XCOM zdecydowanie nie jest martwy, twierdzi reżyser
Jake Solomon z Firaxis Games uspokoił fanów, że marka XCOM nie zostanie porzucona.
Wczoraj podczas imprezy Summer Game Fest sporo czasu poświęcono grze Marvel's Midnight Suns. Ujawniono nową datę premiery i zaprezentowano świeży zwiastun. Wielu fanów odpowiedzialnego za ten projekt studia Firaxis obawia się jednak o przyszłość serii XCOM. Twórcy postanowili ich uspokoić, zapewniając, że marka nie zostanie porzucona.
Jake Solomon, czyli projektant i reżyser XCOM: Enemy Unknown oraz XCOM 2, jak również Marvel's Midnight Suns, stwierdził w rozmowie z serwisem VGC, że marka XCOM „nie jest martwa” i tak długo jak on żyje, a studio Firaxis istnieje, seria będzie dalej rozwijana.
Taka deklaracja oznacza, że są duże szanse na to, że po zakończeniu prac nad Marvel's Midnight Suns Firaxis wróci do marki XCOM.
Przypomnijmy, że ostatnią główną odsłoną cyklu pozostaje XCOM 2 z 2016 roku. W 2017 r. ukazał się dodatek War of the Chosen, a dwa lata temu na rynek trafił spin-off w postaci XCOM: Chimera Squad.
Fani mogli się trochę niepokoić, gdyż siła Marvela jest tak duża, że deweloperom pracującym nad grami na tej licencji może być potem ciężko wrócić do swoich własnych, mniej popularnych marek. XCOM jest jednak mocną serią (ostatnia główna odsłona znalazła 500 tys. nabywców w raptem dwa tygodnie od premiery na Steamie), więc trudno sobie wyobrazić porzucenie jej przez Firaxis Games.
- Recenzja gry XCOM 2 – drugie UFO, czyli wróg poznany
- XCOM: Chimera Squad – nowy XCOM jest tani, ale nie jest biedny
- XCOM 2 – poradnik do gry
- XCOM Chimera Squad – poradnik do gry