Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 marca 2023, 16:42

Twórca XCOM-a odpuszcza strategie turowe

Jake Solomon, reżyser najnowszych odsłon serii XCOM i Marvel's Midnight Suns, opuścił Firaxis Games, ale nie żegna się z branżą. Deweloper planuje założyć własne studio. Wiemy, jaką grę pragnie stworzyć.

Źródło fot. 2K Games.
i

Miesiąc temu informowaliśmy Was, że Firaxis Games opuściło dwóch weteranów – wieloletni szef studia Steve Martin, a także Jake Solomon, reżyser XCOM: Enemy Unknown, XCOM 2 i Marvel's Midnight Suns. Teraz dowiedzieliśmy się, czym zajmie się drugi z wymienionych deweloperów.

Solomon zamierza otworzyć własne studio w Baltimore (Maryland, Stany Zjednoczone). Jak wynika z jego rozmowy z Simonem Parkinem – prowadzącym podcast My Perfect Consolezespół nie będzie produkował strategii turowych, z których ów deweloper zasłynął.

Po tym, jak stworzyłem Marvel's Midnight Suns, pomyślałem: „Ok, więc teraz pora na kolejną strategię turową; czy jestem tym podekscytowany?”. I odkryłem, iż nie jestem, choć nie dlatego, że ten gatunek nie jest niesamowity – w końcu poświęciłem mu całe życie – tylko ze względu na poczucie, iż nie mam w nim nic więcej do dodania.

Solomon zaczął się zastanawiać, co sprawi mu satysfakcję. Podekscytował się na myśl o stworzeniu własnego studia, w którym mógłby robić nowe rzeczy. Jakie konkretnie?

Nie mogę odejść zbyt daleko od tego, w czym mam doświadczenie. Choć jestem reżyserem kreatywnym, w istocie jestem również bardzo drobiazgowym projektantem systemów. […] Nawet przy Marvel's Midnight Suns, mimo że miałem świetnych projektantów, sam stworzyłem część bohaterów, przeciwników, ich umiejętności…

Projektowanie systemów jest dla mnie ważne, dlatego chcę wyprodukować opartą o nie grę. Myślę, że to nie będzie strategia turowa… Pragnę stworzyć coś w stylu symulatora życia czy po prostu symulacji. Taki jest plan.

Pozostaje nam życzyć Jake’owi Solomonowi, aby ten plan „wypalił” lepiej niż Marvel's Midnight Suns, które, mimo wysokich ocen krytyków, okazało się sporym rozczarowaniem finansowym dla wydawcy, firmy 2K Games. Krótko po premierze owej gry ze studia Firaxis Games odeszli trzej weterani – wspomniani powyżej Steve Martin i Jake Solomon, a także Garth DeAngelis. Nie wiemy jednak, czy te informacje są ze sobą powiązane.

Jako dowód kiepskiej sprzedaży Marvel's Midnight Suns niech posłuży fakt, że nieco ponad kwartał po premierze gra jest sprzedawana na Steamie z 50-procentową zniżką, tj. za 124,50 zł. 2K Games ma nadzieję, iż tytuł – podobnie jak poprzednie dzieła Firaxis Games – będzie się sprzedawał dobrze w dłuższej perspektywie.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej