autor: Dorota Drużko
Zabezpieczenia antypirackie Fallouta 3
W serwisie ShackNews pojawił się wywiad z Petem Hinesem, przedstawicielem firmy Bethesda Softworks, którego tematem był Fallout 3. Między innymi padło pytanie odnośnie zabezpieczeń antypirackich w grze. Okazuje się, że będą one zbliżone do tych zastosowanych w Oblivionie, czyli zapewne ograniczą się do sprawdzenia legalności naszej płyty.
W serwisie ShackNews pojawił się wywiad z Petem Hinesem, przedstawicielem firmy Bethesda Softworks, którego tematem był Fallout 3. Między innymi padło pytanie odnośnie zabezpieczeń antypirackich w grze. Okazuje się, że będą one zbliżone do tych zastosowanych w Oblivionie, czyli zapewne ograniczą się do sprawdzenia legalności naszej płyty. Pete powiedział, że zabezpieczenia są obecnie smutną koniecznością, bo w końcu nikt nie chciałby, żeby produkcja, która pochłonęła ogromne nakłady finansowe bez problemu rozeszła się w sieci, zwłaszcza, że często posiadacze nielegalnej kopii wydzwaniają ze swoimi problemami do działu pomocy technicznej. Z drugiej strony twórcy nie chcą sprawić kłopotów uczciwym użytkownikom, dlatego nie wprowadzą żadnych większych ograniczeń, na przykład limitu instalacji.
Hines powiedział też, że ekipa Bethesda Softworks starała się jak najlepiej zoptymalizować pecetową wersję gry, tak aby nawet posiadacze słabego sprzętu mogli się nią zapoznać. Podobno tym razem konwersja wypadła nawet lepiej niż to miało miejsce w przypadku wspomnianego już Obliviona. Pete Dodał jednak, że są sprawy, na które twórcy nie maja wpływu. W przeciwieństwie do konsol, gdzie każdy użytkownik dysponuje takim samym sprzętem i optymalizacja nie jest czymś trudnym, pecety są o wiele bardziej różnorodne, a na ich wydajność mają wpływ nie tylko podzespoły, ale też programy działające w tle i zainstalowane sterowniki.
Premiera Fallouta 3 na wszystkich dostępnych platformach – PC, Xboxach 360 i PS3 wyznaczona została na 28 października, w Stanach Zjednoczonych i 31 października w Europie (również w Polsce).