutym, kiedy to usługa zarobiła jedynie 7 milionów dolarów. Z nawiązką odbiła to sobie jednak w marcu, który przyniósł aż 10 milionów dolarów (wzrost o 41% w stosunku do marca 2009 roku). W kolejnych miesiącach trend ten został podtrzymany – dla przykładu, w czerwcu odnotowany został 36% wzrost w porównaniu do tego samego okresu 2009 roku.
Firma Forecasting & Analyzing Digital Entertainment upatruje wzrostu zainteresowania usługą Xbox Live Arcade przede wszystkim w dwóch decyzjach Microsoftu – zorganizowaniu w marcu imprezy Block Party, a także rozpoczęciu w kwietniu agresywnej kampanii reklamowej i promocyjnej, zachęcającej graczy do zakupów w XBLA za sprawą sporych obniżek (niektóre gry poprawiły wówczas swoje rezultaty nawet o 200%). FADE nie odniosło się niestety w żaden sposób do zarzutów Seana Murray’a z niezależnego studia Hello Games, twierdzącego, że XBLA jest rzeźnią dla małych deweloperów (zarzucał on Microsoftowi, że nie promuje on gier mniejszych producentów).
Prognozy na cały 2010 rok
Z prognoz FADE wynika, że usługa Xbox Live Arcade powinna zakończyć 2010 rok z przychodem na poziomie 130-140 milionów dolarów (w 2009 roku było to dokładnie 103,4 miliony dolarów). Analitycy przewidują, że dobra passa XBLA zostanie podtrzymana przede wszystkim dzięki akcji Summer of Arcade, w ramach której wprowadzono lub dopiero wprowadzi się do oferty serwisu takie pozycje, jak Limbo (21 lipca), Hydro Thunder Hurricane (28 lipca), Castlevania: Harmony of Despair (4 sierpnia), Monday Night Combat (11 sierpnia) oraz Lara Croft and the Guardian of Light (19 sierpnia). Ubiegłoroczna edycja wakacyjnej promocji zakończyła się dużym sukcesem.
Lista najbardziej dochodowych produkcji w pierwszej połowie 2010 roku
FADE przedstawiło również listę dziesięciu najbardziej dochodowych produkcji Xbox Live Arcade w pierwszych sześciu miesiącach 2010 roku. Na czele znalazło się niezwykle popularne Toy Soldiers, będące rasowym miksem strategii czasu rzeczywistego i gry akcji:
- Toy Soldiers (Signal Studios) – 4,6 mln dolarów (1200 punktów Microsoftu)
- Trials HD (RedLynx) – 4,4 mln dolarów (800 – 1200 MSP – w zależności od promocji)
- Castle Crashers (The Behemoth) – 2,9 mln dolarów (800 – 1200 MSP)
- Battlefield 1943 (EA DICE) – 2,5 mln dolarów (800 – 1200 MSP)
- Perfect Dark (4J Studios) – 2,4 mln dolarów (800 MSP)
- Marvel vs. Capcom 2 (Capcom) – 1,8 mln dolarów (800 – 1200 MSP)
- Family Game Night (EA Bright Light) – 1,7 mln dolarów (400 – 800 MSP)
- Shadow Complex (Chair Entertainment) – 1,2 mln dolarów (800 – 1200 MSP)
- Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers (Stainless Games) – 900,000 dolarów (800 MSP)
- Call of Duty Classic (Infinity Ward) – 800,000 dolarów (1200 MSP)