Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2024, 10:08

autor: Adrian Werner

Zapomnijcie o starym remake'u Prince of Persia: Sands of Time. Gra została całkowicie przerobiona, twierdzi informator Tom Henderson

Według wiarygodnych plotek studio Ubisoft Montreal swoją wersję Prince of Persia: The Sands of Time Remake tworzy od zera. Możemy spodziewać się mocno zmienionej grafiki, rozgrywki, a nawet scenariusza.

Źródło fot. Ubisoft
i

W 2022 roku trapiony problemami projekt Prince of Persia: The Sands of Time Remake został zabrany indyjskim oddziałom firmy Ubisoft i przekazany studiu Ubisoft Montreal. Od tego czasu o grze zrobiło się cicho. W ubiegłym roku dowiedzieliśmy się jedynie, że produkcja została zrestartowana.

Teraz w sieci pojawiły się wiarygodne doniesienia o tym, co zaoferuje ten tytuł. Według nich możemy zapomnieć o wszystkim, co do tej pory pokazano z tego remake’u. Ubisoft miał zacząć proces twórczy od zera, wyrzucając każdy element wyprodukowany przez poprzedników.

  1. W ramach takiego podejścia Ubisoft Montreal opracowało całkowicie nowe mechanizmy walki i parkouru.
  2. Wyrzucono także wszystkie sesje motion capture oraz nagrane dialogi. W ramach tego zdecydowano, że główna rola nie przypadnie Yuriemu Lowenthalowi, czyli aktorowi, który udzielił głosu bohaterowi w pierwowzorze i w materiałach wideo z pierwszej wersji remake’u.
  3. Ubisoft Montreal miało również przygotować od nowa scenariusz, a cały projekt opisywany jest jako mający „bardziej realistyczny” charakter niż pierwsze podejście do tego remake’u (choć nie doprecyzowano, co to dokładnie oznacza).

Źródłem tych wszystkich informacji jest serwis Insider-Gaming, prowadzony przez mającego bardzo dobrą renomę insidera Toma Hendersona. W przeszłości pokazał on, że ma sprawdzone źródła w firmie Ubisoft, więc dajemy wiarę jego doniesieniom co do Prince of Persia: The Sands of Time Remake. Henderson jest pewien, że udostępnione mu informacje są prawdziwe, gdyż towarzyszyły im materiały wideo z wczesnej wersji gry (których jednak nie może upublicznić).

Wszystko to brzmi intrygująco. Wydaje się, że zamiast opracować jedynie upiększona wersję klasyki Ubisoft Montreal postanowiło pójść znacznie dalej i stworzyć coś, co naprawdę zasługuje na miano remake’u. To raczej dobre podejście, bo Prince of Persia: The Sands of Time zestarzało się z klasą i dzisiaj nadal daje dużo zabawy, więc stworzenie odświeżonej wersji jedynie z ładniejszą grafiką było zawsze trochę dziwnym pomysłem.

Przypomnijmy, że według plotek równolegle powstaje także projekt The Rogue Prince of Persia, czyli dwuwymiarowa platformówka od studia Evil Empire, odpowiedzialnego za popremierowy rozwój wyśmienitego Dead Cells. Nie wolno także zapominać o wydanym w styczniu tego roku wyśmienitym Prince of Persia: The Lost Crown. Wydaje się więc, że po latach traktowania Księcia Persji po macoszemu Ubisoft postanowiło poświęcić tej marce uwagę, na jaką ona zasługuje.

  1. Recenzja gry Prince of Persia: The Lost Crown – nowe szaty księcia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej