autor: Michał Kułakowski
Zapowiedziano Plants vs. Zombies 2. Gra ukaże się w przyszłym roku
Studio PopCap Games zapowiedziało na przyszły rok premierę drugiej części gry Plants vs Zombies. Na razie nie znamy jednak dokładnych szczegółów dotyczących produkcji.
Plant vs. Zombie, które zostało po raz pierwszy wydane w 2009 roku na komputerach PC, okazało się jednym największych sukcesów amerykańskiego studia PopCap. Dziś zespół zapowiedział, że późną wiosną przyszłego roku do graczy trafi druga część popularnego tytułu. Niestety, na razie nie znamy większej ilości dotyczących go szczegółów, ani platform na jakich się pojawi.
Tajemnicą pozostaje więc to czy deweloper będzie chciał wprowadzić jakieś poważniejsze zmiany do modelu rozgrywki lub zmienić kreskowy styl i oprawę graficzną gry. Jeżeli chodzi o sprzęt, na którym odegnamy hordy zombie, z dużym prawdopodobieństwem powinniśmy spodziewać się równoczesnej lub zbliżonej czasowo premiery na pecetach, popularnych konsolach i urządzeniach mobilnych. Tego typu zabieg pozwoliłby zmaksymalizować zyski i zmniejszyć budżet przeznaczony na marketing. Nie wykluczone jednak, że Electronic Arts i PopCap będą miały inne plany co do marki, decydując się np. na wypuszczenie jedynie wersji przeglądarkowej, działającej w modelu free-to-play.
Warto jeszcze przypomnieć, że Plants vs. Zombie 2 nie musi być jedynym przedstawicielem cyklu, który ukaże się w niedalekiej przyszłości. Niedawno informowaliśmy o plotkach mówiących o konsolowym mulitplayerowym shooterze z roślinami i zombie. Nad tym znajdującym się w pre-produkcji tytułem pracować mają osoby związane z EA Black Box, filią Electronic Arts, odpowiadającą za serię Need for Speed i Skate.
Dzięki grom, takim jak Bejeweled, Zuma, Peggle czy Plants vs. Zombie, PopCap stało się w przeciągu kilku lat królem tytułów casualowych i społecznościowych. Jako jeden z pierwszych producentów udowodniło również, że ten segment branży może przynosić krociowe zyski. Sukces ten w pewien sposób przyczynił się także do wzrostu zainteresowania inwestorów tą ogromną „niszą”, które w ostatnich latach, zaowocowało prawdziwym zalewem rynku przez produkcje dla niedzielnych graczy. W ubiegłym roku, deweloper został kupiony za ponad pół miliarda dolarów przez Electronic Arts, stając się jednym z najważniejszych oddziałów koncernu.