Zarządzanie kryjówką w Assassin’s Creed: Shadows ma w sobie sporo z grania w city buildery. Ubisoft zapewnia, że to najbardziej rozbudowana baza w historii serii
Ubisoft opublikował kolejny rozbudowany artykuł dotyczący mechanik AC: Shadows. Tym razem wzięto na tapet kryjówkę Yasuke i Naoe, którą dostosujemy do własnych potrzeb.

Ubisoft nie zwalnia tempa w ujawnianiu nowych informacji o Assassin’s Creed: Shadows. Po szczegółach na temat m.in skradania się, walki i progresji przyszedł czas na omówienie kryjówki – bazy operacyjnej naszych bohaterów, która zaoferuje szerokie możliwości personalizacji i znacznie wpłynie na rozgrywkę. Co ważne – z tak rozbudowaną mechaniką „kryjówki” spotykamy się w serii Assassin’s Creed po raz pierwszy.
Budowa i rozwój kryjówki
Kryjówka w AC: Shadows zostanie ulokowana w odosobnionej dolinie w prowincji Izumi Settsu. Jak opisują deweloperzy – to od dawna zapomniane miejsce, które teraz stanie się domem dla Naoe i Yasuke oraz ich rosnącej sieci sprzymierzeńców. Nad naszą tajną bazą czuwać zaś będzie Miss Tomiko, sojuszniczka protagonistów pomagająca w jej rozwoju.
Gracze dostaną do dyspozycji ponad akr ziemi (4047 metrów kwadratowych), którą będą mogli dowolnie zagospodarować, umieszczając na niej budynki, ścieżki, roślinność czy dekoracje inspirowane Japonią okresu feudalnego. Kluczowym elementem zarządzania kryjówką ma być gromadzenie zasobów – drewna, minerałów i plonów – oraz ich odpowiednie wykorzystywanie do rozbudowy infrastruktury.
Kluczowe budynki
W kryjówce znajdzie się szereg budowli o praktycznym zastosowaniu, w tym m.in:
- stajnie – umożliwią nam wykorzystywanie zwiadowców do przemytu zasobów;
- kuźnia – posłuży do ulepszania ekwipunku i przetapiania niechcianego żelastwa na cenne minerały;
- dojo – to tutaj wyszkolimy rekrutowanych sojuszników;
- gabinet badawczy – zwiększy skuteczność zwiadowców podczas poszukiwań.
Oprócz tego gracze będą mogli także wznosić budynki tematyczne, jak jinja (zapewniająca dodatkowe premie z pozostałych kapliczkek w świecie gry świątynia szintoistyczna) czy sake room (tzw. Zashiki, zwiększający skuteczność regeneracji zdrowia). Poszczególne budowle można będzie także dowolnie ze sobą łączyć, tworząc niepowtarzalną infrastrukturę (działanie tej mechaniki zaobserwujecie poniżej).
Personalizacja i interakcje
Każdy z budynków da się dowolnie modyfikować pod względem wyglądu, a ich wnętrza ozdabiać zdobytymi artefaktami i dekoracjami. W kryjówce zamieszkają rekrutowani sprzymierzeńcy, czyniąc z niej tętniące życiem miejsce, gdzie rozwiną się relacje między postaciami. Ciekawostką jest możliwość oswajania zwierząt, takich jak koty, psy, lisy czy jelenie, które dodadzą niemałego uroku naszej bazie.
Serce przygody
Możliwości rozwoju naszej bazy będą rosły w miarę postępów w grze, kiedy to poznawać będziemy kolejne ważne postaci mogące służyć nam pomocą. System rekrutacji nowych sojuszników wiarygodnie ożywi zaś naszą małą osadę.
Deweloperzy podkreślają, że ukryta baza będzie pełnić kluczową rolę w Assassin’s Creed: Shadows, stanowiąc nie tylko centrum operacyjne, ale też miejsce odpoczynku i rozwoju. Każdy gracz będzie dostosuje kryjówkę do własnych potrzeb i uczyni ją unikalnym elementem swojej przygody w feudalnej Japonii.
Dla przypomnienia – premiera Assassin’s Creed: Shadows odbędzie się 20 marca 2025 roku. Wiemy już także, że główna historia wystarczy na 30 do 40 godzin zabawy.