Zapowiedziano Command & Conquer: Generals 2. Pierwszy film i screeny
Krążące od dłuższego czasu plotki okazały się prawdziwe. Podczas tegorocznej gali Spike Video Game Awards ujawniono kolejną odsłonę serii Command & Conquer.
Już od pewnego czasu docierały do nas plotki sugerujące, że kolejnym projektem studia BioWare będzie kontynuacja serii Command & Conquer. Na tegorocznej gali Spike Video Game Awards te spekulacje okazały się być prawdziwe. Command & Conquer: Generals 2 będzie kontynuacją udanego RTS-a z 2003 roku i pozostanie wierny RTS-owym korzeniom cyklu. Możemy spodziewać się spektakularnej oprawy graficznej dzięki wykorzystaniu silnika Frostbite 2, czyli tego samego na podstawie którego stworzono Battlefield 3 oraz Need for Speed: The Run. Oddanych fanów marki powinna dodatkowo ucieszyć wiadomość, że gra powstaje wyłącznie z myślą o PC. Premiera zapowiadana jest na rok 2013.
Wypuszczono już pierwszy zwiastun, który choć krótki, robi spore wrażenie pod względem oprawy graficznej:
Command & Conquer: Generals 2 tworzone jest w studiu BioWare Victory, które powstało specjalnie na potrzeby tego projektu. Warto podkreślić, że na czele zespołu stoi Jon Van Caneghem, czyli twórca King's Bounty oraz serii Might & Magic i Heroes of Might & Magic. Gra zaoferuje znacznie bardziej rozbudowaną warstwę fabularną niż część pierwsza. Jednocześnie opowiadaną historię ma cechować poważny klimat, choć nie zabraknie też widowiskowych scen akcji.
Fani serii wciąż mają w pamięci nieudane Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, więc twórcy nowej odsłony podkreślają, że pod względem mechaniki rozgrywki ich produkcja pozostanie wierna tradycjom cyklu. Dostaniemy więc dynamicznego RTS-a z budową baz, gromadzeniem surowców i bitwami pomiędzy olbrzymimi armiami. Gra ma ustanowić nowe standardy graficzne w swoim gatunku dzięki wykorzystaniu silnika Frostbite 2. Technologia ta pozwoli nie tylko wygenerować pełne detali środowisko i jednostki, ale zapewni również zaawansowaną fizykę. Ponadto na tym silniku powstaną scenki przerywnikowe.
Command & Conquer: Generals 2 tworzony jest wyłącznie z myślą o pecetach. Electronic Arts chce przywrócić marce należne jej miejsce wśród największych serii w gatunku RTS. Według wydawcy właściwym sposobem na realizację tej ambicji jest skoncentrowanie się wyłącznie na pecetach.
Przy okazji polecamy zapoznanie się z artykułem przypominającym pierwszą odsłonę Command & Conquer: Generals: