Zapowiedziano Gratuitous Space Battles 2 - kontynuację kosmicznej strategii studia Positech Games
Studio Positech Games zapowiedziało Gratuitous Space Battles 2, czyli kontynuację nietypowej, ale bardzo udanej strategii kosmicznej z 2009 roku.
Wydana pięć lat temu nietypowa strategia kosmiczna Gratuitous Space Battles okazała się jednym z największych sukcesów w historii firmy Positech Games. Sprzedaż wersji pecetowej przekroczyła 150 tysięcy egzemplarzy, a społeczność fanowska wciąż pozostaje bardzo aktywna, regularnie wypuszczając nowe modyfikacje. Popularność projektu sprawiła, że doczekał się on sześciu dodatków DLC. Teraz jednak Cliff Harris, czyli jedyny stały członek studia, uznał, że nadszedł czas na rozpoczęcie prac nad kontynuacją. Zatytułowana ona została po prostu Gratuitous Space Battles 2 i jej premiera nastąpi pod koniec tego roku lub na początku przyszłego. Pierwsza część ostatecznie doczekała się konwersji na urządzenia mobilne, ale „dwójka” powstaje wyłącznie z myślą o pecetach.
Tak jak pierwowzór, Gratuitous Space Battles 2 będzie nietypową strategią z silnymi elementami gatunku tower defense. Wcielimy się w admirała wielkiej floty statków kosmicznych i naszym zadaniem będzie głównie konstruowanie jednostek, poprzez ręczne dobieranie ich części oraz uzbrojenia. Następnie ustawimy je w formacje, przekażemy kapitanom wytyczne, a potem będziemy biernie obserwowali przebieg samej bitwy. Brak możliwości wydawania rozkazów w trakcie starcia sprawia, że o jego wyniku zadecyduje stopień przygotowania do potyczki.
W porównaniu z pierwowzorem gra wprowadzi trzy nowe klasy statków. Pierwszą z nich będą pancerniki, które rozmiarami przebiją wszystko, co oferowała część pierwsza. Ponadto otrzymamy także możliwość konstruowania ciężkich myśliwców oraz niszczycieli, pełniących role wsparcia dla krążowników. Nie zabraknie również licznych nowych typów podzespołów i uzbrojenia oraz zmian w mechanizmach rozgrywki, z których duża część zainspirowana została sugestiami samych graczy. Wśród nich znajdzie się konieczność dostarczenia myśliwców na teren bitwy za pomocą większych jednostek. Maszyny te posiadać mają ograniczone zbiorniki paliwa, co wymusi regularne jego uzupełnianie. Ponadto podwładni będą teraz w stanie utrzymać ustaloną formację nawet po zniszczeniu dużej części ich grupy.
Spore zmiany czekają także silnik graficzny. Poza większą ilością statków na ekranie oraz wyższym poziomem detali pojawi się wsparcie dla bardzo wysokich w rozdzielczości (2560x) oraz opcja wykorzystania dwóch monitorów, które łącznie umożliwią zabawę w 5120x.