Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 sierpnia 2023, 10:14

autor: Maciej Gaffke

Zadania poboczne w Starfield to „skarbnica” ciekawych historii

W ostatnim wywiadzie z producentką Starfielda poruszono kilka ciekawych kwestii. Skupiono się między innymi na zadaniach pobocznych oraz elementach rozgrywki.

Źródło fot. Bethesda Softworks
i

Starfield zadebiutuje już za nieco ponad miesiąc. Nie dziwi więc, że Bethesda dostarcza graczom kolejnych ciekawych szczegółów na temat gry. Niedawno otrzymaliśmy trzy nietypowe zwiastuny, a teraz w sieci opublikowany został obszerny wywiad z jedną z producentek nadchodzącego tytułu. Nazywa ona zadania poboczne „skarbnicą” ciekawych historii.

[Zadania poboczne to] skarbnica wciagających narracji, o których istnieniu wiele osób może nawet nie zdawać sobie sprawy. Gdy jedni w pośpiechu przechodzą główny wątek fabularny złotą ścieżką, na nieustraszonych odkrywców, którzy schodzą z utartego szlaku i zgłębiają zadania frakcji, czeka prawdziwa uczta.

Zadania poboczne mocną stroną Starfielda

Wspomniana producentka to Jamie Mallory. Niedawno wzięła ona udział w Starfield Direct – opowiadała tam o systemie konstruowania statków kosmicznych w Starfieldzie. W nowym wywiadzie poruszyła kilka dodatkowych kwestii.

  1. Przedstawiciele różnych frakcji otrzymają niesamowite historie, które będą atrakcyjne dla gracza szczególnie w odniesieniu do zadań pobocznych.
  2. Zawartość drugoplanowanych misji ma być „zadziwiająca” – twierdzi Mallory.
  3. Każdy wybór i interakcja z postaciami mają wpływać na kształt tych opowieści.
  4. Wykonywanie zadań pobocznych w Starfieldzie ma być niczym odkrywanie diamentów, które wzbogacą całą historię i uczynią ją ciekawszą.

Ilość zawartości upakowanej w fabułach tych frakcji jest naprawdę nadzwyczajna. To jak wyruszenie na wielką przygodę w trakcie przygody, podczas której każdy dokonany wybór i każda interakcja kształtuje przebieg opowieści. [...] Te zadania dają szansę na zagłębienie się w bogate tło fabularne gry i odkrycie ukrytych klejnotów, które dodają głębi i ekscytacji do ogólnego doświadczenia. – kontynuuje Mallory.

Ponadto przedstawicielka Bethesdy gwarantuje, że nagrody za misje poboczne dobrze zrekompensują czas i wysiłek poświęcony na ich ukończenie. Pozostaje trzymać ją za słowo.

Tabele misji w Starfieldzie

Z wywiadu dowiedzieliśmy się również, że Jamie Mallory odpowiada za takie elementy gry, jak wygląd i funkcje mapy, terminale czy tablice misji.

  1. W Starfieldzie cele zadań będą umieszczane na wspomnianej tablicy.
  2. Ma ona informować graczy, jakie wyzwania są dostępne na danym obszarze podczas eksploracji kosmosu.

[...] Jeśli chodzi o mapę gwiezdną, musieliśmy stworzyć mapę, która byłaby częścią wciągającego wszechświata, którą gracze mogliby wykorzystać do eksploracji kosmosu i odnajdywania kolejnych przygód. Terminale dodały kolejną warstwę pogłębiającą świat gry, zwykle dając graczom dostęp do szczegółów dotyczących historii i tła fabularnego odwiedzanego obszaru. Tablica misji również wymagała od nas wiele pracy, abyśmy zapewnili graczom ekscytujące wyzwania do pokonania podczas eksploracji kosmosu. – dodaje producentka.

Starfield zadebiutuje 6 września na PC oraz konsolach Xbox Series X/S. Gra będzie dostępna w Game Passie od dnia premiery. Poza tym otrzymała ona status Xbox Play Anywhere (szczegóły tej funkcji pod linkiem).

  1. Oficjalna strona Starfielda

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej