Remake Prince of Persia został zrestartowany, teraz istnieje głównie na papierze
Na premierę remake'u Prince of Persia: Piasków Czasu jeszcze poczekamy. Twórcy zdradzili, że projekt po zmianie dewelopera wciąż znajduje się w fazie koncepcyjnej.
Fani Prince of Persia muszą uzbroić się w anielską cierpliwość, bowiem remake odsłony z 2003 roku, który zapowiedziano niemal trzy lata temu, wciąż znajduje się w fazie koncepcyjnej.
O postępie prac nad odświeżoną wersją Piasków Czasu w rozmowie dla Ubisoft News opowiedzieli producent gry Jean-Francois Naud oraz jej reżyser Michael McIntyre ze studia Ubisoft Montreal.
Zdecydowanie za wcześnie, aby mówić o premierze
Ponad rok temu remake Piasków Czasu zmienił dewelopera. Gra z indyjskiego oddziału Ubisoftu trafiła wówczas pod skrzydła filii firmy w Montrealu (Kanada).
Niestety nie mamy dobrych informacji dla fanów serii o rezolutnym perskim księciu. Według słów samych twórców, projekt został zrestartowany i wciąż znajduje się na bardzo wczesnym etapie prac.
Jesteśmy obecnie na etapie prac koncepcyjnych. Odkąd przejęliśmy projekt, przyglądamy się opiniom społeczności i poszukujemy własnego sposobu na dostarczenie gry. Teraz budujemy zespół, definiujemy priorytety, tworzymy prototypy, testujemy elementy i zastanawiamy się, w jaki sposób uwzględnić głos fanów w rozwoju projektu.
Autorzy remake’u dodali, że nie ma co liczyć, aby gra w nadchodzących miesiącach została pokazana szerszej widowni. Oznacza to, że na tegorocznym Ubisoft Forward (12 czerwca) z pewnością zabraknie Księcia Persji.
To wciąż wczesny etap i gracze nie powinni spodziewać się więcej informacji na temat gry w tym roku, ale zapewniamy, że wszyscy wkładamy w ten projekt nasze siły i serce.
Remake w pełnym tego słowa znaczeniu
Choć remake Prince of Persia: Piasków Czasu wciąż znajduje się na początku prac, deweloperzy z Ubisoft Montreal już wiedzą, że ich projekt – oprócz nowoczesnej grafiki – doczeka się również gruntownej przebudowy w wielu kluczowych obszarach.
- Unowocześnieniu ma ulec przede wszystkim system walki.
- Do gry trafi przerobiony system poruszania się, co będzie miało wpływ na liczne elementy platformowe.
- Zmodyfikowane mają zostać także zagadki środowiskowe.
- Fabuła i świat gry w gruncie rzeczy mają pozostać takie same jak w oryginale. W tych obszarach zmieni się jedynie „sposób dostarczenia historii”.
- Twórcy zamierzają wykorzystać doświadczenie i rozwiązania z późniejszych odsłon serii.
Ważny balans
Deweloperzy przyznali, że przy produkcji remake’u Piasków Czasu chcą przede wszystkim zachować równowagę między zaoferowaniem odświeżonego doświadczenia a dostarczeniem czegoś „świeżego” dla nowych odbiorców.
W remake'u nie powinno zabraknąć więc kultowych symboli produkcji, takich jak główny bohater systematycznie gubiący fragmenty koszuli wraz z postępem fabuły – co potwierdzili twórcy.
Zachowaniu ducha oryginału z pewnością pomoże fakt, że pracownicy Ubisoft Montreal mają dostęp do dokumentacji pierwowzoru z 2003 roku – bo i powstał on właśnie w tym studiu.
Przypomnijmy, że Książę Persji z 2003 roku został bardzo dobrze przyjęty przez media branżowe i graczy, szybko zyskując grono oddanych fanów (i szereg sequeli). Przed studiem z Montrealu stoi więc nie lada wyzwanie, aby dorównać legendzie.