Zapowiedziano nową grę z serii XCOM – Chimera Squad
Studio Firaxis Games zaperezentowało graczom swoje nowe dzieło. XCOM: Chimera Squad, bo takie miano nosi owa produkcja, jeszcze w tym miesiącu zadebiutuje na komputerach osobistych.
Studio Firaxis Games, które sprawuje pieczę nad rozwojem cyklu XCOM, zapowiedziało kolejną produkcję spod tego szyldu. Mowa o taktycznej strategii turowej pod tytułem XCOM: Chimera Squad, która 24 kwietnia trafi na komputery osobiste, a nad Wisłą otrzyma kinową lokalizację. Tytuł doczekał się nie tylko zwiastuna fabularnego, lecz również obszernej prezentacji rozgrywki. Nim przejdziemy do omówienia atrakcji przygotowanych przez twórców, musimy odnotować, że obecnie na platformie Steam omawianą pozycję można zamówić z 50-procentową zniżką (dzięki czemu zapłacimy za nią 44,95 zł; promocja potrwa do 1 maja).
- studio Firaxis Games zapowiedziało taktyczną strategię turową pod tytułem XCOM: Chimera Squad, która 24 kwietnia trafi na komputery osobiste (w Polsce doczeka się kinowej lokalizacji);
- akcja gry zostanie osadzona pięć lat po wydarzeniach z drugiej części serii, a w trakcie zabawy poprowadzimy tytułowy oddział składający się z ludzi i kosmitów;
- naszym zadaniem będzie dbanie o porządek w Mieście 31, czyli metropolii mającej stanowić dowód na to, że koegzystencja różnych ras jest możliwa;
- filarem gry będą misje składające się z trzech faz: trybu wejścia, walki oraz operacji strategicznych w sztabie będącym naszą bazą wypadową.
Akcja gry XCOM: Chimera Squad zostanie osadzona pięć lat po wydarzeniach przedstawionych w drugiej odsłonie cyklu. Choć kosmici opuścili Ziemię, niektórzy z nich pozostali na naszej planecie, by wraz z ludźmi spróbować stworzyć niejako nową cywilizację. Produkcja zabierze nas do Miasta 31, czyli metropolii mającej udowodnić niedowiarkom, że współpraca i koegzystencja w tym nowym świecie jest jak najbardziej możliwa. Niestety nie wszyscy podzielają owe poglądy... i tu do akcji wkroczy tytułowy oddział Chimera (niekoniecznie cały na biało). Tworzący go ludzie i kosmici muszą walczyć ramię w ramię ze wspólnymi wrogami.
Pomimo że XCOM: Chimera Squad będzie opierać się na schemacie wypracowanym przez poprzednie produkcje spod tego szyldu, autorzy nie omieszkali wprowadzić do rozgrywki pewnych zmian. W trakcie zabawy przejmiemy kontrolę nad jedenaściorgiem żołnierzy reprezentujących różne specjalizacje i wyposażonych w indywidualne umiejętności (w dużej mierze determinowane przez ich rasy). Kluczem do sukcesu będzie utworzenie takiego zespołu, który będzie się uzupełniał w każdej sytuacji.
Motorem gry będą misje opisywane jako „seria osobnych, dynamicznych starć”. Zostaną one podzielone na trzy fazy. Pierwsza, czyli tryb wejścia, umożliwi wybór miejsc, w których poszczególni członkowie naszej drużyny wkroczą do akcji, a co za tym idzie – sposobu, w jaki rozpoczniemy działania. Frontowe drzwi i natychmiastowy ostrzał? Cicha infiltracja wrogiej placówki? Podjęcie ostatecznej decyzji nie będzie łatwe, gdyż każdy punkt wejścia ma mieć swoje wady i zalety.
Druga faza to walka, w ramach której nasi podkomendni i nieprzyjaciele wykonają kolejne ruchy w naprzemiennych turach. Wiedzę o tym, kto w następnej kolejności wkroczy do akcji, dobry taktyk wykorzysta na własną korzyść. Ponadto niektóre jednostki będą mogły wpływać na położenie uczestników starcia na wspólnej osi czasu, a oddział Chimera raz na misję wykona specjalną akcję drużynową; wybrany przez nas żołnierz wskoczy wówczas na szczyt kolejki, by na przykład ewakuować rannego towarzysza lub w inny sposób zaskoczyć adwersarzy.
Ostatnią fazą każdej misji mają być operacje strategiczne. W sztabie będącym naszym centrum operacyjnym ustalimy priorytety w wykonywaniu zadań, przeprowadzimy śledztwa odblokowujące dostęp do nowych misji czy też przydzielimy agentów do poszczególnych zadań. Jedną z rzeczy, które trzeba będzie mieć na względzie, ma być poziom niepokoju w poszczególnych dzielnicach, gdyż jeśli strach opanuje całe Miasto 31, nasza kampania zakończy się porażką. Poza tym w sztabie będzie można awansować agentów na kolejne poziomy i nauczyć ich nowych zdolności, a także zapewnić im lepszy ekwipunek. Agentów wyłączonych z działania wskutek odniesionych obrażeń będzie można zastąpić androidami (które samodzielnie skonstruujemy i ulepszymy).
Poniżej prezentujemy jeszcze wymagania sprzętowe opisywanego tytułu.
Minimalne wymagania sprzętowe:
System operacyjny: | 64-bitowy Windows 7 |
Procesor: | czterordzeniowy 2,4 GHz |
Pamięć RAM: | 4 GB |
Karta graficzna: | AMD Radeon HD 7770 1 GB, Nvidia GeForce GTX 650 lub lepsza |
DirectX: | DirectX 11 |
Wolne miejsce na dysku: | 18 GB |
Karta dźwiękowa | kompatybilna z DirectX |
Zalecane wymagania sprzętowe:
System operacyjny: | 64-bitowy Windows 7 lub 8.1 |
Procesor: | czterordzeniowy 3 GHz |
Pamięć RAM: | 4 GB |
Karta graficzna: | AMD Radeon R9 290 2 GB, Nvidia GeForce GTX 980 lub lepsza |
DirectX: | DirectX 11 |
Wolne miejsce na dysku: | 18 GB |
Karta dźwiękowa | kompatybilna z DirectX |