Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 czerwca 2007, 12:21

autor: Bartłomiej Kossakowski

Złoty Lew dla Niebieskiego Smoka

Złotego Lwa przyznano reklamie gry Blue Dragon na zakończonym w weekend ogólnoświatowym festiwalu reklamy w Cannes. To jedno z najważniejszych wydarzeń w branży – co roku nagradzane są tam najlepsze reklamy z wszystkich krajów i w każdej możliwie formie: od druku po produkcje filmowe i multimedialne.

Złotego Lwa przyznano reklamie gry Blue Dragon na zakończonym w weekend ogólnoświatowym festiwalu reklamy w Cannes. To jedno z najważniejszych wydarzeń w branży – co roku nagradzane są tam najlepsze reklamy z wszystkich krajów i w każdej możliwie formie: od druku po produkcje filmowe i multimedialne.

Złoty Lew dla Niebieskiego Smoka - ilustracja #1

Przypomnijmy, że Blue Dragon to japońska gra RPG, stworzona wyłącznie z myślą o konsoli Xbox 360. W jej produkcji brał udział Hironobu Sakaguchi, ojciec legendarnej serii Final Fantasy. Japońską premierę tej pozycji mamy już za sobą, na polskie półki sklepowe trafi ona 28 sierpnia.

Team kreatywny w osobach: dyrektora kreatywnego Koshi Uchiyama, dyrektora artystycznego Naoki Ito oraz producenta Yasuhisa Kudo otrzymał nagrodę za outdoorowo-internetową kampanię, w której wykorzystane zostały motywy gry. Pomysł rodem z dziecięcych zabaw: rzucanie wielkich cieni na ścianę, zrobił równie wielkie wrażenie zarówno na mieszkańcach japońskiego miasta Shibuya, gdzie wydarzenie miało miejsce, jak i jurorach festiwalu. Kiedy cienie poruszających się w zasięgu światła reflektorów padały na ścianę, były atakowane przez olbrzymiego smoka, wielką stopę lub dłoń, a nawet polewane „cieniową wodą” ze sporych rozmiarów kubka. W zabawie można było wziąć udział również przez internet, oglądając obraz transmitowany przez webcam.

Złoty Lew dla Niebieskiego Smoka - ilustracja #2

 

Stanowiącą połączenie dwóch form reklamy uczestniczącej: tzw. „OOH” (zachwyt wywołany zaskoczeniem) z internetem, wymyśloną przez siebie nową formę twórcy nazwali „interactive OOH”. Wpisuje się ona w trend różnego rodzaju przedsięwzięć, których celem jest nie tyle, czy też: nie tylko nakłonienie nas do zakupu konkretnego produktu, czy wytworzenie wokół niego swoistej aury, co wkręcenie odbiorcy w nowe doświadczenia.

Film, prezentujący kampanię i zaskoczonych ludzi na japońskich ulicach, znajdziecie na tej stronie. Informacje i zdjęcia z nią związane dostępne są także w tym miejscu na witrynie festiwalu. Więcej o grze Blue Dragon dowiecie się z naszej zapowiedzi.

BIG SHADOW – Interactive OOH