autor: Kamil Zwijacz
XCOM 2 - czy pójdzie na moim sprzęcie?
Wczoraj na komputerach osobistych zadebiutowała bardzo ciepło przyjęta przez media gra strategiczna XCOM 2. W związku z tym po raz kolejny prosimy Was o pomoc w tworzeniu bazy informacji o tym, jak produkcja radzi sobie na rożnych konfiguracjach sprzętowych.
Wczoraj na komputerach osobistych zadebiutowała gra XCOM 2 autorstwa zespołu Firaxis Games. Jak w przypadku kilku innych dużych premier z ostatnich miesięcy, tak i tym razem postanowiliśmy poprosić Was o pomoc. Z pewnością część z Was walczy już z kosmitami i może udzielić podstawowych informacji, które przydadzą się innym graczom podczas szukania odpowiedzi na pytanie: „czy pójdzie na moim sprzęcie?”. Chodzi oczywiście o dane związane z wydajnością produkcji na Waszym sprzęcie. Gra, jak na dzisiejsze standardy, wielkich wymagań sprzętowych nie ma (choć na byle czym nie pójdzie), ale jak powszechnie wiadomo z optymalizacją na PC-tach różnie bywa, a brak wersji demonstracyjnych nie ułatwia wyboru. Tak więc, by chociaż nieco pomóc wahającym się nad wydaniem pieniędzy graczom, prosimy o podzielenie się w komentarzach następującymi informacjami:
- konfiguracja sprzętowa Waszego PC-ta (procesor, karta grafiki, RAM i system operacyjny),
- rozdzielczość w jakiej gracie,
- średnia liczba klatek animacji, jaką uzyskujecie na swoim sprzęcie (w ustawieniach Steama znajdziecie opcję „Licznik FPS w grze”, która wystarczy włączyć).
Wymagania sprzętowe gry XCOM 2
Minimalne:
- Procesor: Intel Core 2 Duo E4700 2.6 GHz lub AMD Phenom 9950 Quad Core 2.6 GHz;
- Karta grafiki: z obsługą bibliotek DirectX 11 i 1GB pamięci – ATI Radeon HD 5770, NVIDIA GeForce GTX 460 lub lepsza;
- Pamięć: 4 GB RAM;
- Twardy dysk: 45 GB wolnego miejsca;
- System operacyjny: 64-bitowy Windows 7.
Zalecane:
- Procesor: 3 GHz Quad Core;
- Karta grafiki: z 2 GB pamięci – ATI Radeon HD 7970, NVIDIA GeForce GTX 770 lub lepsza;
- Pamięć: 8 GB RAM.
Historia przedstawiona w XCOM 2 rozgrywa się około 20 lat po tej z Enemy Unknown. Kosmici przejęli władzę na Ziemi w miarę pokojowy sposób, udostępniając rządowi część swojej technologii. W zamian stali się jednak naszymi panami, którzy pilnują swoich interesów na plancie dzięki Mówcy i wojskom ADVENT. Gracze stają na czele organizacji XCOM, która nie godzi się na taki przebieg sprawy i prowadząc partyzancką wojnę, stara się odzyskać wolność mieszkańców Ziemi.
O XCOM 2 pisaliśmy w ostatnich dniach kilkukrotnie, ale warto przypomnieć kilka podstawowych informacji. Przede wszystkim jest to kolejna odsłona słynnej serii gier strategicznych, która została wyprodukowana przez amerykańskie studio Firaxis Games, znane wszystkim miłośnikom wirtualnej rozrywki m.in. z serii Sid Meier's Civilization. Firma odpowiada także za XCOM: Enemy Unknown, czyli poprzednią odsłonę cyklu.
XCOM 2 rozwija mechanizmy zastosowane we wcześniejszej części, dodaje kilka nowinek, ładniejszą grafikę czy chociażby losowo generowane mapy. Wszystko to zaowocowało ciepłymi opiniami w mediach, których przedstawiciele nie szczędzili grze pochwał.
Produkcja sprzedawana jest w naszym kraju w cenach zaczynających się od około 158 zł i dostępna jest w polskiej wersji językowej (napisy).