Zack będzie kluczową postacią dla historii Final Fantasy 7 Rebirth, twierdzi reżyser gry
Reżyser Final Fantasy 7 Rebirth uważa, że Zack będzie jedną z kluczowych postaci dla fabuły gry. Twórca wypowiedział się na temat zmian w opowieści.
Miłośnicy Final Fantasy 7 z 1997 roku przeżyli pewnie spore zaskoczenie, gdy zorientowali się, że Remake wprowadził wiele zmian w fabule. Reżyser gry, Naoki Hamaguchi, ceni te zmiany, czemu dał wyraz w jednym z wywiadów dla serwisu Game Informer. Twórca poinformował też, że Zack będzie bardzo ważną częścią historii w Final Fantasy 7 Rebirth. Uwaga: w tekście znajdują się niewielkie spojlery dotyczące gry Final Fantasy 7 Remake.
Zack w Final Fantasy 7 Rebirth
Osoby, które grały w Final Fantasy 7 z 1997 roku lub w Crisis Core, wiedzą zapewne, jak ważną postacią dla tego uniwersum jest Zack Fair, czarnowłosy przyjaciel Clouda. W Final Fantasy 7 Remake zostały wprowadzone tak zwane „szepty” (ang. Whispers). Ich dodanie do gry tłumaczyło zmiany fabularne, o których jednak nie będę pisał, by uniknąć większych spoilerów. Pojawiły się także przerywniki filmowe z Zackiem, z których wynika, że historia tej postaci mogła potoczyć się zupełnie inaczej niż w oryginale.
W wywiadzie dla serwisu Game Informer reżyser gry, Naoki Hamaguchi, zaznaczył, jak ważne dla Remake i Rebirth są te zmiany. Twierdzi on, że Zack będzie kluczową postacią dla historii w najnowszej przygodzie z uniwersum FF7, a wprowadzone zmiany będą mogły sprawić, że gra zakończy się inaczej, niż sądzą gracze.
Jeżeli będziemy wzorować się na oryginale i pozostaniemy mu wierni, to myślę, że w samej rozgrywce będzie czegoś brakować. Dzięki elementom takim jak Szepty czy Zack – wprowadzonym w Remake lub Rebirth – daje to graczom poczucie, że w oparciu o nie zakończenie może różnić się od tego, które znamy z oryginału, wywołując tym samym pewnego rodzaju zdziwienie i oczekiwanie. To budowanie tajemnicy jest czymś, co naprawdę chcieliśmy, aby gracze poczuli w Rebirth.
W dalszej części wywiadu Hamaguchi skupił się przede wszystkim na samej postaci Zacka.
Dzięki niemu (Zackowi – dop. red) gracze będą mogli doświadczyć i wyciągnąć więcej ze świata Final Fantasy VII. Wykorzystaliśmy postać Zacka, aby ukazać połączone spojrzenie (scenarzysty Kazushige Nojimy, dyrektora kreatywnego Tetsuyi Nomury i producenta Yoshinoriego Kitase – oryginalnych twórców) na to, jak doszło do powstania świata Final Fantasy VII, i jak ustalono zasady i reguły nim rządzące. To wszystko zostanie przedstawione z pomocą Zacka. Podobnie jak Szepty w fabule, Zack jest niezwykle ważną i kluczową postacią dla tej historii, która, jak sądzę, spodoba się fanom Rebirth.
Final Fantasy 7 Rebirth zadebiutuje na PS5 29 lutego. Data premiery wydania na PC nie jest jeszcze znana. Gra będzie dostępna w angielskiej wersji językowej.